Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-11-2014 om 17:33
Onze zoon is 11 en heeft vandaag geweigerd om naar zijn sporttraining te gaan.
Hij kan soms zo tegen iets op zien, heel veel moeite om te starten met schoolwerk bijvoorbeeld. Maakt zichzelf meer moe met het er tegen aan hikken dan het eigenlijke werk.
Nu zit hij ook al weken lang te mopperen op de sporttraining, 1 uur per week, rond etenstijd. Dat is niet ideaal. De sport is ook niet zo leuk meer als 3 jaar geleden. Maar toch moet hij van ons het jaar (tot maart nog!) afmaken.
Vandaag is hij echter niet geweest. Ondanks dreigen / mooipraterij / uitleg van beide ouders is hij NIET in actie gekomen. Ligt doodstil in zijn kamer te bokken en te mopperen.
We hebben er een week verbod op alle soorten van spelcomputers op gezet én zijn mobiele telefoon, tot aan de volgende training.. (elke vrije minuut zit hij wel ergens op te spelen dus het zal zwaar worden)
Is dit te streng? Hoe krijgen we hem zo ver? We zijn best soepel, als het slecht uitkomt mag hij best eens overslaan en na een jaar stoppen vinden we ook geen probleem. Meestal ik die sport ook wel leuk als hij er eenmaal is.
23-11-2014 om 15:13
Geen punt
Ik zou hier denk ik geen punt van maken. Het kan ook achterliggend niet leuk zijn en dat hij het niet durft te zeggen ofzo.Misschien dat ik het waarom nog wel zou proberen achterhalen om m te helpen, maar ik zou zeker niet dwingen.
Sport doe je voor je plezier en niet omdat het van je gevergd wordt.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.