Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Valkyre

Valkyre

18-04-2011 om 08:53

"verse" kleuter - en nu?

Mijn zoontje is vandaag voor de derde keer aan het wennen op school. Hij vindt 't redelijk leuk, lijkt het, maar vooral heel spannend en druk - hoewel juf de groep goed onder controle heeft, is het natuurlijk wel erg veel, 22 nieuwe kinderen, en van alles moeten na de vrijblijvendheid van de creche. Hij is trouwens wel superblij dat hij iets anders "mag" dan de creche. Vandaag mag hij voor 't eerst wennen op de sportBSO, en hij heeft er helemaal zin in! Ik ga wel mee als hij dat wil, want het is wel veel na twee uur school natuurlijk. In de meivakantie gaat hij nog een paar keer wennen bij de BSO, en na de vakantie gaat hij dan helemaal "over" naar school en BSO.

Hij heeft nog niet gehuild op school (de bikkel), maar hij is na zo'n halve dag school wel erg moe. De dag erna is het jengelen en aan mamma plakken - daar heb ik tot op zekere hoogte wel begrip voor, natuurlijk. Maar hij luistert ook voor geen meter, aaaargh!

Hoe kan ik hem helpen te wennen en meer rust te vinden? We hebben al samen een kalendertje gemaakt met verschillende kleuren voor school, BSO, en creche (nog maar 3 halve dagen!) zodat hij weet waar hij aan toe is. Elke avond en ochtend kijken we samen naar het programma (witte dagen zijn thuis - lekker rustig rondhangen, in de tuin scheppen, en buiten spelen met vriendjes).

Wat kan ik nog meer doen om hem de komende maanden te ondersteunen? En hoe gaan/gingen jullie om met dat dwarse en claimende gedrag? Alle tips zijn welkom!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

18-04-2011 om 11:31

Ik denk dat je het prima doet

maar dat je er gewoon even doorheen moet.
Zoveel mogelijk thuis blijven en rond de deur hangen. Verder zou ik wel proberen om de regels zo strikt mogelijk te hanteren, daar gaat het hier vaak mis. (te toegeeflijk iv.m. zieligheid en daarna weer weken bezig om het weer recht te zetten).
W.b. claimen, dat was (en is) hier soms ook best wel erg. Soms spreek ik met mezelf af altijd eerst af te maken waar ik mee bezig ben, dan gaat het beter, maar dat is voor mij erg tegennatuurlijk dus meestal van korte duur.

Verder vind ik wel dat als je eenmaal echt gaat, 5 dagen per week, dat het veel makkelijker went, dan af en toe een keer.

krin

krin

18-04-2011 om 12:11

Ik ook

De eerste tijd is het gewoon even afzien, voor iedereen. Zoon was op school zo mak als een lammetje, en thuis moest zijn ware aard even uitgelaten worden. Er komen nu zoveel nieuwe regels bij, dat ze thuis waar ze de weg weten even de kont tegen de krib moeten gooien. Dus: het simpel houden, niet teveel schema's en regels en gedoe (maar dat doel je al), agenda zo leeg mogelijk (maar dat doe je al), op tijd naar bed (zoon ging de eerste tijd zeker een half uur eerder). En even op je tanden bijten.

Hier

Hey Valkyre,

Tja, wat je doet, is allemaal al prima zo te lezen... Wat misschien ook kan helpen (zie mijn reacties in het draadje Boos en huilen) is 's avonds een ontspanningsoefening doen... Het werkt alleen niet bij alle kids. Mijn meiden vinden het hartstikke fijn, mijn zoontje (7) ligt er van dubbel van het lachen, dus hij heeft er niks aan... Mijn jongste kleutert nu een week en op dagen als ik 's avonds de oefening niet heb gedaan huilt ze veel, en als ik het wel doe, is het een veel rustiger, liever en blijer meisje... Raar maar waar... Dus misschien helpt het bij jou ook wel. Verder is het natuurlijk ook doorbijten, na een paar weken gaat het allemaal stukken beter (was hier zo iig).

xxx

liora

liora

19-04-2011 om 10:06

Vroeg naar bed

Hoi,

Vroeg naar bed wil ook wel helpen. Probeer eens hem echt om 18 uur erin te leggen...

Verder is het sowieso gewoon vermoeiend. Ik denk ook dat het nu nog veel verschillende dingen zijn. Straks heeft hij gewoon 1 systeem en is het vast makkelijker!

