Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

04-04-2011 om 20:56

Vriendinnetjes mogen van ouders niet met mijn kind spelen!

Hoi,

Ik ben echt woedend en probeer me te beheersen, vandaar even hier mijn uitlaatklep.
Ik heb al eens eerder gepost, paar maanden terug, over het feit dat een vriendinnetje van haar moeder niet meer met mijn dochter mocht spelen. Het bleek een misverstand, oordeel van een moeder was gebasseerd op een vooroordeel.
Bleek na bellen van de moeder dus niet te kloppen, maar ze bood haar excuses niet aan, liet het zo.
Mijn dochter was er best van overstuur, je wordt zo via de ouders door klasgenootjes buitengesloten.
Nu is het dus weer het geval; dochterlief, 10 jaar, en een hele lieve leuke meid. Sociaal bewogen, netjes opgevoed etc. Nooit problemen met gehad. Pas op deze nieuwe school, in dorp ( wij komen uit stad) werd ze opeens buitengesloten, nooit voor feestjes gevraagd etc.
Daarvoor, op oude school, was ze erg populair.
Nu heeft ze sinds enkele maanden een vriendinnetje in dit dorp. Maar nu blijkt, zegt vriendinnetje, dat ze eigenlijk niet met dochter mag spelen van haar moeder. Ik heb mijn kind gevraagd of ze wist waarom. Dus navraag bij vriendinnetje gedaan, waar ik bij was, vandaag. Haar moeder had gezegd dat mijn dochter 'anders' was, dus daarom. Maar ze begreep niet goed wat haar moeder bedoelde. En mijn dochter is niet 'anders'. Niet in uiterlijk of gedrag of wat dan ook. Een gewone 10 jarige lieve meid. Maar wel uit de grote stad.
Nu gaat vriendinnetje nog vragen aan haar moeder waarom en wat er anders is aan mijn kind. Maar ze mocht het niet zeggen van haar moeder, dat ze niet met mijn dochter mocht spelen anders zwaaide er wat. Ze zei ook, mijn moeder mag je niet( mijn dochter dus). Erg he? Wat te doen? MOet ik weer aan die telefoon gaan hangen en uitzoeken waarom? Het vriendinnetje krijgt dan op haar kop vanwege het vertellen. Maar dit kan toch niet zo langer? Dit is al de 2de moeder binnen een half jaar die zo negatief doet. En het is 100% zeker dat er niets mis in met mijn dochter of haar gedrag. Wel is ze hierdoor een stuk somberder en onzekerder geworden die laatste tijd. Ik ga de juf morgen aanspreken, dat zeker.
Maar er lijkt hier in dit kleine boerendorp zo geroddeld te worden. Als buitenstaander keuren ze je geen blik waardig, ook al wonen we hier al een paar jaar.
We blijven een vreemde eend in de bijt. En mijn kind is de dupe. Want de invloed van ouders als ze al aangeven dat er niet met mijn kind gespeeld mag worden is groot. Eigenlijk is dit toch discriminatie? OF ben ik nu gek?
Wat ga je er tegen doen? Hoe pak je dit aan?
groet,
Ano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anoniem

eerst wil ik je toch zeggen dat ik het niet zo handig vind om het via dat andere 10 jarig meisje te spelen. Ik snap het wel, maar dat meisje kan er ook niet veel aan doen. Haar moeder vind iets en dat is best lastig voor een 10 jarige.

Maar goed, je hebt wel een probleem. Weet je als iemand wil, heb je altijd wel een reden waarom je niet met iemand moet omgaan.

Mijn 6 jarige dochter wordt door de moeder van een klasgenootje uitgekost zo onderhand. Beide dames zitten sinds groep 1 bij elkaar en hebben een haat liefde verhouding. Andere moeder snapt het niet en geeft mijn dochter overal de schuld van! Afgelopen vrijdag kwam ze nog op agressieve manier bij mijn dochter verhaal halen!! Toen ben ik echt boos geworden!!! Maar goed, dat is mijn verhaal, heb jij niet veel aan.

