Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moeder

moeder

03-03-2009 om 08:12

Voetbalplaatjes..rrrr

hiero 'ruzie' met mijn zoon van 9: 'ik mag nooit meedoen met rages'.... grrr. Ik ben er tegen omdat je met de kudde meeloopt, maar uiteindelijk sparen ze Toch (omdat ik naar de AH ga) maar dan 'half', waarom dat geneuzel met die plaatjes toch of ben ik een zeur? Kun je je er niet van afhouden, bijna niet toch. Wat vinden jullie: meedoen of niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

05-03-2009 om 17:26

Lol

Vorige week hadden wij een flinke pechdag. Fietssleutels zoon verloren, waardoor we rond etenstijds bijna 1 uur voor de ingang van de AH moesten wachten tot mijn man aankwam met de reservesleutels.
Het miezerde en onder het afdak bij de Appie was het droog.

Normaal gesproken hingen daar de hele tijd kinderen te bedelen om plaatjes, maar rond etenstijd was er niemand.
Behalve ik met mijn kinderen....

En toen deed zich het voordeel van elk nadeel voor: mijn dochter kreeg om de haverklap spontaan plaatjes in handen geduwd. Allemaal mensen die de plaatjes aannamen om ze buiten uit te delen, maar er viel niks te delen) Zoon verwees overigens iedereen door naar zijn zus: hij is niet van de rages.

Ik vind overigens vragen om plaatjes die mensen anders misschien weggooien geen bedelen. Ik vind dat assertief gedrag dat kinderen maar beter vroeg genoeg kunnen leren
Ik moet trouwens altijd glimlachen om rages. Mijn zoon vroeg gisteren hoe er nu een recessie kon zijn. Of nu opeens al het geld van de aarde versnipperd was. Aan de hand van de voetbalplaatjes/Pokemanrages etc heb ik hem uitgelegd hoe de beurs werkt.

Kijk: dat kun je natuurlijk ook doen. Benut de rage om alvast les te geven in beleggen.

Tihama

Dochter hier

hoefde de plaatjes ook niet. De eerste zakjes gaf ze weg op school. Toen wilde ze toch wel zien wat er in zat, en vroeg of ze ze open mocht maken. Natuurlijk mocht dat! Net als dochter van Bastet ging ze de zilveren sparen. En nu op school bijna iedereen zijn boek vol heeft, heeft ze er ook heel wat gekregen, ook de "gewone" voetballers. Want nu vindt ze het toch wel leuk. Ze heeft woensdag onder haar bureau een "voetbalstadion" gemaakt, waar een heleboel bakjes staan. Daarin heeft ze alle plaatjes op club gesorteerd. Daarna de stickers in een schrift geplakt, alleen de clubs waar ze ook een zilveren van heeft. We sparen de plaatjes dus eigenlijk niet, maar ja... ze was er wel een hele middag heerlijk zoet mee.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-03-2009 om 17:15

Hartstikke leuk!

Zoonlief van 8 is gek op voetballen en dingen verzamelen dus natuurlijk ging hij ook voetbalplaatjes sparen! Alleen doe ik dus nooit boodschappen bij de AH maar ik heb aan opa & oma en al onze vrienden en kennissen gevraagd of als zij plaatjes hadden of weer iemand kenden die voetbalplaatjes hadden deze aan ons wilden geven. Nou, dat hebben we geweten! Ladingen plaatjes in de brievenbus; binnen no-time was er een boek vol en het tweede is bijna vol. Nu moet ik wel zeggen dat ook op school en de buitenschoolse opvang driftig geruild en verzameld wordt. Hartstikke leuk! Ik heb meegeholpen met plaatjes sorteren, inplakken, en lijstjes gemaakt met welke plaatjes er nog ontbreken. O ja, zoonlief vraagt rustig aan de buurvrouw of aan wie dan ook of die toevallig nog plaatjes heeft. Dat mag hij van mij best doen, waarom niet? Dat is niet bedelen, dat is gewoon assertief zijn. En iedereen vindt het geweldig; zo heeft hij ook een flinke hoeveelheid plaatjes bemachtigd. Verder leren ze er best veel van en zoonlief was best gul met uitdelen van driedubbele plaatjes aan kinderen die zaten te springen om bepaalde plaatjes Overigens vind ik dat het niets te maken heeft met "met de kudde meelopen". Verzamelen en sparen is van alle tijden en van alle leeftijden. Je moet het gewoon zien als een leuke hobby en je er niet zo druk om maken. Wij doen fijn mee met iedere leuke spaaractie zoals de Eftelingbuttons bij de Spar en nu dus de voetbalplaatjes maar we zijn geen meelopers!

Monique D*

Monique D*

08-03-2009 om 00:57

Wuppies, smurfen, voetbalplaatjes en dan..

Mijn kinderen houden wel van rages, maar alleen als ze die producten leuk vinden.
Voor wuppies en smurfen hadden mijn kinderen geen belangstelling. Flippo's en pokomenkaarten vond mijn zoon leuk en mijn dochter was helemaal gek van die briefjes met zo'n apart figuur erop die je ook kon inplakken in een boek (ben-echt-vergeten-hoe-dat-heette, was het Diddle ofzo?). Die rage had wel lang geduurd. Toen dat voorbij was probeerden de meiden deze blaadjes aan elkaar te verkopen.
Wel was het zo dat mijn kinderen de producten van rages die geld kosten ze zelf van hun eigen zakgeld moesten betalen.
De voetbalkaartjes bij de AH zijn nu in en alweer bijna uit. Toen ik ze voor het eerst bij de Appie kreeg dacht ik dat mijn zoon, die alles volgt van voetbal, het wel leuk zou vinden. Ik was verbaasd dat juist mijn dochter ze aannam, die helemaal niets van voetbal moest hebben! Zij vraagt er het meest om en zodra ik ze heb dan krijgt ze die. Zij ruilt ze ook met haar vrienden. Mijn zoon vindt ze wel leuk, maar is er niet zo mee bezig als mijn dochter.
En of ik speciaal naar de AH ga om die dingen te halen? Nee, het hangt er maar net van af welke winkel ik tegenkom om de boodschappen te halen. Bij mijn werk is het de AH en thuis is het dus Dirk. Soms moet ik in een andere buurt zijn waar toevallig een AH is en dan duik ik daar naar binnen. En dan maak ik mijn dochter blij.. die niet echt om voetballen geeft, maar wel leuk vindt om die kaartjes te ruilen. Zij ziet het als een spel.
Ik vind het zelf wel onzin om aan alle rages mee te doen als je er niet van houdt. Dan ben je echt een kuddedier. Maar als je het leuk vindt dan is het toch geen probleem? Tenzij je er zo verslaafd aan bent dat je de klanten blokkeert bij de boodschappenbanden in de supermarkt.. wat ik bij die drie AH's waar ik binnen ben gestapt tot nu toe niet heb meegemaakt.
En aan alles komt een eind.. dus ook aan die rages. Nu maar afwachten wat we bij de AH binnenkort kunnen verwachten..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.