Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Voorleesontbijt groep 5 - welk boek neem ik mee?

binnenkort is bij de school van mijn oudste zoon voorleesontbijt. Ze vroegen ouders die willen voorlezen aan een klein groepje kinderen. Je mag zelf een boek nemen. Tja en ik vind het lastig. Welk boet boek zal ik meenemen om uit voor te lezen. Ik moet voorlezen aan groep 5 op een school voor speciaal basisonderwijs.
Iemand een goede tip voor een boek of verhaal?
Alvast bedankt.

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk...

dat ik Geronimo Stilton zou kiezen. erg leuke boeken om te lezen. oF harry potter, deel 1.

Gruffalo

Misschien

een boek van Stoute Hendrik? geschreven door Francesca Simon, over een akelig stout jongetje. Vooral het verhaal over de luizen vind ik erg leuk. In de bieb staat het bij de A-boeken. Volgens dochter van 7 in groep 5 is de boze heks van Hannah Kraan ook nog leuk. En Dolfje Weerwolfje natuurlijk, maar dat zijn geen losse verhalen. Nu roept ze "Jip en Janneke!!! (grapje...)". Oh en Madelief van Guus Kuijer. Dat zijn ook losse verhalen. Of Olivia van Elizabeth Mollema.

Carmen

Carmen

09-01-2010 om 18:21

Het sleutelkruid

Een van de verhalen uit het Sleutelkruid van Paul Biegel. Heeft mijn dochter de voorleeswedstrijd mee gewonnen in groep vijf (of was het zes?).

Carmen.

Ilva

Ilva

09-01-2010 om 23:34

Roald dahl

Een boek van Roald Dahl bijvoorbeeld. Mathilda is geweldig. Volgens mijn doen die het altijd goed.

Bastet

Bastet

10-01-2010 om 09:32

Ja,dahl

Inderdaad,een boek van Roald Dahl!
Bastet

maan.

maan.

10-01-2010 om 10:22

Veel

Al heel veel leuke boeken gezien. Nog een suggestie, Meester Jaap van Jacques Vriens. Leuke korte verhalen.

Vera*

Vera*

10-01-2010 om 11:51

Een stuk uit een 'kleine huis'boek. Het kleine huis in het grote bos van Laura Ingalls Wilder, en dan een stuk dat over eten gaat en het bereiden ervan.

Pippin

Pippin

10-01-2010 om 14:41

Misschien wel echt gebeurd van Annie M G Schmidt. Daar staan hele leuke verhalen in.

purk

purk

10-01-2010 om 20:17 Topicstarter

Allemaal

bedankt voor de leuke tips. Aangezien ik nog even de tijd heb ga ik eens lekker een leuk verhaal uitzoeken. Zelf hebben we een aantal boeken van Geronimo. Ik dacht zelf dat dat misschien niet zo leuk was om voor te lezen, aangezien je vooral ook plezier hebt van hoe de typografie is van het boek. Ik ga even kritisch lezen.

groetjes van Purk

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

12-01-2010 om 11:11

Juf rommelkont

Juf Rommelkont (Jeremy Strong) is ook heel leuk om voor te lezen. Als je wil, kun je je er helemaal in uitleven met stemmetjes.

Gekopieerd van Bol.com:

Beschrijving
Op de school van directeur Drilman is niet veel leuks te beleven. Drilman is ontzettend streng en hij vindt leerlingen vooral lastig. In zijn ogen zijn maar twee dingen belangrijk: orde en tucht. Als meester Spiegelei van de trap valt tijdens het slaapwandelen, moet er iemand voor hem invallen. Er is echter bijna niemand te vinden die nog wil lesgeven op de school van directeur Drilman. Alleen juf Rommelkont wil wel komen...

NBD|Biblion recensie
Op de saaie school De Duikelaar komt een invaljuf werken die Rommelkont heet. Zij doet ongewone dingen met haar klas. De directeur is doodsbang dat bij het bezoek van de onderwijsinspectrice alles uit de hand zal lopen, door de ervaringen met gekke gebeurtenissen in de afgelopen tijd. Niets is minder waar ; de inspectrice is blij met de levendige aanpak van deze 'vreemde' juf. Alle namen in het boek zijn suggestief, de situaties net iets te overdreven. Maar kinderen vanaf 9 jaar zullen er van smullen door de vlotte schrijftrant en de gekke situaties. Door het woordgebruik ook geschikt voor wat oudere kinderen tot 12 jaar met een laag leesniveau. Er zijn enkele zwart-witte illustraties opgenomen van de tekenares Andrea Kruis van de uit het weekblad 'Margriet" bekende strip 'Vijftien en een 1/2'.
(Biblion recensie, J.H. de Korte-de Graaf.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.