Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Chippie

Chippie

30-11-2009 om 23:44

Wat zit er bij jullie in de zak?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-12-2009 om 21:51

En (ot)

En wat een ontzettend gez*&^% over dat woord "stieflief". Láát Miertje dat toch gebruiken als zij dat wil, wat een gemekker over een woordje. Als je je al aan zulke kleine dingen ergert, wat een leven heb je dan zeg.

Vic

Vic

01-12-2009 om 22:52

Lief (heel erg o.t.)

Mijn dochter noemt haar stiefmoeder haar liefmoeder. Ik denk dan bij mezelf wel eens stiefloeder (maar zeg dat nooit hardop hoor

Chippie

Chippie

01-12-2009 om 23:54

Goocheldoos geruild

De goocheldoos is geruild voor een proefjesdoos. Dat vind de oudste erg gaaf (proefjesdoos was destijds uitverkocht). Hij heeft destijds Knex opgeschreven. Maar nu ook dingen waarvan ik denk, wat moet je er mee? Wel een jongentje dat gauw tevreden is.

Voor de jongste weet ik echt helemaal niets. Er is genoeg Kapla, Lego, spelletjes en buitenspeelgoed. Vandaar een cd-speler. Ik denk dat hij dat wel een supercadeau vindt. Jongste heeft ook weinig opgeschreven, met name de dingen waarmee hij graag speelt (Nintendo (krijgt hij niet), Kapla (heeft hij al), Lego (hebben we al zo ontzettend veel van) en verzin-maar-wat.

Bingo zet ik nog even weg, maar wat dan wel voor 6 jarige (eigenlijk 5, maar hij zit in groep 3)

O.t. maar iemand een idee?

Omdat jongste én oudste de hele sinterklaastijd 'zwart' moeten/mogen werken vieren wij (behalve wat schoen zetten en wat chocolademelk drinken) geen sinterklaas......Er moet ook nog vervoer zijn voor de zwart-werkers en er moet gesminckt worden dus wij hebben ook amper tijd. Dus hebben wij vorig jaar al besloten dat we sint overslaan en de kerstman nu maar eens gaan eren. Maar voor oudste ben ik al 'klaar' wat dat betreft, maar jongste....die wil nog 'iets' om buiten te spelen. Maar schijnbaar weet ze zelf ook niet wat. Ze heeft al: een wave-bord, een 1-wieler, stelten, een step (zowel groot als klein) een cross-fietsje (oude fiets zonder fratsen),skate-bord en natuurlijk kleinere dingen zoals stoepkrijt, elastiek, springtouwen etc. Nu moet ik wel zeggen dat dit allemaal veel bespeelde dingen zijn. Heeft iemand nog een buitenspeelding/idee voor een 11-jarige? In dezelfde trant? Voor een lenige spring in het veld? Die amper nog binnen speelt?
groeten albana

Duikelrek

hoi
Mijn oudste (7) en jongste (5) krijgen samen een duikelrek (2 houten palen met een stang er tussen), daar zijn ze op school helemaal weg van. is dat misschien iets?

daarnaast krijgt oudste nog een playmobil piramide, een leesboekje, klei, zakje glitterstrijkkralen, roll-it, en een passer.

jongste krijgt 4 knuffelbeertjes die precies hetzelfde zijn als haar lievelingsbeer (die al helemaal af/gaar is). verder klein doosje playmobil, een glitterbal, klei, glitterstrijkkralen, wie-is-het, en nog een paar kleine dingetjes.

groetjes
Gruffalo

Wat is dat pelle?

Nog nooit van gehoord! Wat is dat precies? En hoe werkt het? Duikelrek heeft ze al....(nog van oudste geweest) en een trampoline ook al (zelf betaald met hun beiden).
groeten albana

Mmm weet nog niet (bal)

Ik heb die cosmic catch bal al bekeken....Mmmmwah ik weet nog niet of dat wat is....Op zich is 'gooien' niet écht haar ding...zij is meer van het stunten en kunstjes doen....Maar het is een idee in ieder geval.
bedankt groeten albana

Albana.....een diabolo?

is dat wat? En dan niet zo'n Bart Smit flutding, maar een echte. Van een jongleerwinkel of een internet shop (google maar even op diabol, dan vind je er zo een paar)

Ik heb dat vorig jaar een keer voor onze jongens gescoord, en het is echt erg leuk. Zeker voor een kunstjes kind. De kwaliteit van zo'n semi=professioneel geval (en echte alu stokjes) is echt onvergelijkbaar met een speelgoedzaak-exemplaar. Wij hebben 2 van 'buigzaam' rubber, dus niet van hard plastic (die zijn er nl ook). Dingen zijn onverwoestbaar. Op internet is de wereld aan instructiefilmpjes te vinden...

