Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Niny

Niny

19-04-2010 om 21:44

Vervelende buurtjongetjes

Vanavond waren onze 3 kinderen met nog 4 andere kinderen uit de buurt op het schoolplein aan het spelen. Allemaal tussen de 8 en de 12, meisjes en jongens. Een tijdje later zijn ze weer terug: 2 jongens uit de buurt hebben hun spel onmogelijk gemaakt, ze uitgescholden en zand op hun hoofd gegooid. Van een van die jongens ken ik de moeder, aardig mens, ik klets wel eens met haar. Een nadeel: ze heeft de opvoeding van haar 2 zoons (12 en 9 jr) zo'n beetje opgegeven. 'Tja, ik vind het niet zo leuk als ze lieveheersbeestjes doodmaken door plakbandjes op ze te plakken en ze dan te pletten, maar ja, wat doe je eraan hè?'
Het is niet de eerste keer dat haar zoon onze kinderen lastigvalt. Ze hebben ook wel eens gevraagd of hij mee wil doen, maar hij lijkt niet tot leuk meespelen in staat.
Eigenlijk wil ik haar toch een keer aanspreken, al denk ik dat het weinig zin heeft - de jongens spelen al zonder toezicht op straat sinds ze 6 en 3 zijn en misschien weet ze niet eens hoe erg het is. Aan de andere kant heb ik wel schoon genoeg van dit gedrag en als mijn kinderen zich zo gedroegen zou ik het willen weten en zouden er ook sancties op dat gedrag staan.
Wat is wijsheid?

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bloem

Bloem

19-04-2010 om 22:30

Buurjoch zelf aanspreken

Gewoon dat buurjoch zelf aanspreken, als ma het niet doet. Naar ma toe gaan, probleem voorleggen en aangeven dat als zij er niets aan doet, jij (of je man) buurjoch aanpakt. Wel zorgen dat het niet als bedreiging kan worden uitgelegd, maar toch echt even aangeven dat je niet accepteert dat jouw kind niet buiten kan spelen.

Als ma toch zelf gaat aanspreken even in de gaten houden hoe het loopt, als je het zelf moet doen kind gewoon zeggen waar het op staat. Wat hij doet maakt jou niet uit, maar zodra jouw kind er last van heeft krijgt hij met jou te maken.

Maxime.M

Maxime.M

20-04-2010 om 14:52

Scarlet

Hoi Scarlet,

Toch goed dat je die jongen hebt aangesproken. Ik denk dat zijn gedrag voortkomt uit gezichtsverlies, om niet voor l*l te staan bij zijn vrienden doet hij dit denk ik, maar ik vermoed (en hoop) dat hij de volgende keer niet zomaar meer kinderen weg zal sturen bij de schommel, om een confrontatie met jou of een andere moeder te voorkomen, denk je ook niet? Of is het al weer een keer gebeurd?

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

20-04-2010 om 14:53

Aanvulling

Ik bedoel zijn gedrag naar jou toe dus hé. Gewoon netjes opstaan van de schommel en zeggen 'sorry mevrouw', komt hem waarschijnlijk duur te staan, vandaar die andere rare reaktie.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.