Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 11:53

Weerwolvenspel: hoe lang duurt dat?

Mijn jongste wil een weerwolvenfeestje op zijn 8e verjaardag. Ik heb intussen al een 'dolfje weerwolfje draaiboek' op de kop getikt via internet, waarbij de kinderen een anti-weerwolventraining krijgen, dus ik ben er al bijna.

Maar toen viel mijn oog op het Weerwolvenspel, en ik herinner me dat ik dat al diverse malen genoemd had horen worden als een erg leuk spel. En ik zag dat het geschikt was vanaf een jaar of 8. Jongste is zo'n beetje de jongste in zijn klas, dus al die kinderen zijn al 8. Ook moet je het met minstens 8 spelers doen, maar dat zijn we.

Ik heb het spel nooit zelf gespeeld (en kan me ook niet zo gauw binnenkort een situatie indenken dat ik 7 vrijwilligers bereid vind het met met me uit te proberen). Dus nu mijn vragen:
- Is het spel ook leuk voor 8-jarigen?
- Hoeveel tijd ben je kwijt met uitleggen hoe het werkt?
- Hoe lang duur een ronde?

Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angela

angela

03-06-2010 om 13:16

Best moeilijk

Ik vond het best een moeilijk spel. Het werkt ook met een spelleider. Dat zou jij dan moeten zijn. Diegene moet het verhaal aan elkaar praten. Je moet dan de regels echt goed kennen anders moet je steeds kijken wat je moet doen. Wij hebben het eens met een groep gedaan van 10 ofzo en het duurde even voordat iedereen het snapte. Het spel speelt ook in stilte met de ogen grotendeels dicht en met 'seinen'. Ik kan me voorstellen dat dat voor 8 jarigen nog best lastig is.
Tja ik heb het nog nooit me kinderen gedaan. Ik zou zeggen. Zelf oefenen en dan beoordelen
Spel kan met 3 kwartier wel klaar zijn..
Suk6

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 13:39

Dan doen we het maar niet.
Er is genoeg alternatief, dan komt dit later wel een keer.
Dank voor jullie input, Margje

ishtar

ishtar

03-06-2010 om 14:10

Het spel

is een succes op de leonardoschool van middelste (meeste kinderen zijn daar rond de 9). Verder hoor ik vooral volwassenen erover. Het heeft veel overleg en argumentatie nodig. Ik denk dat de meeste kinderen van deze leeftijd het te langdradig zullen vinden.
Eigenlijk is 8 ook erg weinig. Hoe meer hoe leuker (en hoe ingewikkelder)

Guinevere

Guinevere

03-06-2010 om 14:16

Zie dolfje tijdschrift

In het huidige nummer van Dolfje Weerwolfje (tijdschrift) wordt ook een weerwolvenfeest beschreven!

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 15:39

Goeie tip guinevere

Ik ga dat tijdschrift even kopen.
Margje

Katja

Katja

03-06-2010 om 21:59

Margje, wat wel heel leuk is..

.. is Jungle Speed. Kun je ook een weerwolvendraai aan geven
Te koop via Bol.com
Echt een dikke hit hier!
(ook bij de volwassenen!)

Katja

margje van dijk

margje van dijk

03-06-2010 om 23:25

Dat ga ik opzoeken

Dank je wel, Katja!
Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.