Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

10-03-2010 om 07:39

Wanneer houden julie een kind thuis?

ayladochter kwam vanmorgen met een wit gezicht de slaapkamer opgelopen, kroop meteen bij ons onder de dekens, ik heb hoofdpijn. Meteen gevoeld maar verder niet warm. Ik heb haar bij ons onder de dekens laten liggen met de lichten uit. 15 minuten later, ik heb honger maar wel nog steeds hoofdpijn. Ze wil niet uit bed komen, lichten mogen niet aan wel de tv (uiteraard). Ik kan echt niet naar school zei ze nog, als die jongens gaan schreeuwen dan krijg ik alleen maar meer koppijn. Nu die kwartier later ligt ze nog steeds in bed, wat wel vrij uitzonderlijk voor haar is. Wat doe je in zo'n geval, thuishouden of niet. Ze zal niet echt veel missen en ik ben thuis dus dat is het probleem niet maar moet ik haar toch niet dwingen te gaan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom wil je haar laten gaan?

Heb je reden ome raan te twijfelen dat ze ziek is? Een kind met forse hoofdpijn, zodanig dat ze geen licht verdraagt, blijft absoluut thuis bij mij. Hoe oud is ze?

ayla

ayla

10-03-2010 om 08:08

Anneque

ik geloof ook best dat ze hoofdpijn heeft alleen zet ik mijn vraagtekens bij de ernst. Licht niet maar wel tv
In ieder geval blijft ze maar thuis, ik red het toch niet om haar nu nog aan te kleden en naar school te brengen.
Ze is trouwens bijna 6

Zou ik ook doen

Beetje vertroetelen (wie weet is er iets anders waarom ze wat extra aandacht nodig heeft), en in de loop van de dag merk je vanzelf of ze eigenlijk toch naar school had gekund. In dat geval gaat ze morgen gewoon lekker weer!

ayla

ayla

10-03-2010 om 08:37

Volgens ayladochter

kon ze vrijdag wel weer naar school Morgen is BSO en dat vind ze niet leuk en vrijdag heeft ze met een kindje uit groep 3 afgesproken, ze is er enorm trots op en verheugt zich al de hele week hierop

Bastet

Bastet

10-03-2010 om 11:10

Thuis

Als ik migraine heb,kan ik direct licht niet verdragen.Maar tv wel!!
Bastet

Terpi

Terpi

11-03-2010 om 13:05

Idem bastet

ik herken het helemaal en kan het verder ook niet verklaren maar zelfs een klein lampje doet dan pijn terwijl de tv geen probleem is.
Verder, ontopic over thuis houden, als mijn kinderen zich slecht voelen om welke reden dan ook hou ik ze best eens thuis. Nou werk ik 5 dagen per week tijdens schooltijd dus het is niet altijd makkelijk te regelen maar ik geloof er heilig in dat een kind wat goed in zijn vel zit gewoon naar school gaat. Dus dan zal er wel iets mis zijn als ze zich zo gedragen, dat is mijn hypothese! Die is ook vaak wel bewaarheid want als het langer duurt blijkt er of een ziekte onder de leden te zitten ofwel er speelt wat anders waarvoor ze aandacht en hulp nodig hebben.

Bastet

Bastet

12-03-2010 om 08:32

Thuisblijven

Ik ben blij dat die tv wel gaat,vaak kan ik toch niet slapen door de hoofdpijn,dan amar Animal Planet kijken ofzo..
En verder ben ik wel voorzichtig met thuis laten blijven,ik heb een zoon die school nooit leuk vindt,als kleuter vond hij het al niks..)
Maar met deze klachten zou ook hij het voordeel vd twijfel krijgen,mijn kinderen hebebn namelijk weleens migraine...

ayla

ayla

16-03-2010 om 10:08

Dank je en....

Bedankt voor jullie reacties, zoals ik als zei is ze lekker thuis gebleven, ze heeft nog ruim een uur in bed boven gelegen en de hoofdpijn was daarna blijkbaar vergenoeg weggetrokken om naar onder te komen. Ze wilde schaken leren, we hebben domino gedaan, heb haar ’s middags een uur lang voorgelezen dus een dagje thuis is wel eens lekker. Ik moet die hoofdpijnen wel in de gaten houden want dat heeft ze toch wel regelmatig.

Ik vind dat thuisblijven wel eens moeilijk te beslissen, ze grijpt namelijk wel iedere kans aan om thuis te blijven, school is zo saai, ze blijft veel liever thuis. Met haar coeliakie had ze natuurlijk vorig jaar veel buikpijn en hoofdpijn maar ik wil niet dat ze dit nu iedere keer gaat gebruiken als ze geen zin heeft.

Bastet

Bastet

16-03-2010 om 12:38

Ayla

Daar heb je groot gelijk in,ik ken het dilemma..
Ik heb veel ervaring met migraine,ik zie aan hun ogen dat het echt mis is,die staan gewoon anders dan.Zo ziet mijn man bij mij snel of er een aanval aankomt,nog voor ik het zelf in de gaten heb..

amk

amk

16-03-2010 om 21:47

Het kan ook het gebouw zijn

ik ben destijds van de middelbare school afgegaan omdat ik allergisch bleek te zijn voor de vloerbedekking in het gebouw.
Ik werd vrijwel dagelijks afgevoerd naar huis door de congierge na een uurtje op school te zijn geweest.

Veel onderzoeken later bleek ik dus heftig te reageren op de lijm van de vloerbedekking, net als 1 van de docenten.

Kijk dus ook goed naar de omgeving.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.