Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Blub

Blub

02-06-2011 om 11:49

Vertellen van dode goudvis?

Mijn ex heeft de goudvis van de klas van onze dochter, groep 1/2, geadopteerd. Dochter van 6 vond dat geweldig, maar het visje heeft het niet lang volgehouden. Ex had de vis in het (veel te kleine) bakje bij twee andere goudvissen gedaan, en de vis van school is uit de bak gesprongen. Vervolgens kwam hij er pas na een tijdje achter, heeft de vis terug gedaan, en na een paar dagen scheef te hebben gehangen is de goudvis overleden. En nu heeft hij een nieuwe vis gekocht die sprekend op de oude lijkt (en een nieuwe bak voor het beestje).
Mijn dochter gaat straks weer naar haar vader en weet nog van niets. Ze is wel helemaal enthousiast om het visje weer te zien. Volgens mij gaat mijn ex helemaal niet vertellen dat de goudvis van school overleden is. Wat moet ik hier nu mee? Ik baal er ook heel erg van dat hij zo sukkelig met het beestje is om gegaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andersom

Ach Blub, je kunt het ook zo zien. Vader heeft zich wel ingezet voor zijn dochter en denkt er aan om het tijdig goed te maken. En bovendien is het zijn verantwoordelijkheid hoe hij met dochter omgaat. Daar zou ik toch maar niet teveel over inzitten. Hoe zou jij het zelf doen als vis overleden was in jou beheer? Daar moet je zelf toch ook over nadenken?
Hier hebben kinderen een week of 6 op de vissen van hun vader gepast. Toen is er ook een helaas overleden. Toen moesten de kinderen nadenken hoe ze dat zouden inkleden. Kan gebeuren. Niet leuk maar is niet anders.

Tuurlijk niet

Tuurlijk ga je niet tegen je dochter zeggen: "je vader heeft de vis van school dood laten gaan en nu heeft ie een nieuwe gekocht maar hij zegt dat het dezelfde is maar dat is niet waar"......

Kom op zeg. Je gaat je irritatie over het feit dat JIJ baalt dat hij zo sukkelig me die vis is omgegaan toch niet op het bordje van je dochter leggen? Dat bespreek je dan maar met hem of je gaat je gal spuien in de rubriek "echtscheidingen" maar laat je dochter in de waan dat de vis nog gewoon leeft en bezorg haar
A. geen onnodig verdriet dat de vis dood is
B. niet het idee dat papa dus niet goed voor huisdieren kan zorgen dus onbetrouwbaar is en
C. Mama ook nog eens papa's leugentje om bestwil verraad tegen dochter en dochterlief dus ook nog eens wordt opgezadeld met een loyaliteitsconflict.

Ikzelf en meerdere anderen om ons heen hebben echt wel eens een per ongeluk gestorven goudvis verruild voor een nieuw exemplaar uit de dierenwinkel. Zolang kind nog niets doorheeft een prima oplossing ter voorkoming van onnodig kinderleed.

Blub

Blub

03-06-2011 om 11:44

Nee

Natuurlijk ga ik het ook niet vertellen maar ik vind wel dat mijn ex dat zou moeten doen. Of misschien ook niet want ik vind het echt heel zielig voor mijn dochter. En voor de rest van de klas want de kinderen vragen allemaal hoe het met de goudvis gaat.
Het is alleen een beetje jammer dat ik zo met die ergernis blijf zitten. We doen natuurlijk allemaal wel eens wat sufs maar ik zou dit zo anders aangepakt hebben.

Blub

Blub

03-06-2011 om 12:34

Tja

Ik vind dat je wel had kunnen bedenken dat je geen drie goudvissen in een 8 (ofzo) literbakje kunt doen. Maar eigenlijk vinden jullie mij dus maar een zeurpiet (als ik zo even tussen de regels doorlees)?
Nou ja, dan kan ik beter hier zaniken dan tegen mijn ex (heb ik al gedaan overigens haha).

Ergernis

Naar je ex toe zijn heus wel begrijpelijke gevoelens na een scheiding hoor Blub. Maar waarschijnlijk heeft het weining met die vis te maken als wel met weer een incident dat voor jou bewijst dat ex niet deugt als vader. Wij lezen dat als incident en dan denk je: als dat nou alles is. Hopelijk lukt het wel om wat meer afstand te nemen.

Blub

Blub

03-06-2011 om 19:54

Annej

Oh nee, dat zie je helemaal verkeerd. Ik heb geen last van een onverwerkte scheiding, en ik denk dat er weinig vaders liever of meer betrokken zijn dan mijn ex. Hij is wel soms, in mijn ogen, wat te makkelijk en eigenwijs.

Rafelkap

Rafelkap

04-06-2011 om 16:28

Onverwerkt?

'Te makkelijk en eigenwijs?' En hij koopt een nieuwe bak en goudvis om je dochter geen verdriet te doen? En je hebt geen last van een onverwerkte scheiding?
Ik denk dat dit draadje in relatieproblemen hoort
Mijn man zou ook zo'n incident met een goudvis kunnen hebben, en ik zelf ook, heel suf en heel goed bedoeld.

Geeft niks hoor. Archiveer dit draadje en lees het over twee jaar nog eens.

buzz

buzz

05-06-2011 om 09:05

Allemaal goed bedoeld

Het is zo een ding wat 1000 en 1 mens zou kunnen overkomen.
Kunnen ze gezellig samen zwemmen, ach ik doe ze bijelkaar waarom ook niet.
soms werkt het soms niet.
soms springen goudvissen uit de bak, die denken heus niet het is hier te klein ik spring er uit.
En je man had het ook liever niet gehad.
Waarom zou hij het zeggen, Wat is het nut, wat levert het op? Ik heb het idee dat je gewoon wil dat je dochter weet hoe dom hij is geweest, al geeft het veel onnodig verdried voor je dochter.
En wat jij er mee moet.
Ik zou zeggen HELEMAAL NIKS, en je ook niet aan ergeren.
Man heeft zijn best gedaan voor de goudvis te zorgen, en het is hoe vervelend ook verkeerd gegaan, man heeft zijn best gedaan het probleem op te lossen.
Ik geloof dat het een goede papa is.
Hij heeft misschien 1 ding niet zo slim aangepakt en dat is om het tegen jou te vertellen.

Guinevere

Guinevere

05-06-2011 om 22:46

Reuze grappig

Ik denk dat op deze manier zo ongeveer 50% van de schoolgoudvissen aan een zéér lange levensduur komt. "Deze vis is al 130 jaar oud, net zo oud als de school!". En de school maar denken dat het steeds dezelfde goudvis is.
Ik zou ex-man aanraden om er nog een goudvis bij te halen en te zeggen dat Visje óók nog gejongd heeft. Is Visje tenminste niet meer alleen. Ik vind dus dat je ex-man prima handelt (op dit vlak).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.