Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Salie

Salie

26-06-2009 om 12:02

Wat is leuk om te schilderen?

Hallo,

Mijn dochter van 6 jaar gaat volgend jaar naar groep 3. Ze moet nu nog twee weken naar school en dan is het vakantie.
Nou had ik een idee. Ik wil graag een schilderijtje maken voor de juffen. Ze heeft 3 juffen, dus voor elke juf eentje. Is een keer iets anders dan een knutsel van mijn dochter. Dit kunnen ze in hun klas ophangen als ze dat willen. Mijn idee was om iets leuks via kleurplaten te zoeken en dat te schilderen. Dit doe ik wel vaker.
Nou is de vraag, wat is nou leuk? Twee van de juffen doen groep 1/2 en de andere juf gaat nu groep 4 doen.
Voor groep 1 en 2 kan ik nog wel wat leuks bedenken, maar wat vinden kinderen in groep 4 nou leuk? Mega mindy of toch niet meer? Het moet natuurlijk wel leuk zijn voor jongens en voor meisjes.
gr.Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

26-06-2009 om 12:21

Disney

kleurplaten, Tarzan of zo. Of Spongebob en aanverwante personen, Pokemon. Dat zijn tenminste de dingen die mijn bijna geen )4e groeper (meer) leuk vindt.

Vic

Vic

26-06-2009 om 13:03

Gut

Ik voel me iedere keer weer schuldig als ik schilderijen van mijn eigen kinderen, na een tijdje, in de vuilnisbak gooi. Denk ook niet dat een juf dat allemaal gaat bewaren.

Salie

Salie

26-06-2009 om 14:04

Wat ze ermee doen moeten zij weten.

Het gaat er niet om wat ze ermee doen hoor. Ze hoeven het echt niet perse op te hangen. Om nou weer een knutselwerkje van dochter te geven vind ik ook niet leuk. Dat gaat zeker de prullenbak in.
Maargoed de vraag was wat leuk is?
gr. Salie

Portretje en dan op een kaart

dus geen groot schilderij. Ik zou als je dochter daar trek in heeft haar 3 portretjes laten tekenen met stift of potlood oid en dat leuk in zo'n kaart met kant en klare lijstjesrand (je weet wel), tekstje erbij.

en klaar.

Hier een fles bruisende zuid afrikaanse wijn gekocht voor de meester, E 13 geloof ik.

ellen

ellen

27-06-2009 om 08:07

Neit doen

Je moet er niet te veel toestanden van maken. Ik denk bij alles: zou de juf er hiervan 30 willen hebebn, jaar in, jaar uit? Het stomste wat ik ooit heb gezien was een mok met daarop de foto van het kind afgedrukt ... leuk voor opa en oma, maar niet voor de juf.

Oh nou ja

ze heeft zelf al iets moeten maken van 2 klassenmoeders dus zij is klaar. Ik wou eigenlijk iets kopen zoals leuke pasta met een flesje olijfolie maar dat was allemaal te duur of niet leuk (ik was naar zo'n speciaal winkeltje gegaan) en toen kwam ik die fles tegen dus toen heb ik dat maar gedaan want ik weet dat hij die zuid afrikaanse wel kan waarderen.

oh als het overdreven is dan moet ik hem maar houden als kadootje aan iemand anders ??

ik heb eigenlijk geen zin om weer een winkel in te gaan met mijn zwangere lijf, ik vond het zelf wel geschikt eigenlijk, ja laat ik me maar niet beinvloeden door jullie

Tirza G.

Tirza G.

27-06-2009 om 14:00

Ligt er aan

Als de leerkracht iets heel uitzonderlijks voor het kind heeft gedaan/betekend (één keer gebeurd in twee keer 8 jr basisschool), dan ben ik wat scheutiger. Ik vind 13 eu veel. En ik zal nooit alcohol geven, principedingetje. Andere jaren kregen docenten een tuinplant of een setje van die tuinfakkels. Kaartje door kind laten versieren, naam er op en klaar.

Tirza

Anna

Anna

27-06-2009 om 20:15

Hier...