Ingrid

Aanvulling...

...en als het pas voor kerst hoeft, dan lukt het je vast via internet. Er zijn minstens 2 echte diabolo-internet shops in NL, je hebt ze zo gevonden!

Bastet

Bastet

02-12-2009 om 10:10

Inderdaad ingrid

Het echte spul is geweldig,en de enige manier om het goed te leren!!
Groetjes,bastet

Bastet

Bastet

02-12-2009 om 10:10

Trouwens

Ook een zgn. devilstick is fantastisch om te leren,echt heel leuk,mijn zoon is er een ware virtuoos mee.
Groetjes,bastet

Marjoleine64

Marjoleine64

02-12-2009 om 11:37

Onze jongens krijgen

eigenlijk weer veel te veel dit jaar... Oudste (12) krijgt een leesboek, een gezelschapspel, een boek+CDrom over websites maken, een DVD, een grote doos 'glow in the dark' sterren voor zijn opgeknapte kamer, een DVD met alle K'nex bouwtekeningen (via Marktplaats). Jongste (10) krijgt ook een leesboek, een gezelschapspel, een DVD, een bewaarmap voor zijn Pokemon-kaarten, een DVD met heel veel Lego bouwtekeningen. Daarnaast krijgen ze nog wat nuttige dingen als thermo-ondergoed en skikousen enzo. Van opa en oma komt er ook nog wat, en uiteraard zit er voor onszelf ook nog wat leuks in (oa. de nieuwste Harry Potter DVD).
Marjoleine

Marjoleine64

Marjoleine64

02-12-2009 om 11:39

Goocheldoos hier wel favoriet

voor beide jongens van 10 en 12. Ze hebben de eerste denk ik zo'n 3 jaar geleden gekregen, en toen was het nog wel erg moeilijk. Maar ze spelen er regelmatig mee, en vooral oudste gebruikt het ook voor optredens op een bonte avond etc.
Ook de proefjesdoos wordt hier regelmatig gebruikt, maar daar is wel begeleiding bij nodig.
Marjoleine

Ja, ja ga zo door!

Een dialbolo heeft ze ooit al eens gehad...maar toen had ze elke keer de touwtjes in de war...of gebeurd dat met proffesionele weer niet? Maar het is een optie...ze is nu natuurlijk ook ouder (en verstandiger?) die devilstick zie ik ook wel zitten...maar ik ken het niet écht. Moet je er dan 3 hebben? Of zijn dat complete sets?
Ik zal nog 's wat googelen (heb nog tijd tenslotte...)
En tot nu toe had ik écht geen enkel idee...en nu al 3 opties! Thanxs alvast! Nog meer ideeën altijd welkom!
groeten albana

Guinevere

Guinevere

02-12-2009 om 12:50

Basketbalring?

Is een basketbalring iets voor haar? Of valt dat ook te veel in de "gooi-categorie"?

Bastet

Bastet

02-12-2009 om 15:35

Albana

Ook bij goede diabolo's heb je weleens touwtjes in de knoop.De devilstick is een stick,met twee hulpsticks die je in je handen houdt.Kijk eens op youtube bij devilstick,daar heb je wel filmpjes over!
Het lijkt alsof het werkt met magneten ofzo,maar dat is dus niet zo.En een set goede jongleerballen is ook leuk misschien.
Groetjes,bastet

Maylise

Maylise

02-12-2009 om 19:57

Hier

Ik organiseer een klein sinterklaas feestje voor de neefjes en nichtjes binnen de familie van mijn man die bij ons in de buurt wonen (6 kinderen tussen de 1,5 en 8 jaar) Zij vieren thuis nl.geen sinterklaas en het is toch leuk dat ze het dan bij ons kunnen vieren.

Ik heb voor allemaal wat lekkers gekocht, een boek, een cadeau waarvan ik denk dat ze er echt mee spelen zullen(barbie,lego bijvoorbeel) en wat goedkope action spullen (knutselpakketten, grote plastic auto en zo) voor het effect van veel cadeautjes. Uiteraard heb ik ook voor mijn jongste zoon wat cadeautjes gekocht want hij is ook nog maar 10. Hij krijgt een kleine lego star wars doos, wegplaten voor de lego, een knutselpakket, lavalamp en een boek. Misschien nog wel iets. Ik kom morgen nog in de stad.

Dan maken we er verder een gezellige avond van met pepernoten, warme chocolade melk, sinterklaas spelletje, speurtocht door het huis....

