Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 17:30

Wat krijgt jouw kind mee in de lunch en fruittrommel?


Bakblik schreef op 09-09-2021 om 08:46:

[..]

Al sinds jaar en dag dek ik in de avond alvast de ontbijttafel met borden, kopjes, bestek en broodtrommels naast de borden van degenen die niet thuis lunchen. Zoet beleg gaat ook op tafel jarig beleg niet dat blijft in de koelkast.

Half 7 gaat de wekker, degene die het eerst beneden is zet thee en pakt boter kaas en vleeswaren. Terwijl je eet smeer je ook je lunch en pakt wat uit het mandje met sultana, snelle jelle of andere pauze happen. Ideeën zet zijn eigen bord en bestek in de keuken en de laatste zet ook het zoete en hartige beleg terug.

Iedereen is in staat om een uur na zijn wekker te vertrekken. Het ontbijt is hier standaard een estafette. Dit systeem zit er ingebakken sinds oudste naar groep 1 ging (ze is recent 19 geworden).

Ze hebben altijd zelf brood gesmeerd voor overblijf op school. Toen oudste begon op school gingen de meeste kinderen nog naar huis voor de lunch. Pas later werd het andere schooltijden met lunchen op school. Mijn kinderen hoefden alleen over te blijven als ik die chronische ziekte een te slechte nacht had gehad en niet kon halen en brengen.

Dochter is net gestart op de uni en zelfs daar worden nog trommels door ouders gevuld vertelde dochter gisteren naar aanleiding van een gesprekje dat ze had met een studiegenoot.

Ja, elk kind, elk huishouden en elk gezin is anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.