Ik zou als ik jou was rustig eens met de moeder van dit meisje praten en vragen naar wat je gehoord hebt. "Goh, ik hoorde dat jouw dochter niet met de mijne mag spelen." Zoiets. Praat ook eens met de juf en vraag eens hoe het op school gaat. Heeft je dochter aansluiting in de klas?

Gr Pham

Rigoureuze aanpak

enkeltje terug naar de grote stad.

Ja sorry maar ik zou zo slecht kunnen aarden in dat dorp wat jij omschrijft, oh helemaal niet vriendelijk en gezellig daar blijkbaar. Ik vind juist dat als er een nieuw kind in de klas komt je als insider die moeder eens moet benaderen voor een gezellig praatje, eens uitnodigen ook want dat is nogal een stap. Het heeft mij ook flink wat maanden gekost om mij enigzins thuis te voelen op dat schoolplein, vreselijk.

Hier zit een nieuw kindje in de klas, ik heb die moeder dus vriendelijk aangesproken, uitgelegd dat ik klassenmoeder ben en emailadressen uitgewisseld, ik heb haar wat tips gegeven over schoolmelk en andere kneuterige dingen. Ze heeft een hoofddoek op en voelde zich wat verloren op die overwegend witte school, super leuk en vlot mens, heel lief kindje ook, het is gewoon niet makkelijk om te weg te vinden. Een vriendelijk woord doet dan zoveel goeds. He bah zeg, het ligt echt niet aan jullie zo te lezen. Bij het woord "anders" krijg ik al gauw koude rillingen.

Rosase

Rosase

04-04-2011 om 23:16

Eens met manda

Maar dan ook helemaal!

Ik krijg gewoon de kriebels van het sfeertje dat je beschrijft. Als dit de heersende mening is, is er volgens mij ook niets, maar dan ook echt helemaal niets, dat je kunt doen om het tij te keren. Het lijkt er namelijk op dat ze bij voorbaat al geen kans krijgt.

Is het mogelijk om haar alsnog in de grote stad op school te doen?

Anoniem

Anoniem

04-04-2011 om 23:30

Dorp

Het valt niet mee om je kind verdrietig te zien doordat ouders zo bot en kortzichtig kunnen zijn.
Ik heb er vanavond met een buurvrouw, waar ik goed mee kan opschieten, over gepraat. Zij is hier geboren maar heeft ook in de grote stad gewoond. En zij vertelde dat ze hier wel zo zijn, de vaste clan. Ze vond dat mijn kind er wel iets hipper en aparter dan de dorpse meisjes uitziet. En dat dat opgevat kan worden als ordinair of vreemd. Ik vind dat reuze meevallen, gewoon Hennes kleding, spijkerbroek met t shirt. En soms grote oorbellen. Ben ik zelf niet dol op maar ja, ze wordt bijna 11, en dat doen die meiden toch allemaal? Maar dat schijnt hier dus aanstoot te geven. Maar dat is gissen hoor, dat was haar voorzichtige mening. Maar ik begin het zo langzamerhand wel heel erg zat te worden! Mijn kind begint net weer een beetje uit haar dal te klimmen door al die onaardige reacties van kinderen en hun ouders. En nu ze zo leuk speelt met dit vriendinnetje krijg je dit weer. Ik wil niet dat ze eronder lijdt maar sterk en zichzelf blijft. Maar het moet niet gekker worden zo.
Ik kan haar niet in de stad op school doen, veel te ver weg. Wel verhuizen, wat zo langzamerhand een serieuze optie aan het worden is. Vreemd? Overdreven? Of toch niet?