Liora

Guinevere

Guinevere

19-04-2011 om 13:46

Hier ook een verse

Hier ook een verse kleuter, deze week is hij gestart met hele dagen school. Ik ben benieuwd hoe laat hij vanavond omvalt.
Vooralsnog gaat het keigoed, omdat hij nu al 4 jaar is dacht hij wel in zijn eentje naar school te kunnen gaan. 15 Minuten lopen, het spoor oversteken, langs de sloot.... ik dacht toch maar liever niet. Je hebt groot en Groot.

Je doet het goed hoor

mee kan je niet doen en netzoals ze al zeggen het is vermoeiender om een half dagje te wennen dan alle dagen naar school. Het wordt dan een ritme en een gewenning.
Even doorbijten en niet te veel van hem verwachten.

Valkyre

Valkyre

19-04-2011 om 21:04

Okee

Fijn om te horen dat we 't al best leuk doen zo

Om zes uur zitten we net aan tafel, Liora, dat kan niet anders met ons werk. En bovendien zou hij dan echt niet slapen, hoor - hij heeft een heel sterke biologische klok Maar we zijn al begonnen zijn bedtijd wat terug te schuiven, maar vroeger in slaap vallen dan half acht zit er echt niet in. Maar dan slaapt hij wel tot half zeven, zeven uur door.

Ik heb al wel gemerkt dat hij thuis de grenzen weer wat meer test, dus we moeten echt duidelijkheid geven. Dat heeft hij echt nodig nu, de (b)engel.

Hij is vandaag voor de tweede keer gaan wennen op de BSO - de hele dag thuis (buiten) gespeeld, en 's middags nog twee uurtjes op de BSO. Hij viel met z'n neus in de boter, want ze gingen (chocolade)eieren zoeken! Het ging hartstikke goed, gelukkig... Alleen heeft-ie wel in z'n broek geplast. Hij was "net alsof" naar de wc geweest, proest...

Morgen is de laatste wendag op school. Hij vindt vooral het gymmen nog eng - ik denk door de herrie in die gymzaal. Hij zou eigenlijk 's middags nog naar de creche gaan, maar ik heb gebeld dat ik 'm thuishoudt. Kan hij lekker met z'n vertrouwde buurtvriendjes spelen. En ik krijg toch geen werk gedaan met al dat heen-en- weer gefiets! Nou ja, nog even en hij gaat hele dagen. Gek hoor, hij is ineens zo groot!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

19-04-2011 om 21:06

"thuishoudt"?

Oei oei... Nou, ik wijt 't maar aan vermoeidheid..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

20-04-2011 om 08:32

Gwin en andere verse kleuterouders

Haha, even zelf naar school! Hier zou zoon er niet opkomen... Maar hij is ook verschrikkelijk lui, dus hij vindt brengen (achterop de fiets) wel lekker makkelijk

Vannacht heeft ons binkie slecht geslapen (ik ben zelfs bij hem in bed gekropen om hem gerust te stellen), en we waren daardoor laat met opstaan. Manlief ging 'm brengen - ik ben benieuwd hoe het afscheid ging. Ik breng het liefst extra vroeg, zodat we nog even rustig samen de klas kunnen verkennen...

Oh, en als we haast hebben, werkt meneer natuurlijk al he-le-maal niet mee... Voortaan toch maar weer de wekker zetten dus!

Zijn er nog meer "verse" kleuter(ouder)s? Ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Esc

Esc

20-04-2011 om 10:37

Hier ook hoor!

Ik denk ook dat je het prima doet! Mijn dochter zit nu bijna een jaar op school en ze heeft dat hele eerste jaar gewoon nodig gehad om te wennen. En dan gewoon hoe het allemaal werkt: speelafspraakjes, vriendenboekjes, hulpje zijn, verjaardagsfeestjes, BSO, overblijven, allemaal dingen die nog niet eens iets met school te maken hebben. Gymmen vond ze inderdaad in het begin ook eng, buitenspelen ook, ze was steeds bang dat ze tegen iemand aan zou botsen. In het begin moest ze huilen als ze de juf van de BSO haar kwam halen, en ook bij de overblijf heeft ze in het begin flink gehuild (hoorde ik pas achteraf). Dat vond ik heel erg, maar ik zie nu wel aan de kindjes die nu op school komen, dat huilen ook echt een manier van uiten is: even huilen, en dan weer verder. (bijv.: ik kan mijn lijmkwastje niet vinden, huilen i.p.v. zeggen ik kan 'm niet vinden). Mijn dochter is ook nogal een vat vol emoties, het komt regelmatig voor dat ik haar ergens ophaal en dat ze heel blij is om me te zien, maar me dan toch gaat stompen of duwen. Of helemaal blij met me mee huppelt en dan krijg ik in de auto een hele bak ellende over me heen ))