Klassenouder heeft bedacht dat we allemaal een a-4tje moeten inleveren met daarop een voetafdruk van kind, versierd door kind en met fotootje van kind. Sorry, ik vind het écht niet leuk! Niet leuk om te maken, niet leuk om te geven en niet leuk om te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat juf dit jaren gaat bewaren en nog eens gaat doorkijken. Je hebt van je eigen kind al zoveel knutsels, al die werkgerelateerde frummels gaan volgens mij linea directa het zwarte dossier in.
Vorig jaar heb ik bij toeval een leuke foto van de juf gemaakt, bij een feest. Bij het afscheid kreeg ze die foto in een lijstje.

Salie

Salie

27-06-2009 om 21:06

Ik zie dat er nogal wat verschillende meningen zijn. Er zit inderdaad wel wat in dat ze het misschien wel helemaal niet leuk vinden. Snap ook wel waarom niet.
Wat ik het vervelende vind is dat elke keer worden er met dit soort dingen bijv. een bloemetje gekocht namens de hele klas. Leuk, maar vervolgens gaat iedereen zelf nog iets kopen voor de juf, zodat er dan altijd kinderen zijn die op dat moment niks hebben om te geven. Het is of je bent de enige die niks geeft, of de enige die wel wat geeft. Ik dacht ik hou het maar simpel.
Maar hebben jullie een idee wat leuk is om te doen of te geven?
Gr. Salie

Emmawee

Emmawee

27-06-2009 om 22:09

Zelf & simpel

koekjes bakken, leuk papieren zakje / doosje knutselen, klaar.
Wij hebben dit keer 3 flesjes vlierbloesemlimonade gemaakt. Lijkt heel erg ingewikkeld, valt erg mee. Bovendien erg leuk om te doen.
20 bloesemschermen van de vlier, 3 (biologische) citroenen, 1,5 kilo suiker, 1,5 liter
water, 30 gram citroenzuur (verkoop bij sommige drogisten of bij winkels met
inmaak-materialen. Even uitzoeken dus).
Citroenen schoonmaken en in plakjes in een schaal / pan leggen (geen glas), de gewassen schermen er bovenop. Suiker en citroenzuur er overheen. Dan 1,5 liter kokend water erover gieten en goed roeren. De boel afgedekt laten afkoelen, onder geregeld roeren. Dat moet je vrij vaak doen, om ervoor te zorgen dat alle suiker goed oplost.Dan alles door een zeef en de siroop overdoen in schone flessen.
Zelf etiketje laten tekenen door kind, naam er op laten schrijven, "vlierbloesemsiroop van" (naam erbij) KLAAR!
Andere brouwsels zijn natuurlijk ook te bedenken.
Groeten! Maw.

Tirza G.

Tirza G.

27-06-2009 om 22:40

Anna

Dus het afscheidskadootje van jouw kind moet eeuwigheidswaarde hebben? Nou ken ik toevallig een "ouderwetse kleuterjuf" vrij goed en je zult het niet geloven, maar die bewaart álles van haar kleuters. Elk beplakt luciferdoosje. En ze weet van álles nog van wie ze het gekregen heeft en wanneer. Dus het kan wél.

Wat kan het je schelen als de juf het na een halfjaar weggooit?

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

28-06-2009 om 07:59

Ik ben zelf juf

...en ik vind alle cadeautjes, kaarten en lieve woorden aan het einde van het schooljaar fantastisch. Ik heb thuis een groot plastic krat waarin ik alles bewaar, van opblaasbare fotolijstjes tot koeiebel-oorbellen. Ik krijg zelfs wel eens uitvergrote 'modellen'foto's van sommige meiden met een tekst erbij: "Ik hoop dat ik altijd in u hard blijf, xxx Priscilla." (Dan ben ik wel blij dat ik ze Engels geef, hahaha).
Kortom, het doet er helemaal niet toe wat je geeft. Het feit dat is toch al hartstikke leuk?
Groetjes
Massi

Anna

Anna

28-06-2009 om 21:53

Tirza

Mijn cadeau hoeft helemaal geen 'eeuwigheidswaarde' te hebben, ik geef alleen aan dat ik een multomap met 30 voetafdrukjes niet leuk vind. Ik kan me heel goed voorstellen dat juf dit in de kast zet en met de voorjaarsschoonmaak weg mikt. En ik zou het ook niet gek of erg vinden dat ze dit doet. Wel erg vind ik dat ik dit moet gaan knutselen met kind omdat een klassenouder dit verzint.
Meestal geven we een kaartje, kaars of tuinfakkel en verder niets. Toevallig had ik van 1 juf een bijzonder leuke foto. Als die de prullenbak in gaat, ook prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.