groet

anoniem

anoniem

05-04-2011 om 09:13

Is zo gegaan

Het was ook niet mijn bedoeling het via het kind te spelen. Ze kwam hier met mijn dochter spelen, en toen ze kaarten het zelf aan. Want ik had aan mijn kind gevraagd waarom ze niet met haar mocht spelen. En dat vroeg ze dus toen ze hier in de woonkamer stonden, wij ik bij was. Van mijn dochter mag ik de moeder niet bellen, dus vandaar ik nu maar rechtstreeks aan het meisje heb gevraagd dat het wel handig is om te weten waarom niet, en dat ik zelf geen enkele reden kon verzinnen. Ja, het is niet ideaal maar dat is de hele situatie al niet. Het is gewoon ***.
Echt, ik vind het niet normaal dat ouders zich zo opstellen. Ik ga het zeker aankaarten, maar het punt is wel dat mijn dochter bang is daardoor haar vriendinnetje te verliezen. Heeft ze eindelijk eens een vriendin hier, en komt dit ertussen. Snap ik ook heel goed.
Dus lastig issue.
groet

T&T

T&T

05-04-2011 om 13:05

Stomme dorpen ;(

Tja, ik ben opgegroeid in een dorp, maar was er niet geboren, ik heb me geregeld gediscrimineerd gevoeld! Geen hele ernstige dingen hoor, maar de "echte" dorpse maken duidelijk de dienst uit, volgens mij is dat in heel veel dorpen wel zo maar mij irriteert het mateloos. Toch ben ik met man en twee kinderen weer in dat stomme dorp terecht gekomen, en het is nog steeds zo: bekrompen in veel dingen. Natuurlijk zijn er ook voordelen hoor, ik woon hier niet voor niks.
Maar dan de school... die is naar mijn idee alleen maar erger geworden! iedereen die een beetje opvalt (in welke zin dan ook) valt buiten de boot of wordt gepest, school heeft wel een pestprotocol, maar heeft dat naar eigen zegge "helemaal niet nodig, want er wordt hier niet gepest!" ai ai, ik hoor toch van ouders en kinderen hele andere verhalen.
Nou zitten mijn kinderen toch al in "de stad" op school (door andere omstandigheden) en vaak ben ik daar wel blij om. De verdraagzaamheid lijkt daar toch een stukkie groter; een meisje in princessenjurk, een jongen in pyama broek, of een juf met een hoofddoekje? er wordt niet zo heel raar van opgekeken. Heel handig voor mijn kinderen, die toch al een tikkie anders zijn.
En dat dorp? daar vallen we nu dus helemaal buiten... want als je kinderen niet hier op school zitten ben je ofwel "raar" of je voelt je "te goed" om gewoon naar deze school te gaan net als "iedereen". Ik geloof dat wij in de algemene opinie gewoon "raar" zijn dat is dan maar zo, maar de kinderen voelen zich tenminste happy op school (die trouwens 13 km verderop ligt)
groetjes, Tess

T&T

T&T

05-04-2011 om 13:10

Sorry, en nu on topic...

Mijn zoon wordt hier in het dorp ook wel eens botweg geweigerd door ouders. Ik kan daar heel verdrietig om zijn, ja het is soms wel een rouwdouwer, maar dat zijn die jongens toch wel vaker onder elkaar? Bij dochter speelt het minder, die is gezegend met een enorm schattig koppie en mag dus overal binnen
Ik stimuleer mijn zoon wel om lekker buiten te spelen, daar ziet hij diezelfde kinderen dan ook weer. Als hij bij een kind binnen wil spelen moet hij het netjes vragen, en als die moeder dan gewoon "NEE" zegt en de deur voor zijn neus dichtgooid... dan vind ik dat ook wel moeilijk. Kan hem dan eigenlijk alleen maar even troosten en een beetje afleiden.
Tess

Nee bah

zonde van het leven om in zo'n omgeving op te moeten groeien, liever met de auto brengen en halen naar een stad verderop of weer verhuizen dan dit jarenlang. Oh bah die bekrompenheid, vreselijk deprimerend.