Mama_Lynn

Mama_Lynn

20-04-2011 om 13:46

Hoi valkyre

Hoi Valkyre

Leuk een (bijna)kleuterdraadje. Mijn dochter (oudste) wordt 1 mei 4 en heeft vanmorgen haar laatste wenochtendje gehad. Alles voor de vakantie, en dan gaan wij daarna ook nog 2 weken, dus de komende maand voor haar verder geen school. Ze vindt het heel erg leuk, de juf die ze krijgt tot aan de zomer kende ze al, dus dat is helemaal top. Ook erg moe na het halve dagjes, maar ze vindt het super, en voegt helemaal in. Ik merk bij haar ook de dwarse buien, maar ik wijt dat vooral aan het 'toe zijn aan school'. Af en toe heb ik flink wat rollen behangpapier nodig hier
Hier dus geen problemen verder, gymen vond ze ook leuk (maar ze gaat ook naar peutergym, wat ze geweldig vindt), wel is ze niet meer zindelijk. Dat was ze wel, maar de laatste maanden gaat het steeds meer mis, nu vrijwel dagelijks natte broeken. Dus dat is wel lastig.

Vind het zelf ook allemaal heel spannend en ook wel heel leuk, ze is er echt aan toe. 1e week van school straks, valt ze met de neus in de boter (en mama ook), want het is een feestweek met een dresscode en allemaal leuke dingen op school (dus mama, die maandag nog vrij is kan gelijk een keer meehelpen op school), een feestavond enz. Moet dus nog even zien hoe we dat gaan doen (een feestavond tot 21.00 gelijk in de eerste volledige week al!! Daar moeten we dus wat op verzinnen).

Groetjes, Mama_Lynn

Limi

Limi

20-04-2011 om 13:54

Nu een paar maanden

Hij is af en toe toch nog wel erg moe na school. Ik moest hem vandaag lopend ophalen, wat een drama. Hij wilde geen stap verzetten want hij was moe van het rennen bij het buitenspelen. Ik had ook het verkeerde pakje drinken mee. Daar begon het eigenlijk mee.

Verder... hij is wel al met zwemles begonnen, maar speelafspraakjes zijn nog niet bij hem opgekomen. Hij heeft nog niet echt veel contact met de andere kinderen, volgens mij.

Mama_lynn

Hey, dat was me nog niet opgevallen, dat het daardoor kon komen... Maar deze week is er nog geen nacht geweest dat m'n ukkie droog is geweest, terwijl ze al vanaf juli droog is 's nachts... Misschien toch meer spanningen dan ik dacht.........
xxxxxx

Ook vermoeidheid

ze zijn vaak doodop aan het eind van de dag en belanden dan sneller en langer in die diepe slaap.

Guinevere

Guinevere

20-04-2011 om 19:08

Te gek

Het gaat hier te gek, met VSO en NSO erbij notabene. Jammer dat zoon niet K.O. gaat, gisteren op de gewone tijd naar bed en momenteel ziet hij er ook nog toppie uit, alleen doet ie ietsje drukker dan anders. Vrienden heeft hij ook al gemaakt en ook een gigantisch moederdagkado dat we stiekum al hebben opengemaakt. Voorbeeldig dus, alleen moest hij huilen bij het wegbrengen naar de VSO. Het lijkt erop dat hij inderdaad al lang aan school toe was, zoals ik al vermoedde, dat zal het allemaal wel gemakkelijker maken voor hem.

Valkyre

Valkyre

21-04-2011 om 17:19

Goh

Fijn, die herkenning! Dat van dat stompen als "begroeting," dat herken ik nog van de creche, inderdaad. Op school gaat 't redelijk goed met plassen, maar thuis weigert hij te gaan - leuk met z'n vriendjes aan het spelen - en heeft bijna elke dag een natte broek. Ik was me een slag in de rondte, zucht. Ik denk dat het vanzelf wel beter zal gaan, dus ik besteed er niet teveel aandacht aan. Maar hij moet dus wel altijd een verschoning mee naar school en BSO...