Met mijn eigen kinderen doen we op hun verzoek lootjes trekken en dan voor elkaar een cadeautje kopen met een gedicht maken. Daarnaast heb ik voor alle kinderen een chocolade letter en ik heb nog een spel gekocht (ticket to ride heet het geloof ik) voor allemaal gezamenlijk. Verder heb ik nog wat dvd's gekocht die ik ook er bij wil doen.

Met Kerst doen we echt aan cadeautjes met het gezin. Ik weet nog niet wat ze dan krijgen. Voor mijn jongste zoon sowieso star wars lego (millenium falcon model, goedkope editie), NDS spel (nieuwste Pokemon explorer spel)en aanvulling set voor kasteel van playmobil.

Ik twijfel nog over een waveboard. Ik denk wel dat hij het leuk vind maar om het in de winter te geven vind ik ergens niet leuk omdat de kans zo groot is dat hij er voorlopig niet veel mee kan spelen.

Mijn dochter van 13 wil sowieso graag knutsel en tekenspullen en aanvulling voor haar verzameling van de sylvanian families (soort diertjes poppen die in een ouderwets Engels dorp leven)

Verder weet ik nog niet wat ik ga kopen voor de kerst.

Ik koop ook nog een spel voor de wii (new super mario bros) maar dat is een gezamenlijk cadeau voor iedereen.

Maylise

zomaar een naam

zomaar een naam

02-12-2009 om 20:38

In een bungalow

Wij vieren dit jaar Sint voor het eerst met zijn drieën. Zonder andere familie erbij.
We gaan het gezellig in een huisje vieren.
Mijn dochter 8 krijgt: Een foto op posterformaat van haar lievelings (manege) pony, Grondplaten voor de playmobiel manege, dvd van het huis Anubis, Badschuim van het huis Anubis,een spel, Een paarden boek en een chocolade letter.
Ook hebben we voor het eerst een kleine Surprise voor haar gemaakt (huis Anubis huis)
En voor mijn man en mij zitten er ook nog wat cadeautjes in de zak.
Voor ons allemaal het Sinterklaas uitpak spel.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-12-2009 om 21:15

Hier in de zak

Voor zoon van 12: een 'magic kubus', DVD van Harry Potter en een spel (Carcassonne). Ook doet hij mee met het lootjes trekken (we vieren pakjesavond met familie), dus er komt van een 'andere Sint' ook nog wat bij.
Zoon van 7 krijgt politiebureau van Playmobil (tweedehands op Marktplaats gekocht), DVD van Huis Anubis, een spel van Huis Anubis en een walkie-talkie-setje.

Geen games maar speelgoed

Dus krijgt zoon (7) een kruisboog met zuignappijltjes, een puzzel, een gipsgiet knutselding en een setje pokemonkaarten en daarmee zit ik ruim boven het afgesproken bedrag (we vieren gezamenlijk)
Dochter (3,5) krijgt een dokterskoffertje, een puzzel en viltstiften met een prinsessenkleurboek en nog schoenen voor haar pop.
Ik had ook nog MaxiLoco en Bambinoloco uitbreidingssets maar die blijven even achter. Net als de plakkaatverf. Familie heeft ook nog disneydvd en Paul van Loon boek gekocht. Lijkt me al weer meer dan genoeg. Had me voorgenomen sober te zijn maar dat is niet helemaal gelukt. Sint is hier altijd wat zuiniger, bij verjaardagen krijgen ze vaak wat moois (grotere playmobil sets e.d.) of nieuws (fiets).

Ilva

Ilva

02-12-2009 om 22:23

Hier

Hier krijgen ze alle drie een DS. Maar niet zomaar hoor. De oudste twee geloven niet meer en betalen zelf de helft (ze zijn al heel lang aan het sparen) en de jongste is bijna jarig en krijgt met z'n verjaardag maar een klein kado. Wel iets wat hij heel graag wil hebben dus het zal geen tegenvaller zijn. Dit jaar dus weinig kado's maar wel iets waar ze allemaal al heel lang om vragen. Ik denk dat ze dus wel heel blij zullen zijn.

