Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
guera

guera

12-10-2011 om 14:39

Wat en hoe spelen jongens van bijna 9

Ik zit er nu naast en word er simpel van. Ze spelen niet. Hangen hangen hangen boekje bladeren, hangen. Man man....o ja en zusje en vriendinnetje klieren die WEL leuk spelen. Eigenlijk willen ze alleen maar computeren en dat mag niet van mij. Naar buiten willen ze ook niet. Spelen jullie jongens nog ergens mee ? Lego oid ?
Als hij alleen is gaat t nog maar met vriendje ......grrr.
Pre puberaal?
Speelgoed hoef ik voor sint denk niet te kopen haha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel buiten

Mijn ruim 8-jarige is veel buiten, voetballen enzo. Verder speelt hij nog wel eens met Playmobil, laatst ook weer even met kapla, maar idd: de tijd van het echte speelgoed is hier ook wel voorbij geloof ik.

Fiorucci

Fiorucci

12-10-2011 om 15:11

Veel buiten...

Mijn jongens speelden veel buiten, maar op een lange regenachtige woensdagmiddag mochten ze ook weleens een uurtje op de pc of een film kijken.

guera

guera

12-10-2011 om 16:37

Geen voetballer en fio

Zoon is geen voetballer en wonen in nieuwbouw met nog weinig speel en hangplek en weinig kids op straat om te ontmoeten. En fiorucci op pc mag hier ook wel uurtje desnoods 2. Maar die andere 2 uuur is dan HANG ......bleh

toja

toja

12-10-2011 om 16:54

Hier

Wordt nog wel met Lego gespeeld. Zoon is bijna 11. Als hij een vriendin te spelen heeft worden er ook nog wel bordspellen gespeeld.
Als hij alleen is leest hij veel. Verder gaan ze ook wel naar buiten of gaan ze Wii-en.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

12-10-2011 om 17:10

Divers

Hier een 9-jarige. De activiteiten zijn divers (en weerafhankelijk). Met de mammoetskelter door de buurt (er zijn er meer met zo'n ding), naar de speeltuin. Of met lego, of met de WII (alleen als het regent), of een bordspel. Timmeren is trouwens ook leuk. Of vissen, maar dat is meer solitair, tenzij je 2 schepnetten meegeeft.
Maar af en toe mogen ze hier ook achter het behang, dan komen ze nauwelijks tot spelen en zitten best te klieren.

Weer

Weer

12-10-2011 om 17:23

Nog een 9 jarige

Ja hoor, hier ook eentje. Is vast een vriendje van de jouwe, want ik herken het helemaal. Wii, PS, en TV. Verder zijn er geen opties. O ja, ze willen ook graag verstoppertje spelen door het hele huis heen maar dat mag dan van mij weer niet.
gelukkig regent het zelden de hele dag, en als het droog is gaan ze graag naar buiten. En maar voetballen, de hele dag door. Ik ben inmiddels zo ver dat ik op een regenachtige dag liever geen slee afspraken laat maken. Terwijl van mij met lekker weer de hele klas mee mag komen.

Hes@

Hes@

12-10-2011 om 21:20

Verkeerde vriendje

"Als hij alleen is gaat t nog maar met vriendje ......grrr. "

Op school is een hele groep kinderen die niet meer speelt. Want dat is kinderachtig, niet stoer genoeg of weet ik veel. Ook in de pauze spelen ze niet en dus kunnen ze alleen maar een beetje rondhangen en inderdaad klieren.

Tamelijk sneu vind ik dat want wat ontzeggen ze zichzelf een hoop plezier.

HIer een 11-jarige die nog heel veel speelt met vriendjes en vriendinnetjes. Kinderen die niet meer willen spelen, worden na 1 keer nooit meer uitgenodigd.

Heeft hij ook vriendjes die wel spelen?

Tango

Tango

12-10-2011 om 21:25

Te lang

Misschien is 4 uur samen spelen ook te lang voor ze, zeker met dit weer. Hier spreken we op woensdagmiddag meestal tot 15.30 u. of hooguit 16.00 u af. Afhankelijk van wel vriendje het is en inderdaad ook wat voor weer.

