Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat is een leuke pop

Dochter van 7 is gek op poppen, ze heeft een babyborn en wil alle poppen uit het speelgoedboek hebben.
Ze vind die poppen die praten en geluid maken leuk. Ook een grote pop die kan lopen vind ze leuk.
Er zijn heel veel soorten, wat hebben jullie in huis en wat kunnen de poppen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Baby annabel

Hier is baby Annabel jarenlang favoriet geweest. Ze kan huilen, op een fles/speen zuigen, een boertje laten en kirren. Inmiddels kunnen die dingen alweer veel meer. Chou chou is een goede tweede. Dochter is inmiddels 11 en speelt nog nauwelijks met poppen. Maar als ik stiekem Annabel ondersteboven in haar wieg leg met haar gezicht naar beneden, dan ligt ze nog dezelfde dag weer lekker ingestopt op haar rug.
Die poppen die kunnen lopen ben ik niet zo'n fan van. Ze lopen alleen op een heel vlakke vloer en dan nog zo langzaam dat het echt niet opschiet. Dochter heeft er eentje (wel een kleine), maar heeft er nauwelijks mee gespeeld. Hij kon ook plassen (jongenspop) door hem eerst vol te gieten met water en dan zijn piemel omhoog te doen. Dat was een tijdje interessant maar het werd altijd een enorme knoeiboel. En als je er een handdoek onder legde, kon het ding weer niet lopen en viel hij plat op zijn gezicht en zijn uitstekende piemel...

Annette

Annette

01-12-2009 om 21:18

Foutje

Hoi

Mijn dochter van bijna zes is ook helemaal verzot op poppen. Nu hebben wij afgelopen zaterdag al Sinterklaas gevierd en heb ik dus "weer" een pop gegeven. Alleen, het was de verkeerde. Ikzelf vond hem leuker dan die pop "die kan huilen" ( het is die ene met die remote geworden die kan praten) maar ze heeft toch al meerdere keren gezegd dat ze er liever een gehad had die kan lopen en ECHT huilen.

Dus maat niet dezelfde fout als ik, maar koop exact wat ze wil

Succes

Astrid

Astrid

01-12-2009 om 22:26

Poppen meisje

Dochter van ruim 6 heeft een witte Babyborn, een bruine Babyborn en een jongens Babyborn. Daarnaast heeft ze ook een Chou Chou. Ik vind het echt overdreven veel, maar ze vindt ze allemaal even geweldig en speelt ook bijna dagelijks met allemaal. En dat terwijl ze de meeste al jaren heeft. Ze hebben ook allemaal een eigen bed. Ze heeft er ook een koffer vol kleertjes bij. Ze kan uren zoet zijn met aankleden. Het liefst zou ze nog een pop willen, maar dat gaat echt niet meer. Tenzij er een bruine Babyborn jongen komt. Of een Chou chou jongen. Het grappige is dat haar zus van 8 het bij 1 pop heeft gelaten en zelfs daar nooit naar omgekeken heeft.

Het plas en eet gebeuren vind ik 3x niks. Veel te veel gedoe. En lopende poppen hou ik ook niet van. Dochter vast weer wel.

jippa

jippa

02-12-2009 om 15:26

Corolle

Dochter heeft veel poppen en is er stapeldol op ( en ik ook). Ik heb reclames over lopende/plassende/huilende poppen altijd uitgelegd als onzin en gelijk gezegd dat ze die niet kreeg omdat dat spelen heel erg tegenvalt. Haar favoriete poppen zijn Corolle poppen. Ze heeft ook een sigikid, maar die is lang niet zo populair. Voor de Corolle poppen kopen we meestal kleertjes als we toch in Frankrijk zijn.

Chouchou

hier ook chouchou, omdat die lekker zacht is en vormbaar. De babyborn wordt daardoor niet naar omgekeken.
Twee jaar geleden kreeg ze een pratende/huiilende chouchou. Ik werd er helemaal gek van, maar zij ook, want ze was blij toen de batterijen op waren

amk

amk

02-12-2009 om 19:53

Een nadeel corolle

ze stinken, althans het schijnt een lekker vanille geurtje te zijn. Maar ik houd niet van vanille.
Mijn dochter heeft er geen last van en speelt het liefst met deze pop.
Wij kopen ook kleertjes op vakantie in Frankrijk. 1 setje per jaar. Ze heeft er ook een draagbedje van. Die staat met pop erin bij haar in bed, anders wordt er niet geslapen.

Ook een corolle en annabel

Corolle ruikt inderdaad, 1 van haar vriendinnetjes moet er niets van hebben. Maar het leuke vind ik dat er zoveel kleertjes voor te krijgen zijn. Dit jaar geeft sint een paar schoentjes en ik zoek nog een jas. Helemaal mooi zijn de poppen van Gotz, maar wel duur! De (first)Annabel hebben we al een hele tijd, die blijft populair. Baby Born komt er hier niet in, wat een griezel.....
Wat ik nog zou willen hebben (of was het voor mijn dochter ) is de badpop van Gotz.

jippa

jippa

02-12-2009 om 23:09

En de sint

..brengt dit jaar een badpop van Corlle, kijken hoe die in de smaak valt. In de herfst waren we in Parijs daar hadden ze echt de hele collectie kleding, schoenen en accesoires, zo leuk. OOk voor mij dus)

Seej

Seej

03-12-2009 om 01:11

Hier ook corolle

Hier ook twee Corolle poppen (Ook in het draagmandje bij dochter in bed!).

Dochter heeft een Corolle Calin popje en een badpopje. De eerste kreeg ze toen ze twee was ofzo, ze is nu zes en de pop is nog steeds favoriet. Ook voor oudere kinderen zijn er leuke corolle poppen.

Hebben jullie bepaalde adressen/winkels in Frankrijk voor de kleding? (met het oog op vakantie in Frankrijk).

Succes!

amk

amk

03-12-2009 om 09:27

Een echte moederpop

dus, want volgens mij vinden wij 'm net zo leuk. En mijn dochter kan nog even toe, want die is 4.

Hier

zijn de Jaggets populair en ik ben benieuwd hoe de niuewe BFC Ink (de grote, niet de barbiemaat) gaat vallen. Ik zelf vind hem erg leuk. Babypoppen zijn er hier niet zoveel.

Corolle heeft niet alleen babypoppen, integendeel

Hoi Clo
Juist bij Corolle zijn er veel poppen met haar. Zowel model baby (dikke buik, dikke billen, kromme beentjes) als model BFC Ink. Maar ze zijn iets minder Barbie qua gezicht, wat normaler vind ik zelf. Maar daarom o zo leuk (ook voor moeders).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.