Rosase

Rosase

06-04-2011 om 10:57

Nee niet overdreven

Zou voor mij ook serieus aanleiding zijn om verhuizen te overwegen.
Een leuke woonomgeving is meer dan alleen een mooi huis met een leuke tuin.

Kan ze niet naar een andere school (in bijvoorbeeld een nabijgelegen plaats)? Als tijdelijke oplossing.
Heb je bijvoorbeeld al enig zicht op waar ze naar de middelbare school gaat? En dat je dan kijkt of je haar al in die buurt op school kan doen?

buzz

buzz

06-04-2011 om 12:09

Is het

een dorp met veel kerkgangers of zo?
zo klinkt het me bijna in de oren.
Tja je kan de moeder benaderen ik zou die neiging wel hebben, en dan zeggen dat ze haar kind daar niet mee op moet zadelen met dit te vertellen, en het niet door mogen vertellen, en haar daar niet voor op haar kop mag geven, een kind moet toch een rede geven warom ze ze niet meer kan spelen, dan kan ze er als ze eerlijk is toch niet om heen.
Je kunt er proberen boven te staan, een sport of hobbyclub zoeken waar ze weer andere mensen als opschool op doet of zo. Maar mij lijkt het moeilijk.
Je kan ook niet zomaar veranderen in wat zij willen zien je bent wie je bent.
Ik zou ook denken over verhuizen, net zo goed als dat ik best wel in de ruimte zouw willen wonen maar het niet doe omdat ik denk dat de kinderen daar niet aarden en het hier zo naar hun zin hebben met veel vriendjes in de buurt, dus ik blijf hier verlopig nog. Netzogoed als dat ik verhuizen zou, als ik in een te gevaarlijke buurt zou wonen, of in een buurt waar de kinderen geen aansluiting vonden, dus nee ik vind de gedachte niet vreemd. Wel zou ik eerst alle opties proberen die in mijn hoofd opkwamen, en ook er achter willen komen waarom.
Misschien de moeder bellen, en zeggen dat je dochter al zo lang met haar dochter speelt en dat ze het zo leuk hebben, of ze niet eens zin heeft om kennis te maken en een kop koffie te komen drinken, misschien zijn dan zonder het er over te hebben alle vooroordelen weg. Misschien zecht ze wel nee, tja dan niet.
sterkte er mee, wat zijn mensen toch hard he, en ondoorgrondelijk, en soms bekrompen.

anoniem

anoniem

06-04-2011 om 15:09

Hallo

Lieve dames,

Het doet me goed om jullie meelevende en opbeurende postins te lezen. Heel erg dank daarvoor! Het is ook allemaal erg pijnlijk. We proberen het ons niet aan te trekken, maar toch.
Als het nu eenmalig was, ook naar. Maar nu is het al de 2 de maal. Zelfs onze oudste dochter van 14 heeft er mee te maken gehad, in het begin. Ook zo´n moeder( allemaal onderdeel van de harde kern van het dorp) die nogal negatief was over kinderen uit Amsterdam. Mijn oudste maakte zich er niet te druk om. En heeft nu vriendinnen uit een grotere plaats hier in de buurt. Maar het is wel iets wat hier speelt. Wat de boer niet kent..
Ja, we gaan hier weg. Nu weten we het zeker. Liever een kleine flat in een fijne omgeving met lieve mensen, dan een paleis hier, echt waar.
En ja, ze zijn hier overwegend katholiek, een erg kerkelijk dorp. Maar het gros is hier met de jaarlijkse kermis en feesten altijd erg dronken, ook de ouders..
Ik heb wel gedacht om die roddelende ouders hier op de koffie te vragen. Maar.. ik kan het niet opbrengen. Het is te negatief allemaal. Ik wil ze niet eens meer in huis hebben. Om te bewijzen dat we wel ´normaal´ zijn zeker? Snappen jullie dat? Het is te ver gegaan.
Jammer, we hebben het jaren geprobeerd. Maar hun jeugdjaren kunnen ze maar eenmaal beleven. En ik wil dat mijn kinderen zelfverzekerde vrolijke meisjes blijven en daar wordt hier wel erg hard aan geknaagt zo.
Overweeg nog wel om die moeder daarover te bellen als ik wat gekalmeerd beb. Heb geen zin om in huilen uit te barsten bij zo´n mens..