Wave-board

Niet meer twijfelen maylise, gewoon doen die wave-board. Je kan er prima nu nog mee spelen. Dochter hier speelt er nog wekelijks mee....en die had ´m van de zomer al (gekocht van verjaardagsgeld). Het is juist ideaal , je kan regenplassen oversteken zonder natte voeten en het spat ook niet erg op door de waveboard.De waveboard, de eenwieler en de crossfiets zijn hier juist de dingen waar nu nog mee buiten gespeeld wordt. Hutten bouwen, trampoline springen en stoepkrijten kan met regenachtig weer niet...en dingen waarbij je je handen moet uitsteken zijn ook niet écht geschikt (koude handen)...Maar dat hoeft niet bij een wave/board (kan je met de handen in de zak doen).
Een basketbalring hebben we ook al....die hebben we tezamen met de tafeltennistafel ´georven´ van de vorige bewoners van dit huis....Maar daar speelt jongste amper mee...Die tafeltennistafel staat de hele zomer buiten...maar wordt net als de baketbalring eigenlijk alleen gebruikt door man en de buurmannen....(ach, ja het blijven kinderen hé.....) Idem met het volleybalnet(ook al ´georven´).
Dus ik ga nog steeds voor de devilsticks, de diabolo en de bal van pelle...(ook in die volgorde).
Misschien als dochter goed wordt in 1 van die eerste 2 dat we d´r uitbesteden aan een circus. Voor salto´s op de trampoline en flikflakken en eenwieleren en dan ook nog die develsticks erbij moet toch ´markt´ zijn, niet dan?
groeten albana

Vera, geomag

Vera, bedankt voor de tip over geomag. Ik had ook al zoiets begrepen dat Geomag het 'echte' spul is en magnetix de 'namaak' en dat Geomag dus wat beter is van kwaliteit.

Ik kan het alleen hier nergens in de winkel vinden! Onze Top1Toys is ermee opgehouden en om het nu nog op internet te bestellen, vind ik een beetje eng qua levertijd... Heb je nog een tip?

Chris

Vera*

Vera*

03-12-2009 om 12:34

Chris

Als je googlet op geomag kom je op een aantal webshops. Je kunt het ook afhalen. In Enschede, Harmelen en Papendrecht is dat zo. Bij Schellens-speelgoed hebben ze nog veel dozen met 120 stuks (staafjes en panels) hoewel het niet op de website staat.
Verder koop ik ook tweedehands op marktplaats en als je tijd hebt straks kun je rustig verder kijken op ebay.

Bij ons

Onze meiden krijgen:

Oudste van 8 jaar; karaoke-setje, stiften, cluedo, boek,uitbreiding anubisspel
Middelste van 6 jaar; mp4, vogue-setje, levensweg, horloge,klok anubis
Jongste (wordt zondag 5); dekbed Amika, dokter bibber, magische spiegelspel, knutselspullen, knuffel

Maylise

Hier wordt het waveboard juist nu erg veel gebruikt, zoon gaat erop naar school etc. Doen zou ik zeggen

ishtar

ishtar

04-12-2009 om 14:22

In de zak

Verdeeld over 2 x bij opa en oma en 1 x thuis
oudste 10, hotwheels, Tom tekenspin (van mp)galgje (ook mp) stiften, tekenblok, (nep)meccanodoos, boek over tijd
middelste 8 hotwheels, bibberspiraal, stiften, (nep)meccanodoos, deal or no deal-dvd, boek over heelal, airhockespel
jongste 5, hotwheels, stempeldoos, stiften, boek over water, aanvulling houten treinset, walkie talkie, (nep)meccanodoos.

Maylise

Maylise

05-12-2009 om 01:16

Waveboard

Na de enthousiaste reacties over waveboarden in de winter denk ik dat ik er toch maar een ga kopen. Mijn zoon speelt veel buiten en is erg actief dus dat is wel een voordeel. Het andere speelgoed wat ik geef is echt voor binnen dus misschien is dit inderdaad wel heel leuk.
Ik heb gelukkig nog even voor kerst dus ik ga volgende week even kijken na een waveboard.

Maylise

Ise

Ise

05-12-2009 om 09:20

Sint brengt hier

Voor jongste zoon (8):iets van playmobil, spel Granny's Apples, sloffen en pyjama, Roald Dahl spaarpot, boek
Voor zoon van 10: stabilo fijnschrijvers, pyjama en sloffen, iets van lego, spel de Val van Rome, nieuwste dikke boek van Geronimo Stilton
Voor dochter van 16: all-in-one-printer en printerpapier (dus niet meer te pas en te onpas lege cartridges), cd van Jason Mraz, kaart voor de pont (grapje)
Voor zoon van 18 die deze avond bij vriendin thuis doorbrengt: beltegoed, kookboek van Fokke en Sukke, bioscoopbonnen, cd
Voor mij weet ik het niet, want gekocht door dochter
Voor Ise-man: kookschort en bijpassende ovenwanten, cd en een leuk kaartspel
Voor ons allemaal nog de dvd Ice Age 3

Emmawee

Emmawee

05-12-2009 om 22:37

En?

Waren ze bij jullie ook zo blij?
Hier liggen twee heel gelukkige kinderen te slapen. "Wat lief hè, van Sinterklaas?!" heeft Blik (3) wel 3 keer verzucht...
Het was een superavond.
Groeten! Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.