Het slaapritme hebben we ook al aangepakt. Gisteren sliep hij voor half acht, nu nog volhouden in de meivakantie! Best lastig, want hij gaat nog een paar dagen naar Duitsland met manlief.

En na de meivakantie full-time, dus dan komt ook het overblijven er nog bij... Nou ja, ik rust even goed uit als hij in Duitsland is, dan kan ik er weer tegenaan!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

21-04-2011 om 17:21

Gwin

Fijn dat het zo goed gaat joh! Heerlijk.

Ons binkie is er ook wel aan toe - hij verveelt zich al maanden op de creche. Volgens zijn kleuterjuf doet hij al goed mee Behalve met gym dan...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

25-04-2011 om 12:01

Pfffft dat plassen

Vandaag alweer 2x een natte broek! En gisteren ook. Gek word ik ervan... Woensdag wordt hij vier; ik hoop dat hij dan ineens de geest krijgt (want dan is hij "groot").
Zucht.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

26-04-2011 om 22:32

Valkyre

ohhhhhhhhh ik zucht met je mee. hier ook weer, en gisteren ook. Ik geloof dat ik er dagelijks minstens 2 heeft en als het meer dan 2 wordt, trek ik haar toch weer een luierbroekje aan. Ik denk niet dat het helpt, maar ja. VAn het weekend was ze ineens wel weer 2 dagen droog, dus ze kan het wel. Maar waar het aan ligt, ik heb echt geen idee. De spanning van school denk ik eigenlijk niet zo, want dat vond ze vooral heel leuk en gezellig en ze voegde helemaal makkelijk in. Mijn dochter wordt trouwens zondag vier, dus ik hoop met jou dat het dan ineens werkt

Mama_Lynn

Valkyre

Valkyre

30-04-2011 om 20:27

Nog steeds drama

Vandaag DRIE KEER een natte broek, aaaaargh! Ik weet 't even niet meer...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

01-05-2011 om 07:59

Valkyre

Is hij wel zindelijk geweest, is dit een terugval, of lukt het nog niet om zindelijk te worden? Mijn dochter was al heel lang zindelijk toen ze rond de geboorte van haar broertje ineens weer in haar broek ging plassen. Dagelijks, soms meer dan 1 keer per dag. Het was misschien een vorm van aandacht trekken, maar zeker ook iets als zenuwen. Misschien is het voor jouw zoon nu teveel om EN aan school te wennen (na zijn geboorte de grootste overgang ooit) EN zindelijk te worden. Ik zou hem een paar weken helpen met broekjesluiers en dan weer proberen. Overleg ook even met de juf, die heeft dit vaker bij de hand gehad.
Groetjes
Massi

Hier een juf

Maak er geen drama van. Het is voor hem allemaal al spannend genoeg. Wij hebben in de klas ook 3 kindjes met luier en 2 met plasproblemen. Ja, lastig voor de juf. Maar als je er de nadruk op gaat leggen, gaan kinderen vaak plassen van de spanning.
Ik zou zeggen, net als Massi Nissa trouwens, geef hem luierbroekjes mee in het begin. Is hij nat, dan gewoon zelf laten verschonen op het toilet. Als het goed is, mag de juf niet boos worden, maar gewoon zeggen: ga maar even naar het toilet.
Hier houden we trouwens voor deze kinderen ook een plasschema aan. Meeste kinderen gaan uit zich zelf en moeten wachten tot de plasketting terug is. Maar de "plaskinderen" sturen we naar het toiet voor we met de kring beginnen, dan na de kring voor we gaan spelen/werken. Als we het 10 uurtje hebben gehad (en ze dus ook wat gedronken hebben) en een keer tijdens het buiten spelen worden ze ook gestuurd. Op die manier hebben we al veel natte broeken voorkomen.
Ik weet echter uit ervaring dat helaas veel juffen hier geen zin in hebben. Maar het is een kwestie van routine om zowel de kinderen als jezelf dit even aan te leren. Op die manier krijgen de kinderen ook succes ervaringen en worden ze beloond met een "high five", een stevig compliment of een aai over de bol.
Het is flauw maar waar, maar door die goede absorberende luiers, krijgen de kinderen pas laat door dat ze nat zijn. Op zijn Cruyff's gezegd: Ieder voordeel "hep" zijn nadeel.
Succes ermee.