groeten!

elsje78

elsje78

07-04-2011 om 13:18

Lastig

Hoi

Ik herken best veel uit je verhaal, in de zin van het dorpse en buitensluiten. Ik ben wel benieuwd in welke kant van het land dit speelt...Kom zelf dus ook uit een dorp en merk hier ook in een buurtdorp dat dit speelt. Als ik, uit het naburige, grotere dorp, daar ben merk ik meteen dat ik een vreemde ben...

Heb er geen last van want in "mijn" dorp genoeg lieve vrienden maar ik snap niet waarom sommige mensen toch zo raar moeten doen. Ik hoop maar dat je niet in "mijn" dorp woont want dan zou ik me gewoon schamen! Als je er wel woont nodig ik je bij deze uit op de koffie!

groetjes

Yura

Yura

07-04-2011 om 15:56

Waar

"Ik ben wel benieuwd in welke kant van het land dit speelt". Volgens mij is dat uit de laatste posting van anoniem wel duidelijk hoor, niet alleen welke kant van het land maar ook nog precies welk dorp. Ze zijn RK, nog behoorlijk kerkelijk en je komt er niet tussen. Ik vermoed dat ze er nog een leuk potje kunnen zingen ook. Had een collega die met iemand uit dat dorp samenwoonde (ook echt notdone daarzo, in ieder geval in de jaren 90 nog niet toen ik die collega had) en die kwam er echt niet tussen. Had trouwens meerdere collega's daarvandaan en je moet echt wel overal opletten hoor. Misschien hang je je was wel niet in de juiste volgorde op en word je dochter daarom buitengesloten, schijnt nogal belangrijk te zijn. Ik zou lekker zsm verhuizen, ook in antwoord op je vraag beneden.

elsje78

elsje78

07-04-2011 om 21:56

het lichtje brandt, het dorp met de school zonder hoofddoekje...

Kin omhoog

koude blik, kin omhoog en geef ze de cold shoulder.

Slaap zacht in jullie enge dorp ik ben hier wegggggg. Zo en dat was het dan, door de wc er mee.

Jip

Jip

09-04-2011 om 11:00

Jammer

dat dorpen stom zijn omdat toevallig in 1 dorp zo word gedaan. Ok, misschien wel in meer dorpen. Maar als ik dat zo lees denk ik altijd, dat kan ons dorp niet zijn.

Tuurlijk worden er bij ons wel kliekjes gevormd, maar het grootste deel van de ouders hier maakt wel een praatje met je als je nieuw bent. En wordt je mee gevraagd voor een uitje van school, zodat je er tussen kunt komen, iedereen kunt leren kennen. Maar ja, je hebt soms van die 'stadsen' (hele dikke knipoog)

Jip

Rosase

Rosase

09-04-2011 om 22:46

Das wel jammer

Het is wel een mooi dorp vind ik. Ben er van de zomer nog op vakantie geweest (geloof ik, als ik het allemaal goed begrepen heb).

Is het niet mogelijk om je dochter in een nabij gelegen plaats op school te doen? Zijn toch vast nog wel wat plaatsen in de buurt waar men wat minder bekrompen is. Of vergis ik me nu?

