Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
123ik

123ik

14-08-2010 om 21:06

Waterpokken

Eindelijk vakantie en dan kom je thuis heeft de oudate de waterpokken. Maar hij zit dan ook echt helemaal onder tot op zijn tong zijn peimeltje doet hem pijn met plassen. Poepen durft hij niet want ze zitten rond de anus. Onder zijn ogen in de oren in de neus echt zielig. Maar nu begint het ik heb van de apotheek een soort melk gekregen die verkoelt en werkt tegen de jeuk maar toch begint hij zich nu te kratsen in zijn gezicht heeft hij al eentje kapot gekrast. En dan maar 100 keer zeggen niet kratsen tot huilens toe. Mama het jeukt zo. Help wat moet ik hier mee doen en hoe groot is de kans dat zijn broertje van 1,5 jaar het ook krijgt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bad

Zet hem in bad met een washand of oude sok (dichtgebonden) met een hand havermout. Daar komt een melkachtig water uit dat de waterpokken snel doet indrogen. Misschien kan hij ook voor deze keer plassen in bad, doet dat niet zo'n pijn? Na het bad niet afdrogen maar laten opdrogen of voorzichtig droogdeppen.
Bij ons had de oudste alleen last van euk, was verder niet ziek. de jongste kreeg ze daarna (op haar 2e verjaardag nota bene) en zat helemaal onder. Die was ziek en wilde niet in bad, we hebben haar wel gewassen/ingesmeerd met dat havermoutwater. Dat helpt echt goed!

Egberdien: havermout

hielp bij ons ook heel goed ! Duurt wel even voor het echt aanslaat overigens maar echte jeuk was toen wel over.
Succes.

Ah wat vervelend

Bij mij zaten ze ook zo helemaal onder, ze waren er 3 weken goed ziek van en toen de oudste bijna klaar was begon de jongste.
Hier hielp trouwens eigenlijk niets tegen de jeuk, behalve aanleggen aan de borst. Maar ja, da's lastig als ze wat ouder zijn natuurlijk.

Ik heb het feit dat ik ze er niet tegen had kunnen vaccineren vervloekt. M.i. worden waterpokken te vaak gebagatelliseerd.
Ik herinner me nog levendig hoe ellendig ik me zelf ruim 40 jaar geleden voelde tijdens de waterpokken. En helaas, ik heb ze dus net weer gehad, klein beetje maar, maar toch genoeg om GEK te worden van de pijnlijke jeuk, 2 weken na bezoek aan familie waar het heerste. Mijn geheugen is op dat punt dus ook weer helemaal opgefrist.

Hanne.

Hanne.

15-08-2010 om 13:01

Mentholzalf

Wij hadden mentholzalf, en het werkte geweldig. Terwijl ik m'n kind normaal nauwelijks zonnebrand op krijg omdat ze 'zalfjes' zo erg vindt kwam ze er nu zelf om vragen.

Helaas alleen geschikt vanaf 2 jaar, dus haar broertje moest het gewoon uitzingen.

Ach sneu!

Mijn oudste heeft ze vorig jaar gehad en hij is er zo enorm ziek van geweest, ruim 40 graden koorts, ijlen en maar krabben, krabben, krabben. Ben het eens met Dirksmama dat er veel te makkelijk wordt gedaan over waterpokken, sommige kinderen zijn er gewoon echt heel erg ziek van.
Maar goed, mijn tip (naast de havermout) is Fenistil druppels. Dit werkt heel goed tegen de jeuk!
En de kans dat je jongste het krijgt? Inderdaad zo'n 100%, vrijwel zeker dus.
Beterschap!

Havermout!

Moet je zeker doen. Heeft hier ook enorm geholpen tegen de jeuk. Zette zoonlief (ooh he-lemaal onder met pokken) paar keer per dag maar in ieder geval voor slapen gaan in badje, washandje dichtgeknoopt met havermout, even laten weken en melkachtige gelei heel zachtjes insmeren of gewoon in het water laten liggen en het water over zn huid op gieten. Niet afdrogen en op zn huid blijft de melk opgedroogd achter. Dat hielp enorm. Na 2 dagen droogden de pokken in.

Sterkte!

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

15-08-2010 om 18:32

Behangplaksel

een oude tip die mijn moeder van de huisarts kreeg toen mijn zus 25 jaar geleden waterpokken had, je kind op de jeuk plekken (ws helemaal dus) insmeren met een dun laagje behangplaksel, er komt dan een dun laagje over de huid wat opdroogt en dat zorgt ervoor dat er geen zuurstof bij de pokjes kan komen...bij haar hielp het indertijd goed,,,

(rijst)stijfsel

Onze zoontjes hebben vorige maand ook waterpokken gehad. Wij hebben toen wat stijfsel bij het badwater gedaan. Je kan het nalezen op de site van Remy, het zijn pakjes stijfsel die je normaal gezien gebruikt om in de wasmachine te doen.
En idd ook de Fenistil druppels, de oudste vond het zelfs lekker die druppels in wat melk

123ik

Als helemaal niks helpt en jij ook moe bent van het blazen dan kan je hem leren om op de jeukende plekken te slaan (niet keihard natuurlijk). Dat had ik mijn zoon ook geleerd toen hij een periode behoorlijk wat eczeem had. Het werkt echt tegen jeuk (leidt af denk ik) en hij krabt de korstjes in elk geval niet open. Zonde als hij lidtekens krijgt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.