Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat is een betaalbaar simpel keyboard, maar geen speelgoed?

Kind gaat binnenkort via school een half jaar keyboard lessen krijgen. Een eigen keyboard om te oefenen is niet verplicht (het is een programma om muzieklessen voor alle kinderen betaalbaar aan te bieden dus je moet het kunnen doen zonder zelf nog een aanschaf te moeten doen. Of je nu keyboard of viool kiest), maar het lijkt me voor kind zelf wel fijn en leuk om thuis op de lessen door te kunnen pakken. Vader Jacob en nog een paar van zulke had hij al geleerd op een speelgoed keyboard maar die is 1,5 jaar geleden gesneuveld en was van zulke slechte kwaliteit dat ik zo een nooit meer in huis wil. Heeft iemand misschien een tip waar ik naar zou kunnen kijken? Of waar ik op moet letten?  

De voorkeur zou zijn dat hij niet te groot is (ruimte in huis is beperkt), maar dat het geluid goed is en qualitatief goed genoeg is voor met lessen. Tweedehands is ook prima als dat beter betaalbaar is voor wat ik wil, maar ik vind het op mp moeilijk zoeken  omdat ik er biks van af weet.


Ik had vroeger een keyboard van Yamaha, die waren betaalbaar en kwalitatief prima.

Hoeveel wil je er maximaal aan uitgeven?

Ga naar een muziekwinkel en kijk of je iets tweedehands kunt huren. Met evt optie op koop mocht je kind het echt leuk vinden

Pepperoni schreef op 05-01-2023 om 12:01:

Hoeveel wil je er maximaal aan uitgeven?

Ja idd. Wat is je  budget? Voor een euro of 250-300 heb je iets spiksplinternieuws waar een beginner prima mee uit de voeten kan. ook als ie na dat halve jaar verder wil. En zo niet, dan zet je m op marktplaats. 
Of je koopt op marktplaats iets tweedehands dat qua merk/ type in al die top 10 lijstjes staat die je met 2 klikken kunt googelen.  

Wij hebben deze voor de kinderen, komt goed geluid uit en is robuust: https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-keyboard-sa-46-groen/1004004012190613/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-135735300662-S-1680389993991-1004004012190613&gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok3cFY3hNXPCcboOAlNvT-v1hy4AE4FWaeq3c9OuJLQ56JYgN3TQspRoCThgQAvD_BwE

Ga bij Bol niet direct af op het aantal sterren, het zijn slechts 3 reviews. En 1 iemand wilde 5 sterren geven, maar heeft per ongeluk 1 ster aangeklikt.

Wij hebben een Casio via marktplaats, doet het prima. Het is eentje met losse poten, dus je kan hem inklappen als hij in de weg staat. 

Yamaha P45. Goed instapmodel. 

ik zou ook letten op een goede koptelefoonaansluiting. verder geen tips.

Edtit: dit gaat over iets anders dan ik dacht.

HumpieDumpie schreef op 05-01-2023 om 12:55:

Wij hebben deze voor de kinderen, komt goed geluid uit en is robuust: https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-keyboard-sa-46-groen/1004004012190613/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-135735300662-S-1680389993991-1004004012190613&gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok3cFY3hNXPCcboOAlNvT-v1hy4AE4FWaeq3c9OuJLQ56JYgN3TQspRoCThgQAvD_BwE

Ga bij Bol niet direct af op het aantal sterren, het zijn slechts 3 reviews. En 1 iemand wilde 5 sterren geven, maar heeft per ongeluk 1 ster aangeklikt.

Maar dit zijn maar 32 toetsen. Daar kun je, als je er een beetje echt op wil spelen, al snel niet meer mee uit de voeten.

AppleTree

AppleTree

05-01-2023 om 18:27 Topicstarter

IngridT schreef op 05-01-2023 om 12:09:

Ga naar een muziekwinkel en kijk of je iets tweedehands kunt huren. Met evt optie op koop mocht je kind het echt leuk vinden

[..]

