Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Izar

Izar

08-04-2011 om 13:47

Voetbalclub den haag- voorburg

Ik zoek een voetbalclub in Den Haag (bij voorkeur omgeving Bezuidenhout) of Voorburg voor mijn 12-jarige zoon. Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

08-04-2011 om 14:48

Hvv

wel een tikkeltje elitair, maar dat is in Bezuidenhout gewoon alles
In Voorburg is Wilhelmus (dacht ik) geloof ik wel een leuke club.

Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

08-04-2011 om 15:22

Elitair of niet

In DH zitten een paar elitaire clubs, moet je van houden. HBS, HVV, quick. Sommige mensen doen er alles voor om er binnen te komen, wenden al hun contacten aan. Voel me er zelf niet thuis, hoewel we qua inkomen vermoedelijk wel in de doelgroep vallen. Tenminste hoorde een anecdote van een collega van man (totaal onwetend van dit soort zaken) die de dichtsbijzijnde vereniging belde en te horen kreeg dat ze vol zaten. Toen ze vanaf haar werkadres mailde (dus met automatische handtekening met functie) was er opeens wel plek. Zou ik er al geen zin meer in hebben dus, maar goed. Vind de mensen daar ook arrogant als je op bezoek komt, ze kijken echt op je neer als je van een vereniging bent die minder rijke leden heeft. Is me wel overkomen in de kantine van Quick dat ik gewoon niet geholpen werd, lieten ze al die blagen van hun eigen vereniging van 14/15 eerst voorgaan, maar goed met een hete aardappel in je keel voordringen komt op een of andere manier een stuk stijlvoller over dan wanneer je plathaags spreekt. In Voorburg heb je ook Forumsport en VUC. In DH zelf heb je ook clubs waar je juist geen zin in moet hebben omdat daar toch weer het type zit dat snel de handjes laat wapperen (op de verkeerde manier). Heb zelf het idee dat het vaak het ene of het andere uiterste is in DH, wat dat betreft is Voorburg wel een goed alternatief denk ik.

Fianna

Fianna

08-04-2011 om 20:19

Kiki

'wel een tikkeltje elitair, maar dat is in Bezuidenhout gewoon alles '

Oja? ik heb er jaren gewoon, maar weinig van gemerkt. Er is een duur gedeelte, maar het grootste gedeelte is gewoon gewoon, heel gewoon. Wel hele leuke buurt

bibi63

bibi63

09-04-2011 om 15:24

Forumsport in voorburg is een leuke club

Niet elitair, maar ook niet ordinair
Gr. Biobi

Toch wel blij met 'elitaire club'

Een beetje een late reactie, maar ik zag dit draadje vandaag pas staan.

Wij wonen in Den Haag geografisch gezien precies tussen een aantal ‘elitaire’ clubs in die Voetbalbestuurder in het draadje noemde, en verschillende voetbalclubs in de (buurt van) zgn krachtwijken. Toen onze zoon aangaf dat hij graag op voetballen wilde zijn we eens gaan rondvragen bij mensen in de buurt en bij ouders op school die ook kinderen op voetbal hadden. Naar aanleiding van deze gesprekken hebben wij onze zoon toch maar opgegeven bij een van de eliteclubs. Na een jaar op de wachtlijst gestaan te hebben, kon hij toch eindelijk beginnen. We hebben er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad dat we hem hier lid hebben laten worden. De club is leuk, er worden veel leuke dingen voor kinderen georganiseerd en – het belangrijkste voor ons – er wordt normaal met de kinderen omgegaan. Er wordt positief gecoached, en (door ouders!!) niet langs de lijn geschreeuwd, gevloekt of gescholden. Na een paar wedstrijdjes meegemaakt te hebben heb ik gezien dat dit helaas ook heel anders kan en ben ik blij dat mijn zoon daar niet tussen staat.
Van het verhaal van Voetbalbestuurder herken ik niets en al zeker geen arrogant gedrag, dikke auto’s of hele aardappels. De meeste kinderen van het team van mijn zoon wonen ook niet in villawijken (net zomin als wijzelf trouwen), maar zo’n beetje verspreid door de stad. We hebben ook niets extra’s hoeven doen, of contacten hoeven aanboren om zoon geplaatst te krijgen, alleen maar lang op de wachtlijst gestaan Kortom: het kan zomaar reuze meevallen bij een zgn. elitaire club, en wij hebben er dan ook absoluut geen spijt van dat we hem hier heb opgegeven.

Izar, ik ken helaas geen clubs in Voorburg, maar hoop dat je een leuke club voor je zoontje kunt vinden.

Groet,
Mariola

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.