Pien
04-01-2014 om 15:39
Vragen Ren je rot (kinderfeestje)
Hoi,
Ik wil Ren je rot gaan doen op het kinderfeestje van mijn dochter (7 geworden). Ben nog op zoek naar vragen (liefst met de 3 antwoordmogelijkheden erbij . Het zijn een stuk of 7 meiden tussen de 7 en ruim 8.
Heb het al eens eerder gedaan (bij een ander kind), maar die vragen zijn op de een of andere manier niet zo geschikt (was ws bij andere leeftijd) en ik heb wat weinig inspiratie.
Wie denkt mee? Alvast bedankt

Dalarna
04-01-2014 om 17:04
Voorbeelden:
Zoek het in dierenvragen: hoeveel poten heeft een spin, hoe groot is de grootste vogel in spanwijdte (vooral dat zijn leuke vragen omdat het meer gokken is, niet alle vragen moeten ze kunnen weten, dat is niet leuk bij ren je rot), sportvragen: hoe hoog is het record van een hoogspringer (en dan je hand op de A, B of C hoogte houden (het record is 2,45 en dat is vaak het plafond).
Verder is het leuk om schoolvragen te stellen: hoe heet de meester in groep 8, de juf in groep 1. Of vragen uit het dorp: hoe heet de winkel naast de blokker, hoe heet de supermarkt naast de snackbar?
Daarnaast iets wat elk meisje apart kan weten als je de hobby weet (een hockeyvraag, een balletvraag, een paardrijvraag) en natuurlijk een rekensommetje en een spellingsvraag.

Pien
06-01-2014 om 11:49
Dalarna
Daar kan ik goed mee verder! Die tip van meer gokken dan "weetvragen" is een goeie, zat er idd al over te puzzelen hoe ik kan voorkomen dat ze steeds naar dezelfde boom lopen..
Erg bedankt

Dalarna
06-01-2014 om 16:46
Dank je wel
Veel succes, enne het WAS hier ook een succes vooral met een lange vader die model stond voor het hoogspringen (ze kunnen toch nooit hoger springen dan jouw papa?)

Pien
22-01-2014 om 08:32
Dalarna, nog een vraag
Hoe veel vragen had jij gemaakt? Ik heb er nu een stuk of 20. Zou dat genoeg zijn? Wil een liever een paar extra hebben, voor als het idd een groot succes is. Maar als dit meer dan genoeg is, kan ik stoppen met prakkizeren.

Dalarna
22-01-2014 om 11:04
Pien
Hmm het is al even geleden, ik moet zeggen dat ik ze zo bij elkaar had en dat het er (denk ik) iets van rond de 30 was. Oja de laatste vraag was overigens: Hoeveel vragen heb ik gesteld (heb je er alvast weer eentje bij...).
Ga gewoon nog eens het rijtje langs, nog een dierenvraag, nog een sportvraag, nog een vraag over het dorp of de stad dichtbij, een winkel, een juf op school, hoeveel groepen heeft de school (2 groepen 8, 1 groep 7 etc), de straatnaam van de school, hoeveel letters heeft de schoolnaam, wie in jullie klas heeft drie zusjes, wie in jullie klas is enigstkind (ik weet nog steeds niet hoe ik dat schrijf), zoek eens naar wat raadseltjes op internet, vraag hoeveel weken ze zomervakantie hebben, vraag naar het aantal dagen in het jaar, het aantal maanden in het jaar, de kortste maand, vraag eens wat over fruitsoorten of groente (wat is dit voor groente en koop iets geks in de supermarkt), kun je ook doen met een oude snoepsoort: wat is dit voor snoep etc.
Laat je nog even weten hoe het ging?

Pien
23-01-2014 om 09:57
thnx
Zo zal het wel lukken. Heb in een vlaag van inspiratie ook nog ff 25 Hintskaartjes gemaakt en nou is mijn programma wel vol.
Ik laat nog ff horen hoe het ging!

Pien
24-01-2014 om 19:45
Keileuk!
Het was echt heel erg leuk Ik heb uiteindelijk 18 vragen gebruikt, we hadden op zich wel nog wat door kunnen gaan, maar het werd gewoon te koud (vooral voor mij, zij renden zich goed warm), het vroor hier. Maar het sloeg heel erg aan, geen kind kende het spel (hoe is het mogelijk, blijkbaar echt jaren '70). En ook niet voor mogelijk gehouden: er was maar één vraag waarbij ze allemaal naar hetzelfde antwoord renden (Wie of wat is Pegasus? - dat wisten ze allemaal!). Daarna cakeje, ranja, cadeautjes, vrij spelen, verkleden e.d. en toen Hints, wat ook heel erg leuk was. Serieus: we hebben nog nooit zo'n leuk en relaxed feestje gehad
Het was ook een heel leuk groepje meiden, dat scheelt natuurlijk ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.