Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jolan

jolan

01-01-2011 om 22:21

Vriendinnetje niet mijn typ

Wie kan me helpen?
Mijn dochter van 8 heeft een dikke vriendin waar ik moeite mee heb. Ze is nogal brutaal tegen haar ouders en nogal schreeuwerig.
Ik heb verder wel de indruk dat ze leuk met elkaar spelen.
Mijn dochter wil het liefst ieder weekend bij dat vriendinnetje logeren. Haar ouders zijn ook erg gastvrij. Normaal gesproken zou ik daar geen enkel bezwaar tegen hebben, maar ik vind het gewoon een onprettig idee dat mijn dochter zoveel tijd daar doorbrengt.
Nu de schooltijd weer aanbreekt zie ik de vraag alweer aankomen. Moet ik eerlijk zijn tegen mijn dochter over de reden dat ik het niet wil?
Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Af en toe

Mijn zoontje heeft een vriendje waar heel veel mag. Bv met 7 jaar lord of the rings kijken etc etc. Nu weten de ouders dat ik dat te jong vind en houden ze in dat opzicht rekening met onze wensen wat betrefd tv kijken, maar er mag verder ook heel veel. 3 of 4 keer per jaar mag hij daar best een nachtje logeren, maar ieder weekend nee dat vind ik niet nodig
Muizemeis

Tweets

Tweets

02-01-2011 om 13:32

Moeite

zo te lezen is het daar wel erg gezellig thuis, anders zou die van jou er niet telkens zitten.

Gewoon laten zo als ze het samen leuk hebben. En logeren mag hier alleen in de vakanties als het ons uit komt. Logeerpartijtjes resulteren hier overigens altijd in een super chagerijnig moe kind vandaar dat het alleen in de vakanties mag en ik ben niet proactief bezig die afspraakjes te initieren dus vaker dan 2 keer per jaar komt niet voor.

koentje

koentje

02-01-2011 om 17:06

ik zou benoemen naar dochter dat bepaald gedrag van deze vriendin jou tegenstaat en niet dat zij jouw type niet is. Dat is niet helemaal eerlijk ook, want je weet niet waar dit gedrag vandaan komt , hoe dat zo gegroeit is enz. En ook al hebben deze ouders misschien ook bepaalde eigenschappen waardoor dit gedrag van het meisje in stand blijft: blijkbaar hebben ze ook leuke eigenschappen die maken dat jouw dochter daar graag is. Misschien is het juist een idee om je wat meer in het meisje te verdiepen als ze bij jullie is, zodat je misschien kan praten met haar over het gedrag voor zover het bij jou thuis plaats vindt.

Logeren beperken

tot de vakanties. Tussendoor niet, tenzij er een belangrijke reden voor is (oppaskwestie of zo).

Tja, je dochter merkt vast heel goed (non-verbaal) dat je niet dol bent op haar vriendin, daar is niks aan te doen.

Sterkte ermee.

Hes@

Hes@

02-01-2011 om 20:09

Jolan,

Beste Jolan,

om de een of andere reden wekt jou posting bij mij irritatie op. Alsof je neerkijkt op het vriendinnejte en haar ouders.

Hoe bedoel je "ik heb verder wel de indruk dat ze leuk met elkaar spelen" ? Je wéét toch of kinderen goed met elkaar spelen of niet? En als ze erg leuk met elkaar spelen dan is dat voor je kind toch goud waard?

Kennlijk vindt je dochter bij het vriendinnetje iets dat ze thuis mist. Misschien alleen het gezelschap van een leuk vriendinnetje misschien wel veel meer. Een warme ontspannen sfeer bijvoorbeeld of leuke gesprekken en spellen of meer persoonlijke vrijheid of misschien een bepaald soort speelgoed en een glaasje cola op zaterdagavond. Het kan allemaal.

Wil je je dochter dat ontnemen omdat jij het vriendinnetje niet jouw type vindt of kun je het aan om je af te vragen wat je dochter daar vindt?

Wordt er trouwens alleen bij het vriendinnetje gelogeerd en nooit bij jullie?

jolan

jolan

02-01-2011 om 20:34

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties.
Terugdraaien tot de vakanties is een goed idee. Mijn dochter komt ook altijd doodmoe en sjaggerijnig thuis.
Hes@, ik weet niet of ik op ze neerkijk, het schreeuwerige gedrag staat me gewoon erg tegen, ik voel het gewoon fysiek als ik het zie. Verder is het meisje wel sociaal en niet op een andere manier vervelend, dat bedoel ik met ze spelen leuk. Ik zie daar niet alles van ze zijn ook vaak op haar kamer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.