Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
annedaan

annedaan

06-10-2008 om 16:00

Vriendjes?

Lang verhaal, vervelende situatie.
Op de school van mijn zoontje is een bepaalde moeder nogal moeilijk.
Hoe en wat doet er niet toe. Feit is dat ik (net als velen!) niet on speaking terms ben met betreffende moeder. Nu is dat geen probleem alleen deze moeder heeft ook een zoon.
Ik wil liever niet dat mijn zoon met hem speelt. Deze situatie komt ook bijna niet voor, behalve als het betreffende kind hier in de straat bij een ander vriendje aan het spelen is en dan dus hier regelmatig aan de deur staat.
Mijn zoon maakt het niks uit...hem doe ik niet tekort.
Vind het alleen lastig, omdat ik ook wel besef dat het kind er niks aan kan doen.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je zegt het al

Inderdaad, het kind kan er niets aan doen. Denk je in: Je hebt een moeilijke moeder en dan mag je op een gegeven moment niet meer met de vriendjes uit je klas spelen omdat de andere moeders vinden dat je moeder moeilijk is.Maar dat wordt je er niet bij verteld dus het blijft gissen wat ze tegen je hebben.

Ik denk dat het belangrijk is volwassen te blijven handelen in deze situatie.Misschien is het voor het betreffende kind wel heel belangrijk dat hij gewaardeerd is om wie hij is en niet uitgestoten wordt om wie zijn moeder is.

groetjes Damajo

koentje

koentje

06-10-2008 om 21:19

Nou lekker dan...

heb je al zo'n moeder, mag je nog geen vriendjes ook!

Ja precies

geen idee hoe die moeder dan is maar als het een leuk jongetje is dan kan hij toch wel bij jou thuis langs komen ?
Desnoods met nog een kind erbij, dan ligt het accent niet alleen op die moeder.

annedaan

annedaan

07-10-2008 om 08:34

Tja...

Het vervelende aan de situatie vind ik; Dit jongetje heeft helemaal geen vriendjes. Hij speelt nooit buiten de deur, behalve af en toe bij het jongetje hier in de straat. (Dit omdat moeders vriendinnen zijn)
Dus voor hem is het idd sneu.
Ik heb er gewoon moeite mee, omdat het jongetje naar moeder toe gewenst gedrag vertoont. Dit resulteerde vorig jaar in pestgedrag naar mijn zoon toe. Hier is ondertussen geen sprake meer van, omdat het jongetje naar een andere groep is gegaan. En wij de garantie hebben dat mijn zoon niet bij hem in de klas komt.
En het pesten is verder ook niet van belang, omdat overduidelijk is dat het niet van het jongetje zelf afkomt.
Maar door hoe zijn moeder is en doet (en dat is niet zomaar "moeilijk"gedrag), wil ik dat jochie hier liever niet over de vloer.
Maar ja, het jochie staat hier wel aan de deur en snapt er idd ws niks van.

Heh

Ik snap er niks meer van

Wil je zoontje met hem spelen? Dat lijkt me belangrijk.
Zo niet. Probleem opgelost.

Wil je zoon wel met hem spelen kan je het misschien beperkt doen zonder dat je problemen krijgt met moeder.

Mijn zoon heeft ook een heel goed vriendje. Maar om bepaalde redenen zal ik dit kind nooit naar iets meenemen. Gewoon om problemen met de ouders te voorkomen. Maar gewoon in en om het huis spelen is ok.

Annedaan

Wat is nu precies het probleem??
Wil het kind wel met jou zoon spelen maar wil jou zoon dat niet, of wil de moeder van het kind het niet??
Ik snap niet wat nu het probleem is.

Kijk naar wat er gebeurt

En niet naar wat er zou kunnen gebeuren. Ik begrijp uit je postings dat het jongetje min of meer "in opdracht" van zijn moeder jouw kind heeft gepest, maar dat dit nu niet meer speelt? Nou, als jouw zoontje hier overheen kan stappen en met hem wil spelen, dan is dat toch prima? Zodra er gepest wordt, of het op welke manier dan ook niet meer gaat, stuur je bij of kap je het contact af. Omdat er dan iets _gebeurd_ is.
Een kind weigeren alleen omdat zijn moeder (erg) moeilijk is, zou niet in me opkomen. Maar misschien is de situatie me nog niet helemaal duidelijk.

annedaan

annedaan

07-10-2008 om 22:31

Lastig....