CCbloom

CCbloom

12-04-2011 om 14:30

Jammer buzz

van de opmerking over de kerk. Ook wel kwetsend.
Hier heeft mijn dochter op school 1 een aantal rotjaren gehad omdat ze niet met de meiden "van stand" mocht spelen, omdat haar moeder weigerde haar kind thuis te houden toen ze een keertje luis had. Die mensen hadden het nogal in hun bol naar mijn idee. Ik vond het geen aardige mensen. Ook de kinderen waren erg van de stiekeme, geniepige. En er was maar 1 meisje waar ze mee omging. Later kwam er een meisje bij, maar die was binnen een jaar weer weg. Kindlief weer teleurgesteld. Haar op een andere school gedaan. gelukkig had ik de keuze. En wouw, wat is ze opgebloeid. Ander meisje is ook naar deze school gekomen. En deze school staat dus eigenlijk in een wat robustere buurt. Maar de kinderen zijn recht voor zijn raap. Als er iets is, wordt het gezegd en uitgesproken. Ouders zijn ook open en eerlijk. Soms op het botte af, maar wel duidelijk. Daar kan ik blijkbaar meer tegen en mijn kind ook.
Maar ik ondervind ook; op elke school is er wel wat hoor. Alleen doordat jij met je kind op een dorpse school, met het ons-kent-ons gevoel blijkbaar te maken hebt, moet jij dus een wat rigoreuzere stap maken. Sterkte daarmee!

Puck

Puck

13-04-2011 om 12:00

Ccbloom

Hoezo is de opmerking over de kerk kwetsend? Het is zeker niet algemeen te stellen, maar in sommige streng christelijke dorpen is het wel de realiteit dat ze niets moeten hebben van mensen die niet zo fanatiek geloven als jij.
Ik woon ook in een klein dorp (niet op de biblebelt) en gelukkig werkt het in ons dorp gelukkig heel anders. Nieuwelingen worden hier wel betrokken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-04-2011 om 20:06

Huh

Waar hebben jullie nou toch gelezen welk dorp het is? Dit soort dorpen zijn toch overal?

Dendy

Ik snap het helemaal en kom niet uit hetzelfde dorp (denk ik)

Pfff ja, hier ook zo een situatie... wat ik bij de kleuters hier op forum al aangaf: Hier is zelfs het AMK op ons afgestuurd, met alle gevolgen van dien.
Omdat mijn kinderen wel eens twee dagen dezelfde kleding droegen, of omdat het haar altijd vast is, in tegenstelling tot de onverzorgde koppies van de rest en omdat we een zoontje hebben met ADHD die af en toe niet handelbaar blijkt...
Dorpen blijven dorpen meestal en de mensen die er wel tussenkomen?? die hebben erg veel geluk denk ik.
Mijn kids mogen wel gaan spelen bij anderen, maar niet bij ons komen spelen met andere kids. Dat is overduidelijk not done... Maar mensen, je laat je toch niet wegpesten uit een dorp? Je laat je kids toch niet de dupe worden van een stelletje sociaal-emotioneel onderontwikkelde mensen die zo nodig vinden dat jij je aan moet passen?? Het leven is verdorie te kort om er een probleem van te maken!!! Een stel lieve vrienden, desnoods aan de andere kant van het land, en een fijne familie is alles wat je nodig hebt!!! (Koppige ikke )

Puck

Puck

14-04-2011 om 09:25

Cinneke, ik ben het niet met je eens

Cinneke, ik vind dat jij ongenuanceerde er rare uitspraken doet:
"Dorpen blijven dorpen meestal en de mensen die er wel tussenkomen?? die hebben erg veel geluk denk ik."
Met hoeveel dorpen heb jij ervaring dan? Ik denk dat er veel meer dorpen zijn waar een buitenstaander wel tussen kan komen dan waar dat niet gebeurt.