Sascha2

Sascha2

01-05-2011 om 20:07

Valkyre

Om te beginnen: ik heb niet het hele draadje gelezen, wel de laatste postings. Mijn oudste, jongen, was zindelijk toen hij 2,5 was. Ongeveer twee maanden voor zijn vierde verjaardag kreeg hij ineens veel ongelukjes per dag. Ook op school. Ik gaf hem standaard een schone broek en onderbroek mee, zondat hij in ieder geval verschoning had. Dat was voor hem voldoende en hij heeft dat nog maanden nodig gehad. Mijn tweede, meisje, was nog niet zindelijk toen ze naar school ging. Op zich plaste ze wel op de wc, maar poepen kon ze alleen in een luier. Een paar maanden voordat ze vier jaar werd heb ik haar zichzelf leren verschonen. Dat heeft haar veel geholpen. Ik ben twee keer naar school geroepen omdat zij verschoond moest worden en de leerkracht dat niet kon doen. Gelukkig zit er in hetzelfde gebouw een kdv, waar dochter eerst op zat. Een van haar oude leidsters vond het waanzin dat de ouders moesten komen en heeft geregeld dat mijn dochter naar het kdv kon komen. Ha, en na een maand of twee werd mijn dochter verliefd en wilde ze bij de heer in kwestie gaan spelen. Toen ik aangaf dat dat niet kon omdat ze nog niet zelf naar de wc kon gaan, was het met de zindelijkheid binnen een maand gepiept. En bekroond met een heuse speelafapraak met de prins .
Mijn derde is sinds ze net twee is volledig zindelijk en regelmatig krijg ik daarover zo'n opgelucht gevoel. Ik krijg nog weleens het gevoel terug dat ik bij de oudste twee had. Een soort gevoel van wanhoop, het idee dat het een never-endingstory was. Maar echt, het komt een keer goed. Blijf vertrouwen hebben en leg er niet teveel nadruk op. En wellicht helpt het je zoon om het zijn 'probleem' te laten zijn. Als hij een natte broek heeft is dat geen probleem, als hij maar zelf een schone onderbroek en broek regelt.
Sterkte want het is maar wat moeilijk om vertrouwen te houden.
Sascha (die hoopt dat de vierde ook snel zindelijk is)

Valkyre

Valkyre

01-05-2011 om 23:47

Hmmm

Sinds zijn derde verjaardag (!) is hij zonder luier. Op de crèche heeft hij sindsdien maar drie ongelukjes gehad. Op school ging het ook goed. In winkels zegt hij het ook - laatst nog in de supermarkt, wij het hele magazijn door, trap op, trap af, en hij was nog op tijd. Duidelijk laten weten hoe trots ik op hem was natuurlijk! Op de BSO (vier keer geweest tot nu toe) heeft hij één ongelukje gehad. Hij zegt het dan niet, maar blijft gewoon in z'n natte broek rondlopen...

Het gaat vooral thuis mis. Als hij lekker geconcentreerd aan het spelen is, alleen of met z'n vriendjes, of als hij tv kijkt. Dan kan hij zich er denk ik niet toe zetten het spel te onderbreken, denk ik. Of hij voelt het niet omdat hij zo geconcentreerd bezig is. We proberen hem aan te leren na elke maaltijd/snack-en-drankje even naar de wc te gaan, en voor het tv kijken, en voor we weggaan. Maar dan zegt hij regelmatig dat hij niet moet, en doet het vervolgens een kwartier later in z'n broek. Hij gaat ook niet vaak uit zichzelf. (Als hij dat wel doet, complimenten.)

Zelf verschonen, hmmm... Daar is hij te lui voor. Dan loopt-ie liever in z'n natte broek rond. Getver. Ik probeer hem zonder commentaar te verschonen, maar ik merk dat ik mijn geduld begin te verliezen, en dat voelt hij natuurlijk ook...

