Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

17-11-2008 om 21:21

Voorhuid piemeltje

Kreeg vandaag te horen dat zoon zijn voorhuid moet proberen naar achteren te trekken. Dat lukt nog niet genoeg (hij is 5, en geen ingang van plasbuis te zien, verder geen problemen.) Nou stond oma met haar oren te klapperen (dat hoefde vroeger niet!) en ook wij als ouders hebben dat nooit gestimuleerd / dachten dat hij dat vanzelf wel zou gaan doen.

Hoe doen jullie dat? Doe je dat zelf bij je kind, doet hij het zelf? Ik wil ook niet dat hij te hard gaat proberen en iets stuk maakt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook gehad

Het viel mij bij de oudste met een jaar of 4 op dat het voorhuidje niet goed terug wilde schuiven, tijdens het douchen. Dokter adviseerde toen ook omdat gewoon wat vaker te proberen en dan zou het vanzelf goedkomen. Manlief heeft zoon een keer laten zien wat hij moest doen en verteld dat hij voorzichtig moest doen, stoppen als het pijnlijk was. In het begin ging het lastig maar geleidelijk aan steeds beter, inmiddels (bijna 6-en-half) gaat het zonder problemen.

Tango

Tango

18-11-2008 om 09:23

Anoniem

Van wie hoorde je dan dat hij het moet proberen? Raar dat je dan geen uitleg erbij hebt gekregen hoe je dit aan moet pakken.
Mijn zoontje is 4 en ik heb het eens besproken bij de consultatiebureau-arts (toen hij nog 3 was). Ze zei toen dat het nog niet echt nodig was maar dat je het kon proberen na het in bad gaan. Evt. kun je het piemeltje een beetje insmeren met baby-olie, zodat het wat gladder is. En dan heel voorzichtig het huidje wat naar achteren duwen. Het moet zeker geen pijn doen.
Bij mijn zoon was het niet nodig, want hij deed het na een tijdje gewoon zelf in bad en vanzelf ging het steeds een beetje verder.

Hier wel...

onze oudste was drie en zat ineens met een ontbloot eikeltje op de wc. Veel frunniken in bad helpt dus blijkbaar wel... Ik doodsbang dat ie niet meer terug wilde, maar gelukkig wel.

Nu is hij vier en laat ik hem een paar keer per week de boel terugschuiven en spoel het even onder de douche schoon.

Linda

Advies om dat juist niet te doen

Mijn zoon heeft een vernauwde voorhuid, maar wij hebben altijd het advies gekregen om er juist niet aan te gaan zitten duwen en trekken.
Inmiddels is hij iets ouder (bijna 10) en zijn we ook al bij de uroloog geweest omdat hij volgens de huisarts besneden zou moeten worden. Uroloog vond dat niet nodig. Zijn advies was om er helemaal niets aan te doen, zolang het niet rood en/of pijnlijk zou worden (een teken dat het gaat ontsteken). Dat is tot op heden nog nooit gebeurd. Volgens hem gaat het vanzelf over in de puberteit en zo niet, dan is het vroeg zat om besnijden te overwegen.
groet
Suus

A.

A.

23-11-2008 om 02:33

Creme

Ik ben er met beide zoons v. 5 en 6 al jaren mee bezig omdat ik al jaren geleden in de gaten had dat er wat witte prut onder de 'vaste' huid uitkwam. Het moet vooral niet gaan ontsteken daardoor en elke dag wassen, naar achter halen zover het kan. Ik heb een huidverdunnende creme gekregen van de huisarts die op het randje moet, zodat het langzamerhand wat loslaat. Dit is wel een jarenplan, het moet volgens mij 'los groeien'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.