Het gaat erom dat dit jongetje regelmatig aan de deur staat met de vraag of hij met mijn zoon kan spelen.
Ik wil dit niet, omdat er het afgelopen jaar vervelende dingen zijn gebeurd die zijn moeder treffen.
Hier staat een hele school op zijn kop door de betreffende moeder.
Moeder maakt overal stennis en gaat dan flink persoonlijk worden.
Ze heeft mijn zoon een x behoorlijk gekwetst met een opmerking die mij niet in de koude kleren is gaan zitten.
Ik vind dit een familie waar ik gewoon niet mee om wil gaan. (is me nog nooit eerder overkomen, maar zo voel ik het wel)
Niks aan de hand zou je zeggen, totdat zoon bij ons aan de deur staat. Ik vind het lastig om constant Nee te verkopen, zonder uitleg.
Maar ja wat leg je een jongen van 6 uit.
Je mag hier niet komen, want je moeder is nogal... Dat lijkt me niet.
Hoe los je dit dan op?

En nee, mijn zoon taalt niet naar dit jongetje. Dus met andere woorden hij hoeft niet met hem te spelen.
Is dit dan wat je zegt. Zoon wil niet met je spelen?
Ben het zat om constant excuses hiervoor te zoeken.
Hoe los je dit nou op?

Katrien

Katrien

08-10-2008 om 00:50

Tja, annedaan

Je lost dit op door ofwel eerlijk te zijn naar de jongen in kwestie en hem dus de waarheid te vertellen. Of door de jongen niet langer te straffen voor de daden van zijn moeder en hem gewoon laten spelen.

Arm kind...

Katrien

ayla

ayla

08-10-2008 om 08:24

Zielig

ik vind het erg zielig voor het knulletje, hij kan zijn moeder niet veranderen, hij heeft het er maar mee te doen. Erger nog, hij wordt gestraft voor de persoon die zijn moeder is. Ik ben juist zo'n muts die juist het jongetje naar binnen zou halen omdat hij nergens anders terecht kan. Mijn eigen zoon zou ik wel uitleggen dat moeder soms dingen zegt die niet zo aardig zijn en dat hij moet proberen daar niets van aan te trekken.

Wel of niet spelen

Het wel of niet spelen zou in deze situatie bij mij dus afhangen van mijn eigen kind. Wil hij met dit kind vriendje zijn en spelen of niet. Zo niet, duidelijk tegen kind aan de deur zeggen dat zoonlief geen zin heeft om met hem te spelen. Niet leuk, maar wel duidelijk. Dat moeder een moeilijk portret is kan het kind niets aan doen dus zou hier buiten staan voor mij.

annedaan

annedaan

08-10-2008 om 11:21

Ayla en maggietel

Ik begrijp jullie reactie volkomen! Ik was ook altijd van mening dat een kind er niks aan kan doen. En dat vind ik natuurlijk nog steeds.
Ik zou ook nooit een kind weigeren om te spelen, maar in dit geval is er gewoon geen sprake van.
Deze moeder heeft een heel verleden van mensen het leven zuur maken (en dan in de ergste zin van het woord!!), ze heeft meerdere malen op het politiebureau gezeten voor bedreigingen en is niet meer welkom in bepaalde winkels hier, omdat ze het personeel na een akkefietje thuis heeft lastig gevallen.
Aangezien ik, na een bepaalde opmerking naar haar toe al behoorlijk een pispaaltje ben, houd ik me op de vlakte en daar hoort voor mij bij dat ik niet wil dat haar zoontje bij mij komt.
Dit is ws een stukje angst van ons als gezin om niet met haar "gekke'" praktijken te maken te krijgen.
En ja, het is zielig voor 't mannetje. Dat besef ik me terdege, vooral omdat het meerendeel van de mensen zo denkt als ik.
Toch denk ik, dat ik het beste eerlijk naar hem kan zijn en gewoon maar vertel dat hij niet met mijn zoon kan spelen. Hoe zielig dit ook is!

Ik begrijp je

Je eigen zoontje wil niet met hem spelen. En voor de rest is het als ik het zo lees is het pure zelfbescherming. Ik begrijp je volkomen, het liefst wil je er met een grote boog er omheen. Een keer duidelijk zijn en je hoeft daarbij zijn moeder niet af te branden.

En inderdaad het is zielig voor het mannetje maar we kunnen de wereld niet redden. Helaas. En als ik het zo lees zal het op den duur erg uit de hand kunnen lopen en dat is weer erg zielig voor je eigen gezin.

Succes. Lijkt me inderdaad heel rottig om dat ventje zo duidelijk de deur te moeten wijzen.

annedaan

annedaan

09-10-2008 om 19:19

Thanks!

Zo is het, helaas!!!
Thanks!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.