Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vraag over die regenjas bij diploma c

Zoon doet deze week een snelcursus voor zwemdiploma C. De eerste ochtend zit er op en nu kreeg hij een briefje mee dat hij morgen een regen-/windjack mee moet nemen. Oeps, ik had wel eens gelezen dat je voor diploma C een regenjas nodig had, maar was dit even vergeten.

Die regenjas wordt in de eisen voor C als volgt beschreven:

"Regen/windjack (bedoeld wordt een jack met lange mouwen, dat vaak is vervaardigd uit een soort nylon)"

Nu heb ik nog een plastic Jip & Janneke-regenjas van de Hema liggen die hem nog past (is natuurlijk totaal uncool, maar binnenstebuiten zou het kunnen). Zou dat kunnen? Of bedoelen ze toch echt zo'n gevoerd nylon regenjack?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

20-02-2012 om 13:52

Prima

mijn dochter zwemt ook in zo'n plastic hema geval. Heb ik nog geen opmerkingen over gekregen. Wel over vergeten sokken.

Can

Can

20-02-2012 om 15:52

jip en janneke van de Hema voldoet prima, zoiets werd hier ook gebruikt en goedgekeurd.

Ella2007

Ella2007

20-02-2012 om 16:48

Tipje

Knip de capuchon eraf en de zakken eruit. Dat vangt alleen maar water en makat het zwemmen zwaarder.
Ik heb er destijds eentje bij Zeeman gekocht voor 5 euro. Daarna ging-ie door naar een vriendin wiens kind ook voor c zwom. Geen gevoerde jas, katoen neemt vocht op en dan wordt hij juist zwaar.

Prakisch

Ja, een Hema jas voldoet prima. En anders zou je bij de Zeeman ook nog wel eens kunnen slagen. Vooral Een zware, gevoerde jas maakt het alleen maar zwaarder. Het is handig om -indien mogelijk - de boorden bij de mouw en onderaan de jas dicht te snoeren zodat je zo min mogelijk water naar binnen schept. Om die reden heb ik ook een keer de muts (hoewel je sommige mutsen kunt oprollen)en de zakken eraf geknipt. En oja, controleer ook ff de waterschoentjes; niet alleen of ze nog passen, maar ook of je ze goed dichtkrijgt. Ik heb al een keer meegemaakt dat de schoen in het water uitfloepte, kon de badmeester 'm opduiken van de bodem Oplossing hiervoor is natuurlijk een gaatje erbij maken. En ook heb ik een keertje bij het vastamaken het gespje eraf getrokken. Dit gebeurde gelukkig voor de les en niet bij het afzwemmen. Werd natuurlijk niet in dank afgenomen door mijn kind. Badmeester kon er wel om lachen en kind heeft op zijn sokken gezwommen: 'ik ging veel gemakkelijker door het gat heen mama'. Ha!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-02-2012 om 17:23

Prima

Prima natuurlijk, zo'n jas.
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed de adviezen die hier worden gegeven 'om het zo makkelijk mogelijk te maken' (zoals capuchon eraf knippen). Doel van het zwemmen met kleren aan is namelijk om het je kind moeilijk te maken. Om ze te laten ervaren wat het is als ze met kleren in het water terecht komen. Dikke kans dat ze dan echt zwaarder/dikker zijn aangekleed.

ChrisH

ChrisH

20-02-2012 om 19:22 Topicstarter

Dank

Dank jullie wel voor de tips. Ik geef hem morgen gewoon de J&J-jas mee. Mocht dat om wat voor reden toch niet goed zijn, dan zoek ik wel wat anders. Hij is eigenlijk van B meteen door gegaan met C, dus de waterschoentjes zijn gelukkig tried and tested, inderdaad met extra gaatjes erbij.

Dag 1 ging goed, hopelijk blijft dat zo

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.