Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
gieter

gieter

29-12-2009 om 14:19

Wat drinken jullie kinderen?

Tot voor kort kon ik mijn 3 kinderen gewoon nog aanmaaklimonade voor zetten, maar tegenwoordig begint mijn dochter van 11 te protesteren. Ze wil wat anders. Liefst frisdrank, maar dat vind ik niet goed om steeds te drinken. Sap is ze niet dol op. Dubbelfriss etc. gaat weer wel.
Thee vindt ze wel lekker, maar dat duurt allemaal te lang om snel te drinken.
Wat drinken jullie bijna pubers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel thee

Mijn 10 en 13 jarige meiden drinken vooral thee. Bij het ontbijt en na schooltijd. En 's avonds vaak ook. Als het wat sneller moet drinken ze dubbelfris, appelsap, sinaasappelsap of melk.

bibi63

bibi63

29-12-2009 om 14:46

En hier

ook veel thee (11 jaar) aangelengd met melk (drinkt dan ook lekker snel weg). Je kunt ook de thee sterk trekken en dan aanlengen met water, drinkt ook makkelijk weg.
Verder niet zo dol op sapjes (te zoet). Wel (en dat is misschien een alternatief voor de aanlenglimo) siroop met licht bruisend spawater.
Groetjes,
Bibi

Maylise

Maylise

29-12-2009 om 15:08

Hier

Mijn zoon van 10 drinkt 's ochtends bij het ontbijt meestal sap (vaak appelsap) en soms thee.
Naar school neemt hij meestal ranja of sap mee.
Na school drinkt hij thee (met melk dus niet zo heet), cola of andere frisdrank en water. Hij heeft het liefst frisdrank na school.

Mijn dochter van 13 drinkt 's ochtends thee en sinaasappel sap. Naar school neemt ze vaak thee mee in een kleine thermosfles of ze koopt op school wat drinken.

Na school drinkt ze thee, water en sap. Zij is niet echt dol op frisdrank dus dat drinkt ze zelden.

Maylise

Jade

Jade

29-12-2009 om 16:33

Verschillend:

heel soms cola-light, ranja, melk, appelsap en mijn dochter drinkt weleens yoghurt uit een glas
Mijn zoon neemt heel soms koffie (zonder caffeine)

Zoon van net 13

drinkt melk, als hij de kans krijgt zelfs héél veel melk. Daarnaast aanmaaklimonade (van slimpie, andere vindt hij vaak te zoet) en multivruchtensap. Soms naar school een flesje cola mee, maar dat drinkt hij thuis zelden.
Dochter van 8 drinkt hoofdzakelijk yoki-achtige dingen en sap of aanmaaklimonade (zij heeft dus juist wel een voorkeur voor zoet).

Water, melk, kruidenthee

..en max. 1 keer per dag Karvam Cevitam.

Dus ze zitten niet in een reservaat

Die kruidenthee nemen we ook warm (thermosfles) mee naar buiten in deze koude tijd, bij het sleëen bijvoorbeeld. Of op een lange treinreis. Pepermunt vinden ze lekker, of Celestial Seasonings (soms met suiker erin als het een erg zure smaak is). Verveine of lindebloesem gaat ook goed.

Tango

Tango

29-12-2009 om 21:50

Hier wordt gedronken

Door Tangodochter van 8 1/2: aanmaaklimonade alleen groen en oranje, rood lust ze niet, thee, water en melk. Soms cola of ijsthee, maar dit echt niet vaak. Thee lust ze in veel smaken bijv. vruchten, herfst en winterthee. Kruidenthee drinken we zelf ook niet vaak, dus dat krijgt ze niet. Overigens drinkt ze thee altijd met koud water erdoor of melk zodat ze het vlot op kan drinken. En dan bij voorkeur ook nog suiker of honing erin.
Tangozoon van 5 (niet echt de leeftijdscategorie die gevraagd wordt, maar even voor de volledigheid) drinkt bij voorkeur chocomel, gelukkig is hij mager dus hij kan het hebben. Melk vind hij niet echt lekker. Verder ook limonade en hij dus wel alle kleuren ook rood. Alles met prik er in vindt hij maar niets, dus daar heeft hij nog geen behoefte aan.

emma43

emma43

29-12-2009 om 22:18

Vanalles

Dochter 14 jaar drinkt 's morgens thee,voor school een flesje cristal clear zonder koolzuur en verder thuis ijsthee en cristal clear zonder koolzuur,thee en water bij het eten.
zoon 8 jaar drinkt 's morgens melk,op school pakje vruchtensap en chocomelk,thuis cristal clear(water met een smaakje noemt hij het.),melk en water bij het eten.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2009 om 07:48

Thee

Thee, uiteraard. Die van mij hebben geen keus (hoewel er wel weer genoeg keus is in thee, dat wel Maar ook aanmaaklimonade, chocolademelk (warm, echt een winterdrankje) en water. En af en toe sap, maar we doen drie minuten met een literpak, dus dat schiet nauwelijks op.
Chai mengsels doen het nu ook goed, als het vriest.

