Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marja

Marja

09-11-2011 om 21:00

Wat geef je een jongen van tien?

Ik weet het, hierboven staat al een draadje wat jullie de kinderen geven voor Sint. Maar ik vind een jongen van 10 echt moeilijker dan kinderen tot een jaar of negen. Eerst was het playmobil en lego wat de klok sloeg. Nu zijn zoveel dingen al snel te kinderachtig. Hij is net geen puber wel stoer maar houdt niet van vechten/schieten. Hebben jullie specifieke ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonen

Yvonen

09-11-2011 om 21:28

Mijn zoon van 10 krijgt

- Een glazen memo bord voor boven zijn bureau
- een stoer horloge
- een Wii spelletje

Het is dat wij het dit jaar bescheiden doen maar anders had ik nog een boek gekocht of een gezelschap spel

Eeehm

eenwielfiets

dartbord

wereldbol met licht

iets cools voor zijn sport of hobby

Chemiedoos(betatoy.nl heeft heel veel lollige dingen)

legpuzzel van 1000 stukjes of meer (Jan v Haasteren doet het hier erg goed bij de kinderen)

Filmposter oid voor op zijn kamer

Goede diabolo

Dat zijn het soort dingen dat hier in de smaak zou vallen.....

Ingrid

Chips

Chips

09-11-2011 om 22:49

Hier...

Hier:

een stoerre broodbakje en beker, Wii spelletje, proefjesdoos, een boek, leuk spel, nieuwe sportspullen, globe, extra Kapla, stoere tas, MP4, bioscoopbon, leuk tijdschrift, ....

Chips...

Chips...

09-11-2011 om 22:52

Aanvulling...

Hij krijgt niet alles hoor! De eerste vijf-zes dingen komen er waarschijnlijk (gesponsord door meerdere hulp-Sinterklazen) en Kapla is een cadeau samen met zijn broer.

een atlas, wereldkaart, guiness book of records, walki talki, afstandbestuurbare auto, verrekijker

Toevallig net bij de hand gehad

Bowlingballen, was hij super blij mee.

Verder wenste hij zich een fiets en een mobiel. Niet echt wat jij zoekt denk ik.

Maar dingen voor buiten, zeker als ze een activiteit al een keer gedaan hebben, ligt voor de hand.

DVD's vindt ie ook leuk trouwens.

Guinness book of records!

Dat is zo leuk!!

Die zat hier vorig jaar in de zak & is nog steeds een groot succes.

Ingird

Julia64

Julia64

10-11-2011 om 12:24

En hier

hier het lijstje van zoon (waarvan ie natuurlijk niet alles krijgt)

- poster van de Simpsons
- lavalamp
- Guiness Book of Records, maar dan de voetbaluitvoering
-

Julia64

Julia64

10-11-2011 om 12:27

Oeps

te snel op verzenden gedrukt...

- voetbaltijdschrift (Just Kick It, Goal)
- Wii spel
- Champions League bal
- Gezelschapsspel
- Dekbedovertrek van Angry Birds

Dartbord zag ik ook voorbij komen, is ook een goeie. Heeft zoon dit jaar voor zijn verjaardag gehad (incl. een set profi pijlen) en is een groot succes.

Fianna

Fianna

10-11-2011 om 14:05

Tablet

Mijn zoon van 8 1/2 krijgt een tablet. Een simpele hoor, rond de 70 euro. Hij wil nl graag iets waarmee je muziek kan spelen, spelletjes kan spelen en foto's kan maken. Een smartphone mag hij nog niet, dus dan dit. Oja, mag hij er ook op Hyven.
Ik weet zeker dat het een hit zal zijn en dat ik jaloers zal zijn op hem!

Met moeite

Hebben zoon en ik gisteren een verlanglijstje voor hem in elkaar weten te draaien om aan opa en oma te geven.
- een Angry Birds dekbedovertrek
- deel 4 van de boekenserie de Geestenjager
- een set om vleesetende planten te kweken
- Magic Fun Fly Stick
- iets van douchegel ofzo
- Technisch Lego (zegt ie, in de praktijk denk ik dat het tegen zal vallen en ik moet bouwen waarna het item stof gaat vergaren op zijn kamer)
Guinness book of records vind ik wel een superidee trouwens, die ga ik onthouden. Dat zou mijn zoon ook heel leuk vinden.

Dingen die mijn zoon recent heeft gekocht/gekregen en heel leuk vindt zijn een kleine RC helicopter om binnen mee te vliegen, boeken uit de Zoom-in serie (Action), punten om dingen te kunnen kopen voor het online spel dat hij speelt. Hij houdt ook erg van lampen, discolampen, lavalampen, een plasmabol.

Fianna

Fianna

10-11-2011 om 19:12

Nerina

'een set om vleesetende planten te kweken'

Dat klinkt interessant! Vertel daar eens meer over? Mijn zoon zou dat echt leuk vinden.

Fianna

Het stond in het boekje van Bart Smit
zie: http://www.bartsmit.com/vleesetende-en-exotische-planten
verder weet ik er ook niets van.
Zoon is trouwens ook heel blij met zijn kant en klaar gekochte vleesetende plant (een venus fly trap), hij vangt er zelfs vliegjes voor

Fianna

Fianna

10-11-2011 om 20:41

Leuk!

Wij hebben eerder een vleesetende plant gehad, maar die ging hel snel dood. Hij vond het niet zo leuk als er steeds een vinger in hem gestoken werd om te kijken of hij zou reageren. Zoon was toen 5. Dat zal nu beter gaan

Fianna

Nee, dat vinden ze niet leuk als je er vingers in steekt, dat komt volgens mijn zoon omdat de happertjes maar een x aantal keer dicht kunnen gaan en dan afsterven. Zoon neemt het heel serieus, het plantje krijgt alleen regenwater en als er geen insecten zijn voert hij kleine meelwormen of stukjes daarvan (hij liever dan ik)

Leandra

Leandra

10-11-2011 om 21:58

Hier

Zoon van 10 krijgt:
lego
boek: leven van een loser
DD pocket
mp 4 speler
stabilopen

En nog cadeautjes van oma en van z'n vader
Voor mn oudste weet ik het wel. Zit meer na te denken over zoon van 6

Groetjes Leandra

Fianna

Fianna

11-11-2011 om 09:46

Nerina

Ik denk dat zoon het nu ook serieus zal nemen. Hij was toen te jong. Zolang het maar uit de buurt van zijn broertjes en zusje blijft
Aha, je kan ze ook wormen geven. Ik vind het echt een leuk pakket. Dat gaat hij zeker weten krijgen!

Guinevere

Guinevere

11-11-2011 om 17:49

Ben nog aan het inkopen

Ik ben nog aan het inkopen voor onze 9,5 jarige. Ik merk ook dat het lastiger is dan vorig jaar, het mag niet te kinderachtig zijn natuurlijk. Wat al zeker is: alarmhorloge, moppenboek, legorails, klein legosetje. Waarschijnlijk komt daar nog een DD-scheurkalender bij.

Marja

Marja

13-11-2011 om 21:55

Bedankt

voor alle bijdrages, er zijn veel dingen genoemd die zoon zeker geweldig vindt. Zelf had ik de dvdbox van mr Bean bedacht en besteld, zeker weten dat hij daar blauw om ligt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.