Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vtech smile pocket ervaringen?

Heeft er iemand ervaring met de Vtech Smile Pocket? Dochterlief wordt volgende week 5 en dat leek me wel iets. Voor een DS is ze nog te jong lijkt me en dit zag er iets simpeler uit. Maar is dat ook zo? Of kan ik beter nog een jaartje wachten en wellicht volgend jaar investeren in een DS (pa en ma vinden het namelijk ook wel lollig...)

Dank alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

03-11-2010 om 19:34

Wij hebben een vtech

gekocht (tweedehands met vier spelletjes erbij). Onze dochter vindt het wel aardig. Wij hebben alleen ook een Nintendo en ik moet zelf zeggen dat ik de spelletjes op de DS echt veel leuker vindt. Spelletjes hoeven van mij niet allemaal verantwoord te zijn. Al die spelletjes met letters en cijfers. Dat wordt op een gegeven moment echt irritant. Zeker omdat mijn dochter van toen vier en nu vijf jaar totaal niet geinteresseerd is in letters. En dat hoeft van mij ook niet. Lezen leert ze vanzelf wel. Bovendien vind ik zelf de beeldkwaliteit en het geluid onder de maat. Poppetjes bewegen houterig.

Onze dochter is nu vijf jaar en de Vtech wordt niet meer gebruikt. Alleen heel soms wil ze het spelletje Assepoester nog wel even doen. Zij doet nu liever Dora en Diego spelletjes op de DS. Onze zoons hebben de Vtech nooit leuk gevonden.

En mama vindt de ds zelf ook leuk. Ze hebben ook leuke spelletjes voor volwassenen. En ook een voordeel de Vtech vreet batterijen. De DS kan je gewoon opladen.

Janna3

Janna3

03-11-2010 om 20:13

Waarom niet nu een ds?

Onze jongste van 4 is al zeer bedreven op de DS. Bovendien zijn er heel leuke spelletjes voor jonge kinderen, Diego en Dora, Pluk van de Petteflet, etc.

Libertine

Libertine

03-11-2010 om 20:44 Topicstarter

Nu al?

Hm, dank voor je antwoord Vlinder. Ben gelijk overtuigd dat die Vtech het niet gaat worden.

En ja, waarom niet nu al een DS? Omdat ik dacht dat dat nog veel te moeilijk zou zijn voor een meisje dat 5 wordt. En misschien nog een beetje overdreven. En zo een hoop geld ook... Wat voor DS zou het moeten zijn dan Janna? Ben niet zo thuis in de varianten.

Zat ik ook aan te denken

Maar ik heb zelf een DS (gekregen van een man die niet wist wat ik wilde hebben) dus heb bedacht dat ik zoon gewoon een spelletje geef, en dan zien we wel of het lukt. Andere spelcomputers lijkt me zonde.

Misschien voor jezelf een DS kopen Swaen, en je dochter een spelletje?

Of is dat nou heel gemeen?

Janna3

Janna3

04-11-2010 om 09:11

Ds lite

Wij hebben nog gewoon de ouderwetse DS lite. Nog in enkele winkels te verkrijgen. Die andere zijn meteen een stuk duurder en ik zag de meerwaarde er nog niet van in. Je kunt inderdaad de DS ook als familiecadeau beschouwen, dat hebben wij destijds met de Wii gedaan, die is van ons en de kinderen mogen er op spelen. Ik sta er altijd versteld van hoe snel jonge kinderen op spelcomputers kunnen spelen, dat lijkt echt vanzelf te gaan. Je moet alleen even uitkijken dat je geen spel koopt waarbij moet worden gelezen. Dan ben je de komende tijd de klos...

liora

liora

04-11-2010 om 11:07

Vtech

Hoi,

Wij hebben de vtech niet pocket en is hier jarenlang een groot succes geweest. Vanaf 4 jr tot zeker 7 jaar heel leuk. Spelletjes zijn er in verschillende leeftijdsgroepen. Ook vriendjes vonden de vtech altijd leuk.
Zoon heeft nu net een ds, is 7,5.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zou ds doen

Dochter kreeg toen ze 4 werd een V-tech smile pocket, best leuk, vooral als ze hem op de tv mocht aansluiten, maar de DS-en van broer en mama waren toch echt veel interessanter en ze kon er, met de juiste spelletjes, prima mee overweg. Toen ze 5 werd heeft ze aan de meeste mensen geld gevraagd en daar heeft ze een DS van gekocht, een roze. Ze speelt af en toe nog wel met haar Vtech, maar de DS heeft toch haar voorkeur. Wij hebben hier trouwens ook de DS-Lite, ik vond de andere varianten, zeker gezien het prijsverschil niet zo interessant, hoewel de DSi inmiddels veel goedkoper is dan een jaar geleden.

Zonneschijn

Zonneschijn

04-11-2010 om 15:42

Het gevaar van ds lite

is dat er straks geen spelletjes meer te krijgen zijn die daar nog op passen. Mocht je voor een DS gaan dan zou ik persoonlijk de DSi xl kopen.

Annet

Annet

04-11-2010 om 16:48

Lite is goed genoeg

Ook al zou je geen nieuwe spellen meer kunnen kopen ervoor (wat niet zo is, zie reactie Pelle) dan zou dat nog geen probleem zijn. Je dochter is vijf. Het maakt haar niet uit of een Dora-spel net uitgekomen is of 4 jaar geleden uitgekomen is. En de gameboy-spellen zijn erg goedkoop tweedehands verkrijgbaar. Die kun je ook op de lite gebruiken.
Het voordeel van de DSi is dat je kunt spelen met foto's en geluid. Ik denk dat een vijfjarige daar minder mee kan. Zonde van het geld dus.

Zonneschijn

Zonneschijn

05-11-2010 om 09:48

Pelle

Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet zoveel verstand van heb maar hier gebruiken we ook R4 kaartejs en ik heb mijn man wel eens horen zeggen dat sommige spelletjes niet op de DS L willen omdat het bestand te groot is? Vandaar..... maar het prijsverschil is idd nog best groot. Dat klopt.

Zonneschijn

Zonneschijn

05-11-2010 om 10:48

Euh weet ik niet

Ga het navragen.....

Libertine

Libertine

05-11-2010 om 20:20 Topicstarter

Toch ff wachten

Vind haar nog echt een jaartje te jong voor zo een groot kado. Er volgend jaar een familiekado van maken vind ik een uitstekend idee. Heb ik nu nog een jaar de tijd die stapel ongelezen boeken uit te lezen en dan me volgend jaar in een DS verslaving te storten.

Dank!

Rab

Rab

06-11-2010 om 00:09

het wel of niet of de verschillende ds'n kunnen spelen heeft niks te maken met de legale spellen maar inderdaad wel met de illegale spellen, vaak gebruikt met de R4 kaartjes(die steeds meer uit de handel worden genomen). Je zult merken dat je oude spelletjes niet meer allemaal op beide ds'n gespeeld kunnen worden maar als je al genoeg oude hebt hoeft dat geen probleem te zijn.

monne

monne

07-11-2010 om 20:01

Vtech tot 5jr nu ds

toen mijn oudste 5 werd kreeg hij n ds van opa en oma en zo kon de rest (ooms.,tante,papa en mama) spelletjes kopen. Was een groot succes, hij mag er alleen in het weekend mee spelen.
De vtech is nu van zijn broertje van bijna drie maar die is er helemaal niet in geinteresseerd. Hij kijkt af en toe met zn broer als hij met de ds speelt of ze maken fotoos of spellen met de stemvervormer, maar de vtech is helemaal niet interessant meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.