Misschien moeten we meer proberen samen met hem een oplossing te zoeken. Maar hoe? Hij moet toch ook leren uit zichzelf te gaan, en niet te wachten tot wij hem sturen... Tips zijn welkom!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

01-05-2011 om 23:50

Oh ja

Een luier trekt hij echt niet meer aan, hoor! Dat is "voor baby's"... Dat wil ik hem niet aandoen - dat krenkt zijn trots. Hij heeft op zijn derde verjaardag besloten dat hij geen luier meer hoefde. En een paar maanden later ook 's nachts niet meer. Dat laatste gaat heel goed - we halen hem rond 22u uit bed om te plassen, en dan blijft hij tot 7uur droog.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

02-05-2011 om 16:54

Lastig ja

Hier ook nog steeds lastig. Ook vooral thuis, hoewel het bij het wennen 1 keer op school misgegaan is (bij het gymen). Wel laat ze weer een iets stijgende lijn zien (weer wat vaker een dag droog), maar dan met heel veel sturing van onze kant (regelmatig sturen). We hebben wel nog een plas naar de huisarts gebracht, dat wordt nu op kweek gezet, om blaasontsteking uit te sluiten (ze plast vaak, en relatief niet zo veel). Ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
En tja, ik stuur dus wel, want een natte broek lijkt me ook niet lekker. Vaste momenten ook inderdaad (na het drinken en eten). Maar ik weet het dus ook niet zo goed, lees dus graag mee

Mama_Lynn

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 19:27

Blaasontsteking

...daar had ik nog niet aan gedacht. Maar ik denk dat het bij hem eerder aan de recente operatie ligt, ALS er ueberhaupt een lichamelijke oorzaak is. Het zal wel aan het wennen op school liggen - als hij dan thuis is, wil hij gewoon even niks MOETEN...

Hij is nu in Duitsland, en daar gaat het tot nog toe goed. Manlief stuurt hem gewoon. Maar ja, hij moet toch uiteindelijk (weer) uit zichzelf gaan... En wat is dan de beste methode? Soms vraag ik me af of dat eigenlijk uitmaakt - misschien komt het gewoon vanzelf goed?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

05-05-2011 om 20:52

Ontwikkeling

Tjonge, zoonlief is ruim vier dagen weggeweest, en ik zie echt een verschil in ontwikkeling. Hij praat ineens als een vijfjarige (of misschien wel een zesjarige - het enige vergelijkingsmateriaal dat ik heb is mijn hoogbegaafde nichtje...). Wat gaat dat weer hard ineens!

Vanaf maandag full-time naar school, wat spannend weer. Ik probeer dit weekend maar even flink uit te rusten, want 't zal wel pittig worden, die laatste acht weken voor de vakantie. Gelukkig blijft hij bij dezelfde juf - na de zomer is het groepje ook weer wat kleiner. Maar tot de vakantie zal het zeker pittig voor hem zijn. En juist nu heb ik het heel druk met werk, dus zo af en toe geen BSO zal ook lastig worden, vrees ik... Nou ja, vroeg eten en vroeg naar bed dus!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

10-05-2011 om 08:16

Verslag

Verslag van de eerste hele schooldag (plus BSO!):
Wat heb je gedaan? -Niks!
Vond je het leuk? - Poepiescheet!
Wat vind je van de juf? - Stom! Nee, niet stom, lief!

Hij is op het moment erg aan het treuzelen met naar bed gaan, dus we eten zo vroeg als maar enigszins mogelijk is. Het inslapen is ook nog wel eens lastig, dus hij is - nu al! - best moe. Vanochtend moesten we hem wakker maken, maar zodra hij wakker was, riep hij "ik wil vandaag naar school!" Dat is alvast een hele opluchting...

Misschien zegt hij dat ook omdat we gisteren tijdens het eten (op luchtige toon, dat wel) hebben verkondigd dat hij nou eenmaal naar school moet, want dat hoort er gewoon bij - en dan kun je maar beter proberen het leuk te hebben. Hij past zich wel vaker aan als hij weet dat het niet anders kan. (Bijvoorbeeld: ik wil crackers! - de crackers zijn op, schat. We hebben nog wel boterhammen. - ok, ik wil boterhammen!) Of misschien is hij gewoon blij dat-ie niet meer naar de creche hoeft - daar had hij het helemaal gezien...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

10-05-2011 om 08:46

Nog even (trots!)

Manlief bracht zoon net weg en heeft nog even met de juf gepraat. Zoon blijkt gisteren in de kring een heel verhaal te hebben afgestoken over zijn dierenverzameling, en met name over zijn Schotse Hooglandrund. Ze was erg onder de indruk dat hij dat kon uitspreken, en heeft ook nog gezegd dat hij een grote woordenschat heeft Dat wisten we natuurlijk wel, maar dat hij dat meteen op zijn eerste volle dag school zou durven laten zien, vervult me toch wel met trots

Ah, my cup runneth over...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.