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 09:26

Melk, cola en sap

Mijn dochter van 13 drinkt alleen melk of fruitontbijt/vers sap. Mijn zoon van 15 mag 1x cola per dag en drinkt de rest van de dag liters appel/framboosdrank light of gewoon van ah. Vind ik zelf ook heerlijk spul. Thee wordt hier nauwelijks gedronken door de kinderen. Ook heb ik nog steeds limonade (karvam cevitam) en dat wordt nog steeds wel gepakt, maar dan in combinatie met spa rood.

Andere ranja?

Oudste (16) heeft ook een periode gehad dat de ranja haar niet smaakte, ze vondt het te zoet. Dat was ranja van de aldi. Toen ik later eens andere kocht (de eigen merk van de a.h. sinaasappelranja, dus oranje) vondt ze die wel lekker. Nu hebben we dus 2 ranja 's in de koelkast. Verder drinken ze : biogarde roer (soort karnemelk met fruit), bij het eten thee (rooibos) en 's avonds ook vaak, water, melk en sju-de-orange. In het weekend mag er iets open......dat wordt meestal een pak ijsthee of dubbelfris. In de winter verblijd ik ze op koude dagen op chocolademelk (van échte cacao) of soep.In de zomer maak ik hele kannen aanmaaklimonade met een heleboel ijsblokjes erin. Die kan met half ijsblokjes is ook erg geliefd bij medepuberinnen. Alleen met bijzondere dagen (feestdagen of visite's) gaat hier de frisdrank open. Kinderen zijn er zelf ook niet zo gek op, ze krijgen er een opgeblazen gevoel van.
groeten albana

T&T

T&T

30-12-2009 om 10:15

Water?!

Hier veel ranja! of sap of chocomel. Bij veel dorst ook veel water. Ik weet dat het nergens naar smaakt, maar het is het beste voor de dorst
En in een (sportdrank) flesje word water ineens wel interessant om te drinken. Ze sjouwen in de zomer heel wat rond met zo'n flesje water. (oh ja, je kunt elkaar er ook mee nat spuiten ))
Frisdrank lusten ze niet, dat is soms wel opvallend als we ergens zijn, ik moet altijd iets zonder prik versieren. Gelukkig is bijna overal wel een sapje te krijgen.
groetjes, Tess

Bibi72

Bibi72

30-12-2009 om 10:23

Hier

Hier drinken ze aanmaaklimo, frisse fruitdrank van de Digros (soort dubbelfris) ijsthee, thee, yoghurtdrink, chocomelk, melk, frisdrank alleen op speciale dagen. En héél soms mogen ze een klein kopje koffie (tenminste, melk met een scheutje koffie erin

Pippin

Pippin

30-12-2009 om 12:31

Smaak van ranja

De smaak van ranja wisselt heel erg, volgens mijn kritische kinderen (?!). Peutertje lust alleen de zwarte bessensmaak van euroshopper, schoolkind frambozen van de ah. Maar ook veel sap (appel van de ah) en liefst cola, maar dat mag niet zo vaak van mij. Puber drinkt vooral melk of water (en heel soms sinas of mineraalwater met bubbels)
Maar misschien kun je wat andere smaken oploslimo uitproberen.

kaatje43

kaatje43

30-12-2009 om 12:54

Ben al blij als hij wat drinkt

Dus het maakt mij niet zo veel uit wat hij wil. Net twaalf. Maar wil nog het liefst limonade, wel van lekkere siroop. Maar drinkt ook thee, koffie en wil ook af en toe fris. Puberzoon van 15 drinkt veel fris, maar ook sap. Dat is een echte natnek die juist afgeremd moet worden.

bertje1

bertje1

30-12-2009 om 13:01

Dranken

let op teveel light (ivm zoetstoffen) en let op de tanden: allen slecht voor de tanden! Probeer toch thee aan te leren, lekker handig ivm kalorievrij en niet slecht voor tanden.

ilsepilse

ilsepilse

30-12-2009 om 23:58

Water?

lijkt me het gezondste, dat drinken onze jongens het meeste, nu met de kerst hebben we wat cola/fanta in huis, ze drinken ook the (rooibos) of melk.

Monique D*

Monique D*

31-12-2009 om 16:46

Weinig frisdrank

Mijn kinderen (zoon 15 en dochter 12) heb ik aanmaaklimonade (limonadesiroop, vinden ze heel lekker), geperste sinaasappelsap, thee en water (meestal bij de warme maaltijd).
Frisdrank heb ik heel zelden in huis, meestal haal ik het bij feestjes in huis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.