Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dani

Dani

26-11-2010 om 07:11

Waveboard of skateboard

Zoon wil voor zijn 8e verjaardag graag een van die dingen. Hij denkt zelf dat een skateboard makkelijker is omdat dat minder beweegt dan een skateboard (hij is overigens best handig, maar beetje faalangstig soms).

Is dat waar? Kun je beter met een skateboard beginnen of net zo goed gelijk dat waveboard kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is gewoon anders

Een skateboard heeft 4 wieltjes en een waveboard maar 2. Die van de waveboard bewegen ook nog en de van de skatboard veel minder en een skateboard zet je af, spring je erop en ga je rechttoe,rechtaan, op een wave-board maak je een soort slingerbeweging waardoor je voorruit gaat.
Het is niet te vergelijken en is beiden heel anders.
Jongste heeft beiden en speelt wel met beiden.
Ik kan best goed skateboarden, maar op de waveboard kan ik er niks van (nou,ja ik kan nét opstappen en me dan laten uitrijden..).
Maar dat is al meer dan de meeste volwassenen erop kunnen denk ik dan maar
Als je zoon uiteindelijk eigenlijk wil waveboarden zou ik geen skateboard kopen..want iets ervan leren waar je bij het waven wat aan hebt dat leer je er niet van.
Qua moeilijkheid is het volgens mij beiden even moeilijk.
Het is gewoon ánders.
Gewoon flink oefenen....dan leer je het vanzelf op een gegeven moment, net als met fietsen.
Je kunt goed oefenen door ergens tegen een muurtje te gaan staan (met je rug), wave-board op de grond en je enigzins stabiel houden aan het muurtje als je erop springt/stapt.
Het mooiste is als je na dat muurtje een stukje een beetje naar beneden gaat...dan krijg je vanzelf vaart.Zo hebben alle kinderen hier in de buurt het geleerd.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.