Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mds

mds

08-11-2008 om 16:28

Wanneer is het tijd om de traphekjes te verwijderen?

Deze vraag heb ik al een tijdje in mijn hoofd zitten.
Zelf ben ik op een flat op gegroeid dus alles gelijkvloers in mijn jeugd.
Tot zo ver van MDS

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

08-11-2008 om 17:12

Beneden eerder

Als je beneden een traphekje hebt dan zou ik die al weg halen, gezien je hier in kleutertijd post neem ik aan dat je kind(eren) van die leeftijd zijn. Boven hebben zou ik het hekje nog een tijd houden, het hoeft niet vast, maar ik vind het wel een mooie barriere voor als ze op de overloop spelen of stoeien (mag hiet niet, maar gebeurt af en toe wel). 's Nachts wel vast voor eventuele slaapwandelaars. Ik denk dat wij het verwijderen als jongste rond de zes jaar is.

Hier

Hier hebben we ze verwijderd toen zoon met 2,5 jaar een krukje van zijn kamer ging halen om over het hekje heen te klimmen (ik hoorde gestommel en trof hem aan met de buik op en de benen over de rand!)

Marlies

Puck2

Puck2

09-11-2008 om 16:39

Hier nog steeds

Kinderen zijn ondertussen 10 en 7 en op de overloop hebben we nog steeds een traphekje. Gewoon om te voorkomen dat slaapdronken kinderen de afslag naar w.c. of onze slaapkamer missen en de trap af duikelen. Verder is een traphekje erg handig gebleken om natte sportspullen op te laten drogen voor ze in de wasmand gaan..

nyed

nyed

09-11-2008 om 22:38

Hier ook nog steeds

13 jaar geleden de traphekjes aangebracht voor het eerste kind.
Nu is het 3e kind 4 geworden, maar het is toch wel handig voor als er gestoeid wordt op de overloop en 's-nachts lopen de kinderen best vaak naar de badkamer om te plassen, dat geeft me een veilig gevoel, natte handdoeken hebben daar ook een vast plekje, dus blijft het nog wel even een paar jaar zitten denk ik.

Hier ook weg

en kinderen zijn pas 4,5 en bijna 3. Eignelijk niet zo zeer weg als na de verhuizing niet meer opgehangen....
Is hier tot zover geen probleem. Ik vond het in het oude huis lastiger dat ze er altijd aan zaten te prutsen om het toch open te krijgen

2-3 jaar?

Wij hebben de traphekjes niet meer dicht gehad vanaf het moment dat ze zelfstandig de trap op en af konden. Vanaf een jaar of 2 ofzo volgens mij. Jongste is nu 3,5 en traphekje is echt al heel lang geleden doorverkocht. Dus misschien was het wel voordat ze 2 was ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.