Maylise

Maylise

13-10-2011 om 01:22

Hier

Mijn zoon is nu wat ouder maar op die leeftijd speelde hij nog volop met lego en playmobiel. Nog steeds eigenlijk en nu is hij 12. Verder veel buiten spelen (crossfietsen, skaten, basketballen, voetballen, honkbal, roller hockey, boomhutten bouwen...)
Daarnaast speelt hij graag gezelschapsspellen en verder kijkt hij graag cartoons en speelt video spellen. Dat laatste is ook prima maar ik ben wel blij dat dit niet het enige is wat hij wil doen.
Als er vriendjes over de vloer komen dan brengen ze vaak het eerste deel van de middag buiten doen en het tweede deel van de middag spelen ze computer spelletjes. Dat gaat eigenlijk vanzelf zo. Mijn zoon heeft veel energie en die moet ook echt bewegen want anders wordt hij onrustig. Als hij een paar uur heeft gevoetbald of iets dergelijks heeft hij wel de rust om een uurtje videogames te spelen.
Met lego/playmobiel spelen doet hij niet meer met vriendjes samen. Daar is hij te groot voor Wel als hij alleen thuis is of met zijn jongere nichtjes/neefjes.

Lizelot

Lizelot

13-10-2011 om 09:37

Soms

wordt er hier nog met Lego gespeeld,als het mooi weer is buiten.Maar verder ook WII-en.Ik snap dat ook wel,dat is tegenwoordig ook 'spelen',vooral de games die met meerder gespeeld kunnen worden zij ndan leuk om te doen,daar heb je juist een vriendje voor nodig.Dus hier mag de WII aan,niet heel de middag,bij vriendjes thuis mag het ook.

Rafelkap

Rafelkap

13-10-2011 om 10:57

Goh

mijn oudste moet nog 7 worden, maar dit kan ik me dus nog totaal niet voorstellen. Een reden des te meer om die WII en nintendo's nog niet in huis te halen, dank!

Irene

Irene

13-10-2011 om 12:37

Spelen

Hier is de oudste 10. Hij spreekt af met klasgenoten die 11 en soms 12 jaar zijn en dan wordt er nog steeds lekker gespeeld hoor. Ook met meisjes van die leeftijd trouwens. Wat ze vaak doen is naar het bos (wonen we naast) en daar boomhutten bouwen of dingen maken van takken (bv pijl en boog enzo, of fluiten van bamboe) of met radiografisch bestuurbare boot of auto, met steppen en skelters of gewoon nog met de lego of playmobil. Spellen op de WII of computer doen ze ook wel, maar dat is zeker niet de hele middag!
Heel grappig: wij hebben in de woonkamer het poppenhuis van playmobil staan van jongste dochter en werkelijk ALLE kinderen die hier binnen komen duiken daar meteen op af. Laatst zaten er dus ook weer 3 van die grote groep 8 knullen heel lief met het poppenhuis te spelen. Haha!

Tango

Tango

13-10-2011 om 12:51

Grappig, irene

Wij hebben dat hier met een ballenbaan van Playskool. Eigenlijk zijn onze kinderen hier al lang te oud voor, maar we laten het ding maar staan omdat werkelijk ieder kind dat hier komt ermee speelt. Maakt niet uit hoe oud ze zijn.
Het is zo'n apparaat waarbij je op een knop drukt en de balletjes dan door het apparaat rollen en eruit springen. Echt een stuk speelgoed voor 1-jarigen, maar zorgt hier al voor jarenlang speelplezier.

guera

guera

13-10-2011 om 14:40

Maar tango

tot hooguit 16 uur is dan toch 4 uur op een woensdag? hier zijn ze om 12 uur uit. Om 16 uur heeft ie training dus kinderen worden rond half 4 opgehaald.
Zoon heeft sowieso moeite het laatste half jaar zich ergens toe te zetten. Gewoon een soort van: ik weet niet wat ik moet doen!
Ik doe 1000 suggesties. We hebben skelter, fietsen, lego , kapla etc. Maar het is hangen of computeren.
We hebben niet eens een WII. Hij wil op de gewone pc en dan doen ze best educatieve spellen maar dan nog. Niet de hele dag graag.
Tja is ook beetje aard van het beestje denk ik. Hij zegt ook weleens: pfffff ik ben al de hele dag bezig! ha ha ha

Fiorucci

Fiorucci

13-10-2011 om 19:37

Klopt irene

Mijn dochter wordt 12 in januari, groep 8, en zij en haar vriendinnen vinden het (na het nagels lakken) ook enig om met littlest petshop te spelen. En ze is ook nog steelds dol op Playdoh attributen.

Tango

Tango

13-10-2011 om 21:38

Guera

Bij ons zijn ze om 12.30 u. uit en tegen de tijd dat we thuis zijn is het meestal al 13.00 u. Vaak willen ze nog even iets in de klas laten zien e.d. Dan gaan we eerst eten, dus de tijd dat ze spelen is dan ongeveer 3 uur. En bij sommige kinderen dus echt wel korter. Zeker als kinderen voor het eerst komen, spreken we wat korter af, tot 15.00 u. of 15.30 u. en bij sommige kinderen blijft dat zo, bijv. als ze de boel afbreken of teveel rommel maken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.