"Maar mensen, je laat je toch niet wegpesten uit een dorp? Je laat je kids toch niet de dupe worden van een stelletje sociaal-emotioneel onderontwikkelde mensen die zo nodig vinden dat jij je aan moet passen?? Het leven is verdorie te kort om er een probleem van te maken!!! Een stel lieve vrienden, desnoods aan de andere kant van het land, en een fijne familie is alles wat je nodig hebt!!! "
Een goede buur is beter dan een verre vriend vind ik. Als ik onverwachts met 1 kind naar bijv. het ziekenhuis moet dan heb ik niets aan een lieve vriend aan de andere kant van het land, dan heb ik een lieve buurvrouw nodig die mijn andere kind kan opvangen.
En heb jij liever een fijne familie (die ook niet in je dorp woont)en kinderen die niet geaccepteerd worden, dan kinderen die het leuk hebben in hun jeugd met leuke vriendjes.
Ik vind je opmerkingen erg kortzichtig.

Wegpesten

Puck,
dat is jouw mening, en iedereen heeft recht op zijn mening...
Ik snap het ook wel, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zit in dezelfde situatie, maar heb geen auto of andere vorm van vervoer om onze kids zo'n 10 km verder weg op school te doen. En, ik weet niet hoe het met de kids van Anoniem zit, maar die van mij willen met geen geweld naar een andere school, omdat die paar vriendjes die ze op school hebben, hun veel te lief zijn om op te geven... Wie ben ik dan om ze daar weg te halen.
En die vrienden en familie, dat gold voor mezelf. Ik hoef niet overal bij te horen, ik hoef niet met mensen vriendjes te zijn omdat ik me zo goed aan kan passen.
En onze buren snappen ons wel, het enige stel normale mensen in dit dorp...

Sancy

Sancy

15-04-2011 om 10:21

Cinneke1

"En onze buren snappen ons wel, het enige stel normale mensen in dit dorp... "
Dat kun je toch niet werkelijk menen? In het hele dorp is er maar 1 normaal stel mensen? Ik zou het Guinness Book bellen, dat lijkt me namelijk een wereldrecord.
"maar die van mij willen met geen geweld naar een andere school, omdat die paar vriendjes die ze op school hebben, hun veel te lief zijn om op te geven... Wie ben ik dan om ze daar weg te halen."
Wie jij dan bent? De verstandige ouder misschien, die weet dat als er weinig vriendjes zijn de kinderen daar extra veel waarde aan hechten? De ouder die weet dat iedere verandering protest oproept, maar die ook weet dat er geen handvol maar een landvol vriendjes voor de kinderen zijn?
Hoe gemakkelijk van je om de verantwoordelijkheid af te schuiven op je kinderen terwijl je eigen instelling misschien de bepalende factor is.

Goh

In plaats van hierop te reageren met een mening die weer verkeerd begrepen gaat worden stop ik op dit onderwerp maar...

Ik zei nog: ik snap het wel...
Daaruit zou men op kunnen maken dat ik begrip toon voor iemand anders zijn mening. En ik laat mijn kinderen echt niet de verantwoordelijkheid dragen. De situatie is hier mega-gecompliceerd, er zijn van allerlei dingen buiten alleen dit wat speelt. Misschien kan een moderator beter mijn reacties betreffende dit onderwerp weghalen.

Puck

Puck

15-04-2011 om 20:30

Cinneke (o.t.)

Net als jij je mening mag hebben mag Sancy dat ook. Beetje flauw om daarop op deze manier te reageren, dat doe ik toch ook niet als jij tegen mijn posting ingaat. Ik vind het ook prima dat jij er een andere mening op na houdt als ik, maar dan ga ik toch ook niet lopen piepen dat ik er maar mee stop en dat de moderator mijn berichtje maar moet weghalen? Kom op, dit soort discussies maakt een draadje nu juist interessant en het is nergens voor nodig om zo verongelijkt te reageren.

Puck

Je hebt helemaal gelijk.
Ik vond het alleen ff hard aankomen wat ze zei en reageerde op een vervelende manier. "foutje, moet kunnen"

xxx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.