Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dubi-jootje

dubi-jootje

07-02-2009 om 08:58

Vriendje uitnodigen ja/nee

Oze zoon zit in groep 5 en heeft sinds groep 3 een vriendje. Vriendje kwam vooral in groep 4 vaak bij ons spelen, omdat hij dan bij zijn oppas was die vlak bij woont (elke vrijdagmiddag). Onze zoon is in al die tijd maar 1x bij vriendje geweest. Als ze na school afspreken komt het nooit uit dat zoon bij vriendje gaat spelen. Moeder zie ik niet vaak, dus alles gaat via vriendje. Onze zoon is nu binnenkort jarig en weet niet of hij vriendje wel wil uitnodigen. Ik ben zelf ook niet echt voorstander. Ten 1e mag zoon om de een of andere reden nooit daar spelen en ten 2e geeft vriendje nu zelf een feestje en zoon is niet uitgenodigd. Wel allemaal kinderen waar vriendje nooit mee speelt. Zoon was daar best een beetje boos en verdrietig over. Hij heeft niet heel veel vriendjes (naast dit jongetje nog 1 goede en 1 wat minder goede).
Ik vind echt dat vriendschap van 2 kanten moet komen en dat het spelen over en weer gaat. Nu komt alles van 1 kant en komt er nooit iets voor terug. Zo heb ik vriendje ook al eens opgevangen toen de kinderen onverwacht een dagje vrij waren. Er kon geen dank je wel vanaf bij moeder. En toen zusje eens naar de dokter moest stond hij ook gewoon op de stoep: ik kom hier spelen, want mijn moeder moet weg. Vervolgens hoorden we niks van moeder en heb ik na een lange dag vriendje maar naar huis gebracht. Gelukkig hadden wij geen dingen gepland die dag. Ik ben er dus eigenlijk wel een beetje klaar mee. Zoon twijfelt. Het is wel zijn vriendje, maar hij baalt er verschrikkelijk van dat het steeds zo gaat. Niet uitnodigen geeft van onze kant aan dat we de gang van zaken zo ook niet echt leuk vinden (beetje oog om oog, tand om tand).Wel uitnodigen laat zien dat zoon nog wel graag met zijn vriendje om gaat.
Wat zouden jullie doen: vriendje wel of niet uitnodigen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet

ik zou het vriendje niet uitnodigen, zeker niet als zoon er zelf al zijn vraagtekens bij heeft.
Als hij t zelf nu echt toch wel graag wil dan zou ik t nog een keer met hem doorspreken zodat hij weet wat hij kan verwachten.

Los van dat; ik zou als het vriendje weer een keer zo onaangekondigd op de stoep staat omdat de moeder weg moet wel gaan bellen.

Zomersproet

Zomersproet

07-02-2009 om 13:02

Zoontje zelf laten bepalen

Ik zou de beslissing aan zoonztje overlaten om hem wel of niet uit te nodigen. Dat hij daar niet is geweest en dat zoontje goed moet nadenken of hij hem daarom ook niet uitnodigd of wel. Laat hem daar maar over nadenken. Ik kan me best voorstellen dat hij denkt, dan nodig ik hem ook niet uit, nou prima maar dan heb je het wel aan zoon overgelaten.

Ik zou niet de beslissing af laten hangen om het feit dat vriendje bijna altijd bij jullie speelt en andersom nooit. Vwb. dat vriendje voor de deur staat en moeder is weg zou ik heel duidelijk aangeven dat je hier niet van gediend bent. Zo stond hier ook eens een vriendinnetje op de stoep met de mededeling dat haar ouders weg waren. Wij moesten zelf ook nog op pad dus ik heb de moeder op haar mobiel gebeld. Ze bood haar excuses aan en hebben toen een tijd afgesproken waarop ze dochter kon ophalen zodat wij ook nog naar de winkel konden gaan.

Roos

Roos

07-02-2009 om 20:32

Ouders

Afgezien van het kinderfeestje, vind ik dit niet iets wat het vriendje doet, maar zijn ouders. Om daar vriendje voor te straffen door hem niet uit te nodigen vind ik te ver gaan. Het kind kan er niets aan doen dat er geen kinderen bij hem mogen spelen en hij 'gedumpt' wordt bij jullie.
Roos

dubi-jootje

dubi-jootje

09-02-2009 om 18:31

Zoon heeft besloten!

Hij moest van ons een lijstje maken met kinderen die hij wil uitnodigen. Naam van het vriendje stond er niet op. Hij heeft de keuze dus zelf gemaakt en eigenlijk ben ik wel blij dat hij vriendje niet kiest. Hoe jammer het ook is. Maar ik vind dat de ouders van vriendje nu maar eens een gebaar naar onze kant moeten maken!!Nu vraagt hij een jongetje die niet bij hem in de klas zit erbij. Vonden wij een heel goed alternatief!
Bedankt voor het meedenken!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.