Ja idd. Wat is je budget? Voor een euro of 250-300 heb je iets spiksplinternieuws waar een beginner prima mee uit de voeten kan. ook als ie na dat halve jaar verder wil. En zo niet, dan zet je m op marktplaats.
Of je koopt op marktplaats iets tweedehands dat qua merk/ type in al die top 10 lijstjes staat die je met 2 klikken kunt googelen.

Ik had nog niet echt een bepaald bedrag in mijn hoofd, maar ik vind 250 a 300 wel echt een behoorlijk bedrag. De lessen zelf zijn we voor de rest van het schooljaar 70 euro aan kwijt en doen we alleen omdat het via dit programma kan, anders had hij moeten wachten tot hij klaar was met zwemles. Ik vind het mooi dat dit nu kan omdat ik het van toegevoegde waarde vind voor ieder kind maar alles betalen en kopen kan niet. We hebben 3 kinderen en dit is de oudste, waar kan koop ik veel 2e hands en ze komen niks te kort maar we maken wel keuzes.

Als hij les krijgt zou ik advies vragen bij de docent. Vaak kun je bijv. bij een muziekschool in eerste instantie ook een instrument huren (afhankelijk of de lessen op school via/namens de muziekschool gegeven worden). Als dan na een paar maanden blijkt dat het toch niets is, heb je geen onnodig grote uitgave gedaan.

AppleTree

AppleTree

05-01-2023 om 18:32 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 05-01-2023 om 14:31:

ik zou ook letten op een goede koptelefoonaansluiting. verder geen tips.

Gelukkig is het huis aan de ene kant onbewoond en de andere kant wonen games die veel hun koptelefoon werken dus zouden het iig wij zijn die er last van hebben en niet nog andere als de koptelefoon aansluiting het niet goed zou doen

AppleTree

AppleTree

05-01-2023 om 18:33 Topicstarter

HumpieDumpie schreef op 05-01-2023 om 12:55:

Wij hebben deze voor de kinderen, komt goed geluid uit en is robuust: https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-keyboard-sa-46-groen/1004004012190613/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-135735300662-S-1680389993991-1004004012190613&gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok3cFY3hNXPCcboOAlNvT-v1hy4AE4FWaeq3c9OuJLQ56JYgN3TQspRoCThgQAvD_BwE

Ga bij Bol niet direct af op het aantal sterren, het zijn slechts 3 reviews. En 1 iemand wilde 5 sterren geven, maar heeft per ongeluk 1 ster aangeklikt.

Ziet er leuk uit, maar ik de m met 32 toetsen te klein om goed met 2 handen te kunnen blijven spelen op de juiste toon als de lessen straks verder gaan.

AppleTree

AppleTree

05-01-2023 om 18:40 Topicstarter

Valencia schreef op 05-01-2023 om 18:27:

Als hij les krijgt zou ik advies vragen bij de docent. Vaak kun je bijv. bij een muziekschool in eerste instantie ook een instrument huren (afhankelijk of de lessen op school via/namens de muziekschool gegeven worden). Als dan na een paar maanden blijkt dat het toch niets is, heb je geen onnodig grote uitgave gedaan.

Voor zo ver ik weet bieden ze dat niet aan, toen ik er naar vroeg of ze tips hadden wat er aangeschaft moest worden zodat ik op marktplaats kon kijken voor een budget optie was het antwoord dat er voor het volgen van de lessen niet een gekocht hoefde te worden en een verwijzing naar een minimaregelling waar we (gelukkig) niet onder vallen. Over verhuur hebben ze niks gezegd maar ik kan het nog na vragen als de lessen begonnen zijn. Omdat ik altijd eerst kijk of ik iets 2e hands kan vinden wilde ik beginnen met zoeken voor de lessen beginnen omdat dan de kans me groter leek iets geschikts te kunnen vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.