Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

21-02-2011 om 16:32

Waar spelen jullie kinderen mee

(mijn 2 jongens zijn 8 en 11 jaar oud) en ik was benieuwd wat jullie kinderen op die leeftijd doen.
Spelen ze nog met speelgoed of zitten ze achter de computer of tv.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

21-02-2011 om 16:53

Hier

Dochters, 8 en bijna 10, spelen niet veel meer met speelgoed. Op dit moment toevallig met playmobil, maar voor de rest nauwelijks meer.
Inderdaad achter de computer, maar ze mogen maar een uur per dag schermtijd. Daarnaast tekenen ze veel en spelen buiten.

Hier

dochter van 9 speelt veel met little pet shop, barbies (maar dan van die nieuwerwetse), Harry Potter lego. daarnaast tekent ze vooral heel veel, en de laatste tijd is ze zo nu en dan weer 'ns met de WII bezig, met een dansspelletje.
Maar dat is hooguit 2 uur per week, en de tv is vnl voor het jeugdjournaal en klokhuis.

Dochter van 8

speelt veel met topmodel spullen, tekent en schildert graag, is veel op straat als het mooi weer is, wii staat dagelijks wel even aan, tv kijken spangas en nog wat liedjes programma's, internetten panfu en spelletjes.nl (geloof ik iets met spelletjes.nl nog wat) en staat veel voor de spiegel.

Jongen 9

Speelt heel veel met lego, voetbalt graag, fiets graag en tekent. max 3 kwartier computer en 3 kwartier tv
Muizemeis
ps panfu is leuk

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-02-2011 om 20:24

Dochter van 8

speelt met van alles. Buiten met touwen en lakens tenten bouwen. Binnen speelt ze vooral met pet shops en barbies. Beneden ligt alle playmobil, dat vind ze momenteel wat lastig spelen, want peuterbroertje sloopt alles. De WII staat soms aan en de pc alleen voor het avondeten, als ze na het eten nog iets op de pc doet wordt ze vervelend.
Ik ben blij dat ze nog gewoon speelt, ik vind dat erg belangrijk. Ze heeft klasgenoten die alleen maar hangen en dat vind ik triest om te zien. Ik word ook altijd wat iebelig als ze dat hier doen.
grt Dendy

Guinevere

Guinevere

21-02-2011 om 20:48

Zoon 8

Heel veel lego en blokken ten behoeve van het bouwen van piramides, tempels en schepen, verder bouwt hij hutten van kussens en dekens. Als rustige activiteiten: tekenen van dieren en vliegtuigen, bouwpakketjes, en natuurlijk tv, computer (youtube, games) en WII.
Verder is zijn hobby muziek, zowel zelf maken met keyboard, gitaar en hoorn als gewoon luisteren.

Fraz

Fraz

21-02-2011 om 21:50

En hier

zoon 9: voetballen, computeren, lezen (vooral strips) en gezelschapsspellen. Echt met speelgoed spelen dus niet.

Dochter 11: lezen, tekenen, computeren, verhalen verzinnen, barbies en toneelspelen. Dus veel meer spelend aangelegd.

Vic

Vic

21-02-2011 om 22:53

Beeldscherm of boek

Mijn 11-jarige wil het liefst de hele dag achter de pc. Als dat niet mag tv kijken, of haar ds. Als ik alle beeldschermen zou verbannen zou ze waarschijnlijk gaan lezen, tekenen of verhalen schrijven. Weinig variatie dus Zo nu en dan speelt ze ook nog wel met haar zusje van 6, verstoppertje of ze gaan dansen.

Maylise

Maylise

22-02-2011 om 01:45

Hier

Mijn zoon speelt veel met lego, playmobil, playstation/wii en veel buiten spelen (vooral voetballen, skaten en crossfietsen). Hij is bijna 11 jaar.
Zijn nichtje van bijna 9 speelt ook nog steeds veel. Vooral playmobil speelt ze veel mee en verder ook dingen als tekenen, knutselen, toneel stukjes verzinnen en opvoeren.

Maylise

Bouwen en spelletjes

Mijn jongens van bijna 6 en 8,5 spelen graag op de Wii, ds, laptop, maar omdat hun ouders dit wel beperken (helaas) zijn ze toch genoodzaakt andere dingen te doen in hun vrije tijd.
Het zijn echte bouwers. Lego en Kapla wordt hier dan ook nog volop mee gespeeld.
Ook vinden ze spelletjes erg leuk, vooral de jongste. Kolonisten, Stratego, Zeeslag, Schaken, sjoelen noem maar op.
Verder is tekenen, knutselen en zelfs nog kleien iets dat ze met slecht weer nog steeds graag doen.
Ik moet ze altijd naar buiten sturen, doen ze bijna nooit vanuit zichzelf, maar als ze eenmaal buiten zijn, moet ik ze weer naar binnen slepen. Hier gaat de jongste graag voetballen, schommelen en struinen door de bosjes en de oudste fietsen en op zijn mamoet skelter rijden.
Goh, als ik dit allemaal zo neerzet hebben die jongens van mij het er maar druk mee. En dan hebben ze ook nog tijd om af en toe heerlijk lui op de bank tv te hangen....

