Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Verplicht helpen op clubjes?


redbulletje schreef op 23-05-2022 om 19:17:

[..]

Misschien moet je die dan niet naar teamsporten doen met wedstrijdverplichting.

Alsof het leuk is als je mag sporten, maar wél iets moet doen dat past binnen de voorwaarden van redbulletje. Dat je dan atletiek moet doen in plaats van basketbal wat je veel leuker vindt is jammer. 

Juist voor zulke konden is iets daken dat ze leuk vinden echt belangrijk. 

Eens met Phyta, samen maak je de vereniging. Een vereniging kan niet zonder vrijwilligers bestaan. Als wij (voetbalvereniging) alle trainers, coaches, barpersoneel, etc zouden moeten betalen dan zou de contributie enorm moeten worden verhoogd. 

Blijkbaar verwachten veel mensen dat een contributie een soort all-in pakket is. Dat is het niet en zouden mensen toch moeten begrijpen (even een simpel rekensommetje maken...). Daarom komen veel vrijwilligerstaken altijd op dezelfde mensen neer. Heel zuur is dat.

Ik ben zelf bezig met het organiseren van 2 grote evenementen die binnenkort gaan plaatsvinden. Ik ben hier al maanden mee bezig en het wordt supertof. Ik doe dit voor al onze jeugdleden en de animo onder de kids is heel groot. Maar als ik dan ouders vraag om een dagdeel achter een kraampje te komen staan, gaan ze zeuren. Blijf dan ook alsjeblieft weg en houd je kind lekker thuis.

Bakblik schreef op 23-05-2022 om 19:16:

[..]

Wat bedoel je?

Een hele groep uitsluiten en daarbij ook vrijstellen van een maatschappelijke taak puur omdat ze geen geld hebben. Soms is er van alles gaande soms is gewoon 1 van de ouders aan de luie kant en wil er niet bij werken en als de andere dag wel doet kom ne wel voor  allerlei regelingen in aanmerking.

Nee doe je je kind op een sport dan doe je ook gewoon mee aan het vrijwilligerswerk dat erbij hoort 

Granola schreef op 23-05-2022 om 19:26:

Eens met Phyta, samen maak je de vereniging. Een vereniging kan niet zonder vrijwilligers bestaan. Als wij (voetbalvereniging) alle trainers, coaches, barpersoneel, etc zouden moeten betalen dan zou de contributie enorm moeten worden verhoogd.

Blijkbaar verwachten veel mensen dat een contributie een soort all-in pakket is. Dat is het niet en zouden mensen toch moeten begrijpen (even een simpel rekensommetje maken...). Daarom komen veel vrijwilligerstaken altijd op dezelfde mensen neer. Heel zuur is dat.

Ik ben zelf bezig met het organiseren van 2 grote evenementen die binnenkort gaan plaatsvinden. Ik ben hier al maanden mee bezig en het wordt supertof. Ik doe dit voor al onze jeugdleden en de animo onder de kids is heel groot. Maar als ik dan ouders vraag om een dagdeel achter een kraampje te komen staan, gaan ze zeuren. Blijf dan ook alsjeblieft weg en houd je kind lekker thuis.

Ik begrijp wat je bedoeld Granola, maar het blijft ook lastig vind ik. Kind is lid van de vereniging, niet de ouders. Kind komt om de sport van de vereniging te beoefenen en hoe leuk al die extra activiteiten ook zijn je bent lid geworden voor de sport en niet zozeer voor die activiteiten. Dus ik kan me voorstellen dat ouders niet zomaar een dagdeel bij een kraam willen gaan zitten. Dat moeten de ouders dan maar doen die de activiteit zonodig wilde. 

Mijn kind zat een paar jaar terug op een vereniging waar een clubje ouders van alles wilde en bepaalde maar vervolgens van alles gingen eisen van de andere ouders onder het motto " jouw kind vind het ook leuk hoor", ja klopt, maar als je het niet bedacht had, had hij het ook niet gemist. Nu zit hij op dezelfde sport en daar vragen ze nooit iemand, het kan dus wel.

Zelf wil ik best af en toe helpen maar een ander kan niet mijn agenda gaan bepalen. 


Bakblik schreef op 23-05-2022 om 19:24:

[..]

