Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Iris

Iris

05-07-2009 om 12:15

Wat te doen aan nagelbijten

Onze zoon van 9 bijt nagels, en soms zelfs ook van zijn tenen als hij de kans krijgt. Ik weet niet precies wat de oorzaak van nagelbijten is, Het is wel een hele gevoelige jongen. Wat werkt? Belonen als hij een week niet heeft gebeten?
Bijkomend is nog dat hij af en toe ontstoken nagelriemen heeft van dat gebijt. Wie heeft ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 12:39

Byte-x

Hoi,

Byte-x werkte hier erg goed. Dat is een vieze nagellak die je op de nagels moet smeren.
Bij mijn zoontje werkte het heel goed, maar een vriendin van mij heeft het ook gebruikt en bleef, ondanks de vieze smaak, toch bijten.
Maar goed, het is het proberen waard toch?

Maxime

Vera*

Vera*

05-07-2009 om 22:31

Hier hielp byte-x in het begin wel iets maar daarna ging het vinger- en nagelkluiven gewoon weer op de zelfde manier verder, de smaak was niet belangrijk.
Om het patroon te doorbreken zou je het wel kunnen gebruiken. Als het niet werkt merk je het vanzelf wel .

Jolijt

Jolijt

07-07-2009 om 09:20

Bytex helpt totdat...

ze er achter komen dat je het met aceton van je vingers kunt halen
Oudste liet wel heel makkelijk har vingers insmeren en nagels groeiden niet... de combinatie met het geurtje in haar kamer was toen snel gelegd.
(wel handig om te weten als je zelf iets over je handen krijgt)

Guinevere

Guinevere

07-07-2009 om 10:41

Bytex

Ach, mijn zoon vond Bytex juist errug lekker.... Gelukkig is ie zonder hulpmiddelen over het gesabbel op zijn vingers heen gegroeid.

Jolijt

Jolijt

07-07-2009 om 11:57

Guinevere

is het dan ook een heel makkelijke eter??? Bytex lekker... brrrrr.

Guinevere

Guinevere

07-07-2009 om 12:01

Haha

Nou, niet bepaald...In die tijd had hij nog een gigantisch eetprobleem. Misschien had ik overal een likje Bytex op moeten smeren?

Geld geboden...

Mijn zoon kon twee keer € 5,00 verdienen als hij zijn nagels 2 keer kon laten knippen. Veel geld maar ik had zo genoeg van dat gekluif, de kapotte nagelriemen en tot bloedens toe afgebeten nagels. Ook geheel tegen onze principes en ik had eerlijk gezegd ook niet gedacht dat het zou lukken. Maar het is hem gelukt! En hij is ook niet meer gaan bijten. Ik heb ze gisteren voor de derde keer geknipt. Helaas zuchtte hij deze keer zonder geld. Hij is al een tijd aan het sparen en met 80 cent in de week schiet het niet hard op. Nu heeft hij dus én 10 euro erbij en is van het nagelbijten af.

Groet, Wilma

Soms helpt dat

Ik heb mijn oudste op een gegeven moment € 0,10 per knipbare nagel geboden gedurende 3 maanden. Dat werkte, want aan het eind was ik heel wat geld kwijt. En toen waren de drie maanden voorbij en binnen 2 weken beet hij weer als vanouds (

mar-ank

mar-ank

08-07-2009 om 10:50

Ikzelf

Ik ben toen ik een jaar of 9 was begonnen met nagels bijten. Ik heb op een gegeven moment een paar flippers verdiend door niet meer te bijten. Maar ik ben daarna toch weer begonnen. Ik ben alleen tijdens mijn pubertijd overgestapt van de nagels naar de nagelriemen; velletjes eraf bijten. Dan kan je wel je nagels laten groeien (en lakken). Iedereen vind nu altijd dat ik van die mooie lange nagels heb. Maar ik bijt nog altijd op mijn nagelriemen. Ik kan er niet mee stoppen. Ik probeer het steeds weer, want ik vind het zelf een rot-eigenschap. Maar het lukt niet. Als ik een boek zit te lezen, of een spannende film kijk, gaan mijn vingers vanzelf naar mijn mond. Soms gaat het weken goed, en dan is er iets waar ik me druk om maak, en dan is het weer mis.

Mijn dochter bijt ook op haar nagels. Ik vind het vreselijk, want het is geen gezicht. Maar ja, ik kan er moeilijk iets van zeggen...

O ja, Byte-x heb ik ook wel geprobeerd. Helpt wel, maar zodra ik er mee stop, begin ik weer te kluiven. En om daar nou permanent mee door te gaan, dat is het me ook weer niet waard.

Ans

Ans

13-07-2009 om 11:45

Bytex

Wij hadden 2 nagelbijters in huis waarvan eentje heel erg. Bytex heeft bij ons heel goed geholpen, op het laatst hoefde ik alleen nog maar het potje op de badkamer te zetten. Het kijken naar het potje was al genoeg. Proberen waard dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.