Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lukke

lukke

14-04-2009 om 21:34

Weinig slapen

Mijn dochter wordt volgende maand 4. Nou weet ik dat ik weinig sliep vroeger, maar zij kan er ook wat van. Ze slaapt meestal zo'n tien uur.
Overdag heeft ze dan een ferme dip rond vijf uur, dat is echt heel zielig, maar dan mag ze niet gaan slapen van mij, anders is ze om zeven uur weer wakker en feest ze vervolgens tot 12 uur 's nachts.

Vooral het inslapen is een probleem, ik hoor haar zeker nog een uur in haar kamertje kletsen en zingen, terwijl we toch een vast en redelijk rustig bedritueel hebben.

Iemand ook zo'n kind of tips? Zal het beter gaan als ze straks naar school gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet meer slaap nodig?

Misschien heeft je dochterje gewoon niet zoveel slaap nodig? De mijne ook niet, ze is nu 6,5 en gaat vaak om 20.30 uur naar bed anders slaapt ze niet in. Toen ze net naar school ging was het even anders, maar dat was van korte duur. Af en toe in het weekend slaapt ze uit (yes!).
Jonne

Yvon Meijer

Yvon Meijer

14-04-2009 om 23:39

Hier

Mijn dochter slaapt meestal 10 en als het meezit 11 uur per nacht. Middagslaapje doet ze natuurlijk allang niet meer, vanaf dat ze twee was. Als ze ook maar 5 minuten in slaap sukkelt dan is het inderdaad partytime tot middernacht. Maar ik dacht dat 10 uur slaap vrij normaal was? Groetjes, Yvon.

Ook zo

De mijne ook, ze is wel al 7 nu, maar al vanaf 2 jaar sliep ze niet meer 's middags, niks geen dip. In het weekend slaapt ze wel uit (ze is geen ochtendmens) maar als ze door de week vroeger op moet, gaat ze niet vroeger slapen. Ze gaat om 8 uur naar bed maar blijft toch wel zeker nog een uur of langer wakker. Lezend. Mag van mij. Ik denk dat als de gelegenheid er is, het lichaam zelf zijn behoefte aan slaap regelt. Als je dochter die dip heeft en je houdt haar toch wakker (zou ik ook doen op dat tijdstip) en ze zou slaaptekort hebben, dan valt ze gewoon vroeger in slaap. Zolang ze dat niet doet zal de behoefte er niet zijn. Geen zorgen dus! Groetjes, van een moeder wiens dochter tegenwoordig op logeerpartijtjes iedereen tot 3 uur wakker houdt met haar gebep

Rafelkap

Rafelkap

15-04-2009 om 09:51

De kans

is groot dat ze iets meer gaat slapen als ze naar school gaat. Dat is in het begin zo vermoeiend, al die nieuwe indrukken! Mijn oudste was altijd een vroeg vogeltje, maar moet ik nu soms om 7 uur wakker maken (zelden hoor, maar dit is echt bijzonder)

Guinevere

Guinevere

15-04-2009 om 21:44

Fit?

Is je dochter verder fit overdag, Lukke? Ziet ze er niet bleek uit en wordt ze uitgeslapen wakker? In dat geval zou ik me er niet druk over maken. Het is trouwens reuze handig voor als je eens langer op bezoek wilt 's avonds.
Verder zou je inderdaad kunnen proberen om haar later naar bed te brengen, als ze écht moe is. Mijn ervaring is dat een niet-slaperig kind te vroeg in bed leggen een averechts effect heeft. Dan slapen ze juist nóg later.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.