Lidwientje

Aan buitenspelen doen ze hier in huis niet.

Haha! Dat heb je bewust zo opgeschreven neem ik aan?

Hier speelt 10-jarige zoon al tijden niet meer met binnenspeelgoed. Hij voetbalt graag en veel, sowieso buiten spelen is favoriet, honden van vriendjes uitlaten, rondhangen in speeltuin. Hij doet via school mee aan een natuurproject en begint binnenkort via de sportstimulering weer aan hockey. Verder waveboarden, skeeleren. Had ik al eens gezegd dat hij nogal sportief is?
Hij kan niet wachten tot het weer mooi weer is en hij weer het water op kan in de weekenden. Zwemmen, vissen, varen etc.
Binnen kijkt hij eigenlijk alleen tv (Cesar Milar, dogwhisperer) of doet een voetbalspel op de pc.

O wacht

Vergeet ik helemaal ons wintersjoelkampioenschap. Zoon en ik zijn al wéken (vanaf kerst) regelmatig aan het sjoelen 's avonds. En af en toe wil hij me ook nog wel meehelpen met een legpuzzel of gaan we samen het betoverde doolhof doen, dammen met zijn vader, of monopoly met zijn neven.

Jetske

Jetske

22-02-2011 om 09:21

Niet echt spelen binnen

Hier zoon van bijna 10. Binnen echt spelen doet ie niet meer. Wel een beetje Wii-en, op de computer verhaaltjes schrijven en eventueel plakken/knutselen. Spelletje met z'n allen wil ook nog wel. Beetje rondhangen. Maar de lego e.d. komt op dit moment echt de kast niet uit. Die moet gewoon naar buiten; met een beetje weer zie ik hem de hele dag niet, behalve om wat te snaaien. Voetballen, skelteren, skeeleren, wave-boarden, bussietrap, hutten bouwen, 'legertje', etc.
Jetske

Puck

Puck

22-02-2011 om 10:05

En hier de favorieten:

Jongen (12): playstation, t.v. en lekker buiten voetballen.
Meisje (9): tekenen en playmobil en ook veel buiten spelen met vriendinnetjes

Tango

Tango

22-02-2011 om 12:38

En hier

Tangodochter van bijna 10 speelt vooral rollenspellen, verder dansen, verkleden en muziek luisteren. De playmobil komt alleen nog tevoorschijn als bepaalde vriendinnen komen spelen. Zelf pakt ze het nog zelden. Verder veel internetten: hyven en Panfu, soms ook verhaaltjes en werkstukken maken op de computer, doet ze dan spontaan uit zichzelf. Knutselen doet ze ook graag.
Overigens is Tangodochter wel degene die zich het beste zelf kan vermaken. Tangozoon van 6 speelt echt nauwelijks met speelgoed. Hoewel het de laatste tijd iets beter gaat. Het grootste vermaak is voor hem toch echt zijn zus. Die verzint regelmatig leuke dingen om samen te doen (verhalen spelen e.d.). Soms loopt het ook wel eens op ruzie uit en dan zegt ze weer dat ze nooooit meer met hem wil spelen, wat dan na een uurtje alweer over is natuurlijk.

Kallisto

Kallisto

22-02-2011 om 22:42

Lezen en naar buiten

Zoon (8) leest minstens een boek per dag. Ik denk dat hij binnenkort de bibliotheek uit heeft. De computer vindt hij wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Hij is nu een boek aan het schrijven. Televisie kijken mag hier alleen als ik sta te koken, maar hij zou het niet erg vinden om dat meer te doen. Verder kan hij niet wachten tot het lente is, want dan zijn er weer insecten en andere beestjes en daar kan hij uren naar kijken. Buiten rondstruinen met een vriendje en hutten bouwen vindt hij heerlijk. Speelgoed heeft nooit zijn belangstelling gehad, dus ik was heel blij dat hij in groep 2 kon lezen.

Marjoleine64

Marjoleine64

23-02-2011 om 11:39

Wisselend

twee jongens, 11 en 13 (groep 8 en brugklas).
Jongste is een echt actief en sociaal kind, zoekt altijd wat te doen, en kan zichzelf maar moeilijk vermaken. Soms een legpuzzel, veel voetbal, muziek maken (hij speelt hoorn), zoekt graag een vriendje op. Hij heeft recent zijn diabolo weer eens tevoorschijn gehaald en kan daar leuk mee spelen, veel kunstjes zoekt hij op op youtube en dan maar oefenen...
Oudste leest veel (al jaren), en speelt daarnaast nog af en toe met K'nex of Lego. Tekenen doet hij ook graag.
Allebei spelen ze daarnaast het liefst op de computer (oudste, online)of de Wii of DS (jongste), maar dat limiteren we tot ruim een uur per dag.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.