Alsof het leuk is als je mag sporten, maar wél iets moet doen dat past binnen de voorwaarden van redbulletje. Dat je dan atletiek moet doen in plaats van basketbal wat je veel leuker vindt is jammer.

Juist voor zulke konden is iets daken dat ze leuk vinden echt belangrijk.

Tuurlijk belangrijk dat ze iets leuks doen en dat ze binnen een redelijk budget zelf ietsogen uitkiezen. Als ouders geen auto heb en hoeven ze inderdaad niet te rijden, maar de kleedkamer na afloop van een wedstrijddag schoonmaken of een bardienst draaien of een zaaldienst lijkt me een mooie manier om de ouders te betrekken bij de sport van hun kind. En just daar heb je geen dikke portemonnee voor nodig.

Decembermamma schreef op 23-05-2022 om 19:44:

[..]

Tuurlijk belangrijk dat ze iets leuks doen en dat ze binnen een redelijk budget zelf ietsogen uitkiezen. Als ouders geen auto heb en hoeven ze inderdaad niet te rijden, maar de kleedkamer na afloop van een wedstrijddag schoonmaken of een bardienst draaien of een zaaldienst lijkt me een mooie manier om de ouders te betrekken bij de sport van hun kind. En just daar heb je geen dikke portemonnee voor nodig.

Ja oke, en als de ouders van het jeugdlid in het weekend werken / chronisch ziek zijn etc en daardoor niet beschikbaar zijn, dan mag het kind niet lid worden?

Decembermamma schreef op 23-05-2022 om 19:42:

[..]

Een hele groep uitsluiten en daarbij ook vrijstellen van een maatschappelijke taak puur omdat ze geen geld hebben. Soms is er van alles gaande soms is gewoon 1 van de ouders aan de luie kant en wil er niet bij werken en als de andere dag wel doet kom ne wel voor allerlei regelingen in aanmerking.

Nee doe je je kind op een sport dan doe je ook gewoon mee aan het vrijwilligerswerk dat erbij hoort

Decembermamma schreef op 23-05-2022 om 19:44:

[..]

Tuurlijk belangrijk dat ze iets leuks doen en dat ze binnen een redelijk budget zelf ietsogen uitkiezen. Als ouders geen auto heb en hoeven ze inderdaad niet te rijden, maar de kleedkamer na afloop van een wedstrijddag schoonmaken of een bardienst draaien of een zaaldienst lijkt me een mooie manier om de ouders te betrekken bij de sport van hun kind. En just daar heb je geen dikke portemonnee voor nodig.

Ik weet van 2 gezinnen waarvan de kinderen konden sporten door zo'n fonds van de gemeente. De kinderen van het gezin waar vanalles aan de hand was fleurden helemaal op als ze even een uurtje uit de thuissituatie waren. Dat vader en moeder niet hoefden te rijden was goed voor die kinderen.

Het andere gezin had geen geld en geen auto die moeder deed genoeg andere dingen voor de club maar rijden dus niet. 

Dat moet ook kunnen, je bent samen de club en niet alle kinderen hebben een stabiele thuissituatie dus dan doet een ander de rijbeurt indien nodig. 

En heel eerlijk gezegd sommige ouders zijn ook totaal niet geschikt om iets voor de club te doen. Mijn jongste wildeals klein knulletje nooit mee als de moeder van X moest rijden, die stond altijd zo te schreeuwen tegen iedereen dat was ook echt niet leuk. 

Granola schreef op 23-05-2022 om 19:26:

Eens met Phyta, samen maak je de vereniging. Een vereniging kan niet zonder vrijwilligers bestaan. Als wij (voetbalvereniging) alle trainers, coaches, barpersoneel, etc zouden moeten betalen dan zou de contributie enorm moeten worden verhoogd.

Blijkbaar verwachten veel mensen dat een contributie een soort all-in pakket is. Dat is het niet en zouden mensen toch moeten begrijpen (even een simpel rekensommetje maken...). Daarom komen veel vrijwilligerstaken altijd op dezelfde mensen neer. Heel zuur is dat.

Ik ben zelf bezig met het organiseren van 2 grote evenementen die binnenkort gaan plaatsvinden. Ik ben hier al maanden mee bezig en het wordt supertof. Ik doe dit voor al onze jeugdleden en de animo onder de kids is heel groot. Maar als ik dan ouders vraag om een dagdeel achter een kraampje te komen staan, gaan ze zeuren. Blijf dan ook alsjeblieft weg en houd je kind lekker thuis.

