Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Even zo

Even zo

27-05-2011 om 16:09

Wat te doen Verjaardagsfeestje klasgenoot

Ik wil iets voorleggen waar ik niet goed houding in weet.

Setting: 's ochtends op school, kapstokken, zoon1+zoon2+vriendje M+ de moeder en ik.

Vriendje M van zoon1 is in de meivakantie 5 jaar geworden. Ze zitten bij elkaar in de klas. Bij het brengen zegt M blij dat zoon1 ook op zijn partijtje komt. Moeder knikt driftig ja. M komt regelmatig spelen en zit ook op de naschoolse met zoon1 en zoon2. Vriendje zegt vervolgens dat zoon2 ook uitgenodigd wordt. Moeder knikt weer van ja. Vervolgens vraagt moeder aan ons of wij er tijdens de vakantie zijn omdat ze het of in de vakantie of er na zal vieren. Terwijl ik in de winkel sta, koop ik gelijk twee kadootjes.
Toen hoorden we niets meer. Zonen vragen zich af wanneer het feestje nu is. Ik twijfel of het niet al geweest is. Ik vind het ook wat om die moeder te benaderen, of kan dat gewoon? Of zal ik tegen zonen zeggen dat het feestje niet is geweest/niet door gaat? Stel dat dat niet zo is, dan heb ik niet de waarheid aan m'n kinderen verteld. Aan de andere kant, ze kunnen zich misschien bedacht hebben en iemand anders uitgenodigd. En dat is prima maar beloof het dan niet . Want er zijn hier 2 die er naar verlangen en het niet begrijpen. Dat vind ik wat sneu. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

27-05-2011 om 16:38

Lastig

In dit geval zou wel even bellen, maar normaal gesproken zeg ik dan meteen: oh wat leuk, dan wachten we op de uitnodiging!

Ik heb namelijk wel vaker meegemaakt dat een kind zelf wat roept op het moment.

Overigens heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat er helemaal geen feestje was of pas twee maanden later.

Liora

Ik zou het even vragen

aan die moeder. Waar de kinderen niet bij zijn, in elk geval.

De moeder heeft zelf ja staan knikken, dus het is geen gevalletje van kind roept enthousiast wat!

Even zo

Even zo

28-05-2011 om 13:33

Wijze les

Inderdaad: ik koop geen kadootjes meer zonder uitnodiging. Ik heb de moeder gesproken en zij gaf aan dat aangezien zij veel aan dr hoofd heeft, kind al uitgebreid verjaardag had gevierd met familie en er niet meer om vroeg, het verjaarsfeest met vriendjes niet doorgaat. Helder en ik kan de kinderen duidelijkheid verschaffen. Dankzij dit forum dus!

liora

liora

29-05-2011 om 07:58

Raar

Ha,

Nou gelukkig, je kinderen kunnen dan gewoon leuk het cadeautje kopen.
Maar wat raar dat die moeder dat dan niet even tegen je gezegd heeft!

En wat zielig dat haar zoon helemaal geen feestje krijgt. Ik verbaas me daar altijd over, zou ik nooit kunnen doen.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 09:07

Liora

Ik maak vaker mee dat kinderen een feestje wordt beloofd, en dat het vervolgens van lieverlee het helemaal niet doorgaat....van uitstel komt dan duidelijk afstel.

Niet zielig hoor

Mijn kinderen hebben ook niet elk jaar een kinderfeestje gehad. Deden we het het jaar erop gewoon wat uitbundiger. Ze hebben ook wel eens twee kinderfeestjes gehad, één in Nederland en één in Indonesië. Ook best.

margje van dijk

margje van dijk

29-05-2011 om 20:01

Altijd handig, kadootjes in huis

Ik zou er ook eens terloops over beginnen, maar niet meer dan dat.

Overigens is het niet erg om een paar kadootjes op de plank te hebben liggen, want hoe vaak ik al niet heb gehad dat kind ineens immers naar een feestje moest op zondagmiddag of zo en ik vergeten was een kadootje te kopen.

Pelle's les vind ik ook wel wijs: een uitnodiging is pas een uitnodiging als je een uitnodiging in je handen hebt.

Margje

Kadootjes op voorraad

de meeste meisjes hier zijn geinteresseerd in het zelfde begeerlijke spul (nagellak, armbandjes en haarbanden, topmodel spullen) en dat heb ik dus wel op voorraad.

Ik zelf erger mij ook wel aan meisje x wat elk jaar aankondigd dat mijn dochter op haar feestje komt (dochter weer blij) en nooit een uitnodiging krijgt. Hier dus ook de uitspraak "pas als je een uitnodiging krijgt is het zeker".

Ik ga volgend jaar ook het aantal meisjes verkleinen, nu nodigt mijn dochter ook figuren uit (zoals meisje x) waar ze eens per jaar mee speelt en nooit terug wordt uitgenodigd. Dus ik denk dat ik het bij 4 hou volgend jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.