Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dian31

Dian31

14-11-2008 om 13:59

Waar spelen jullie vierjarige meiden mee?

Gewoon een vraagje uit interesse. Onze dochter van vier jaar en drie maanden speelt sinds ze naar school gaat eigenlijk helemaal niet meer met speelgoed. Het liefst speelt ze met haar vriendinnetje en dan spelen ze allerlei rollenspellen, vader en moeder, prinses en koninging e.d. Heel leuk! Als ze alleen is dan knutselt en tekent ze wat af, prikken en knippen vindt ze allemaal geweldig. Maar spelen met playmobil, lego, Pet Shop, Barbies e.d. het is allemaal uit de gratie. Hoe is dat bij jullie meiden van rond die leeftijd? En natuurlijk wat kopen jullie voor sinterklaas voor kinderen die niet met speelgoed spelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mama 78

mama 78

14-11-2008 om 16:15

Hier

Mijn dochter is nu 5. Ook zij verliest idd. de interesse in barbies en playmo. Waar ze wel heel lang mee gespeeld heeft, is Polly Pocket. Ze vond het heerlijk om die kleine poppetjes aan te kleden.
Nu speelt ze heel veel met de dokterstas. Daarnaast knutselt ze steeds meer.
Ook heeft ze een tijdje met zo'n prinsessenjurk gespeeld.
En op dit moment maakt ze veel boekjes, ze tekent en schrijft er zelf al verhalen bij.
O ja, ze doet ook veel en graag spelletjes.

En Loco, zou dat wat voor je dochter zijn, of houdt ze niet zo van educatieve spelletjes?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

linda c

linda c

14-11-2008 om 17:24

Goh

het is bij ons niet zo, de rollenspelen worden gewoon op playmobil en barbies gepdrojecteerd.

Rollenspelspul is misschien een idee dan, verkleedkleren, kookspulletjes (of winkelspulletjes?) makeupjes (ik vond het vréselijk, maar zij vindt het gewéldig -we oefenen nu wel 'schminken als een prinses' itt 'schminken als een clowntje')

En werkt het misschien om soms mee te spelen? Dat je samen iets met de playmobil gaat doen of zo, of dat je van een paar lapjes nieuwe rokjes (of haardingen! we hebben een heleboel clipjes en zo voor in t haar) maakt voor de barbies?

Knutselspul is hier ook erg populair. Die strijkkralen (gaan ook lekker snel op ), gewone kralen (jip en janneke bij hema!) knippenenplakken, prikbloc. Puzzels (thema prinses...). En zelf wilden we wat meer gezelschapsspelletjes gaan doen, dus hebben we dat voor haar verjaardag gekocht in augustus. Is niet echt om zelf mee te spelen, maar samen is ook leuk. Of is je probleem meer dat ze zich niet vermaakt?

Fonneke

Fonneke

14-11-2008 om 19:00

Hier net zo'n meisje

Onze dochter (vier jaar en twee maanden) speelt sinds ze naar school gaat ook het liefst 'vader en moedertje' of 'schooltje' met een vriendinnetje. Als ze alleen is knutselt ze vaak. Voor sinterklaas ga ik waarschijnlijk in elk geval een pop kopen. Eentje die kan praten, huilen of zoiets. Gewone poppen heeft ze wel. Poppen mogen vaak nog wel meespelen. Die zijn dan kind en zij is de juf bijv. Ook krijgt ze een puzzel met prinsessen. Alles met prinsessen en alles wat roze is, vindt ze mooi.
En verder weet ik het nog niet.

nyed

nyed

15-11-2008 om 22:02

Van alles en nog wat

Ze is net 4 geworden in oktober, speelt met haar poppenkastpoppen, barbiekasteel en barbies, beertje bruin en pippo en de boekjes, ze fietst nu door de huiskamer met zijwielen, rolschaatsen, boekjes lezen, puzzelen, kleien, knippen en plakken, tekenenen, schilderen. Duplo trein van haar grotere broers is zeer in trek met rails door de hele huiskamer en met duplo gewoon dingen bouwen en dan hele verhalen erbij.

Ook met haar buggy en poppewagen en poppies, kleertje aan, badderen en voeden met een leeg kommetje en een eierlepel die ze dan van mij krijgt, echt schattig om te zien.
Kan zich ook uitstekend alleen vermaken. Ze doet hier werkelijk van alles in huis.

Hangt van haar bui af

Mijn dochter (4 jaar en 2 maanden) speelt graag rollenspellen (prinses, tarzan en jane enzovoorts) maar dat doet ze meestal met vriendinnetjes of met haar grote broer. Met kleine broertje vind ze het leuk om blokkentorens te bouwen die hij dan mag omgooien, of om hem op een kleed heel de kamer door te slepen. Als ze alleen is speelt ze met barbies, boerderij- en dierentuindieren, winnie the pooh laptop, en ze is gek op knutselen, tekenen, boekjes zelf lezen. En dan moet er natuurlijk ook nog buiten gespeeld worden.
Goh, dat die kinderen eigenlijk nog tijd hebben om naar school te gaan he?!

Knutsel

en tekenspul. Die van mij wordt over 3 maanden 6 jaar maar dat teken en knutselspul koop ik nog zeer regelmatig. Poppen lijkt nu over te zijn, ze heeft er nog 2 met spulletjes en ik bewaar het nog even voor, wellicht krijg ik nog een kind wat er iets mee doet.

Verder heeft ze in de zomer veel gefietst en gestoepkrijt.
Verkleden doet ze met 1 vriendinnetje veel. En verder op de grote rommelzolder tenten en huisjes bouwen met alle dekens en doeken, de meeste kinderen die hier komen vinden onze lelijke rommelzolder geweldig.

Maylise

Maylise

17-11-2008 om 12:30

Manda rijn

Ik zou niet vlug allerlei speelgoed weg doen omdat je dochter er nu niet meer mee speelt. Ze is nog best jong en het kan heel goed zijn dat over een jaar of zo de poppen wel weer leuk worden gevonden.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.