Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sinterklaas

sinterklaas

21-11-2008 om 19:40

Wat geef je uit aan / als sinterklaas

Zoals de titel al zegt, wat geven jullie uit aan kadootjes voor de sint?
En nu ik het toch vraag, wat aan verjaardagen?
Misschien handig om de leeftijd te vermelden, misschien maakt dat nog uit?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

24-11-2008 om 12:10

Dooddoener

De een na de ander komt nu aan met 'niet iedereen heeft nu eenmaal hetzelfde budget', waar het natuurlijk helemaal niet om gaat. Er zijn gewoon mensen die veel geld willen uitgeven voor sintkadootjes, en mensen die dat niet doen, ongeacht budget. Voor mij gaat het feest over lol en gezelligheid, dus zie ik geen reden om er 1000 euro aan uit te geven (5x200 euro). Daar koop je namelijk die gezelligheid en dat plezier niet voor (natuurlijk kan een feest ook leuk zijn terwijl je dat wél uitgeeft aan kadootjes). Ik vind het ook onzin om onder het mom van 'wij hebben maar twee momenten per jaar dat we speelgoed geven' tóch dat bedrag uit te geven. Onze kinderen krijgen sowieso niet voor een paar honderd euro per persoon per jaar speelgoed, op geen enkele leeftijd. Het hele veel geld verslindende gebeuren rondom de sint ontgaat me sowieso een beetje geloof ik, ik heb ook niet gehuild bij de intocht

Nely

Nely

24-11-2008 om 20:55

Soms iets duurder

het ligt eraan wat de wensen zijn, het ene jaar zijn het meerdere goedkopere kadootjes en het jaar erop slechts 1 maar dan duurder kado. Dit jaar krijgt onze zoon een fiets, dit omdat hij toe is aan een grotere fiets en het niet handig is om hier nog een aantal maanden mee te wachten tot zijn verjaardag. Daarnaast had hij nog wel wat wensen maar die gaan helaas voor hem nu niet in vervulling.

Ongeveer 25 voor het hoofdkado

En de rest zal totaal nog een keer op 20 euro uitkomen, dus zo'n 45 per kind. Komt ook omdat we het met meer families vieren, voor de volwassen is het budget (met lootjes) ook 25 euro. Voor verjaardagen heb ik geen budget. En sommige dingen kopen we als dat zo uitkomt. Fietsen zijn ook geen verjaardagskado maar een noodzakelijk vervoermiddel. Ik geef mijn man ook geen auto voor zijn verjaardag
Voor Sint ben ik matig omdat het leuk moet blijven. Het is erbij voor mij, het gaat om het feestje. Ze krijgen van Sint ook altijd iets van een pyama of handschoenen. Iets nuttigs zogezegd. Met je verjaardag wordt je al "verwend". Sinterklaas gaat om het feest en het gedoe erom heen, niet om de opbrengsten.

moeder van één

moeder van één

01-12-2008 om 21:04

Veel voor weinig

Tip: het hele jaar koopzegels gaan sparen, dan heb je ongemerkt toch bijna 150 euro voor de sinterklaas en de kerst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.