Gelukkig doe ik dat.  

Mijn vader had een hele carrière in zijn vrijwilligerswerk bij de sportclub, en deed dat omdat hij dat graag wilde, niet omdat Pien semi passief-agressief ouders zat te bashen, ‘want zij doet het wel voor de kinderen en de anderen hebben niks voor de club over’. 

Friezinnetje schreef op 23-05-2022 om 16:59:

[..]

juist doordat de goegemeente al voor hun betaald, zou het helemaal fraai zijn, dat ze niks hoeven.

En wie denk je dat degenen zijn die er gebruik van maken? Je bent als je er gebruik van maakt echt niet voor niets iemand met een minimum inkomen...

Bakblik schreef op 23-05-2022 om 17:09:

[..]

Maar voor sommige kinderen is het fijn dat ze even uit de thuissituatie zijn en kunnen sporten zonder hun ouder langs de lijn of achter de bar. Vaak omdat er in zulke gezinnen meer aan de hand is dan het niet kunnen betalen van contributie.

Een rijbeurt kun je mensen die alleen geen geld hebben ook niet geven, als ze al een auto hebben wil je toch niet dat ze benzine verstoken die ze eigenlijk niet kunnen betalen

Dit dus

Jsf182 schreef op 23-05-2022 om 21:16:

[..]

En wie denk je dat degenen zijn die er gebruik van maken? Je bent als je er gebruik van maakt echt niet voor niets iemand met een minimum inkomen...

maar daarom kunnen ze toch wel iets doen in de vereniging? En dan niet rijden, maar achter de bar, zaalwacht, oid kost niets, alleen tijd. 

Friezinnetje schreef op 23-05-2022 om 21:32:

[..]

maar daarom kunnen ze toch wel iets doen in de vereniging? En dan niet rijden, maar achter de bar, zaalwacht, oid kost niets, alleen tijd.

Er is te weinig context voor wat TO bedoelt met overprikkeld raken. Maar je gaat toch niet van een zwaar autistisch iemand die echt geen prikkels verdraagt en wellicht helemaal geen werk heeft eisen dat die vrijwilligerswerk komt doen omdat de kinderen een uurtje met hun vriendjes willen sporten?

Jsf182 schreef op 23-05-2022 om 21:36:

[..]

Er is te weinig context voor wat TO bedoelt met overprikkeld raken. Maar je gaat toch niet van een zwaar autistisch iemand die echt geen prikkels verdraagt en wellicht helemaal geen werk heeft eisen dat die vrijwilligerswerk komt doen omdat de kinderen een uurtje met hun vriendjes willen sporten?

er staat nog nergens dat ze zwaar autistisch is? En het gaat al vanaf het begin over of verenigingen of clubs dat van jou kunnen verwachten. nou, ik vind van wel, en ook als het voor je betaald wordt, dan kun je, enkele uitzonderingen daar gelaten, prima daar tijd voor inplannen. 

Friezinnetje schreef op 23-05-2022 om 21:41:

[..]

er staat nog nergens dat ze zwaar autistisch is? En het gaat al vanaf het begin over of verenigingen of clubs dat van jou kunnen verwachten. nou, ik vind van wel, en ook als het voor je betaald wordt, dan kun je, enkele uitzonderingen daar gelaten, prima daar tijd voor inplannen.

Uh dit moet je niet zo letterlijk opvatten. Ik bedoelde natuurlijk dat er een goede reden voor het niet kunnen helpen kan zijn.

Friezinnetje schreef op 23-05-2022 om 21:41:

[..]

er staat nog nergens dat ze zwaar autistisch is? En het gaat al vanaf het begin over of verenigingen of clubs dat van jou kunnen verwachten. nou, ik vind van wel, en ook als het voor je betaald wordt, dan kun je, enkele uitzonderingen daar gelaten, prima daar tijd voor inplannen.

Maar topicstarter geeft dus aan dat zij dat niet kan. Of dat nou wel of niet door autisme komt vind ik niet zo relevant. Als je snel overprikkeld raakt is bardienst draaien of in een drukke zaal staan echt niet handig. Bovendien als je zelf nooit gebruikt maakt van de bar, waarom dan bardiensten draaien? Dat moeten dan de ouders maar doen die daar zonodig willen leuten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.