Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dc

dc

07-01-2014 om 00:38

wel heel erg nieuwsgierig naar de dood

Vandaag vertelde jongere broertje aan man dat oudste hem had gevraagd om een mes te halen om hem te doden.

Luchtig gesprek met oudste erover gehad, hij is niet ongelukkig, maar dood zijn lijkt hem wel leuk eigenlijk. Kan hij de hemel in, maar ook de hel zou wel interessant zijn.

Ik heb hem ervan proberen te overtuigen dat het leven tussendoor ook best wel interessant is, en zonde om over te slaan, maar het blijft een beetje knagen. Hij is normaal gesproken echt heel nuchter. Hoe komt hij op dit soort ideeen? (wij zijn niet echt religieus, en zijn school ook niet).

Wat vinden jullie ervan? Ik heb natuurlijk jongere broer op het hard gedrukt zoiets nooit serieus te nemen, moet ik nog verder iets ermee?

hoe oud?

Hoe oud is je oudste?

Mijn dochter van bijna 5 zou dit soort dingen ook kunnen zeggen, die kraamt werkelijk de meest bizarre onzin uit af en toe, ik vraag me af of ze gewoon wil horen hoe het klinkt of dat ze naar een reactie hengelt.

Groeten,

Temet

dc

dc

11-01-2014 om 08:51

hij is bijna 8

Hij kwam de dag erop trouwens met de uitspraak dat hij het goede voornemen heeft om zijn been te breken dit jaar. Hij wil graag weten hoe het is.

Ik denk dat hij inderdaad een beetje rare bui heeft. Verder gaat alles lekker hoor. Ik denk dat hij gewoon echt niet beseft dat je sommige dingen als ouder echt niet wil horen

Dalarna

Dalarna

11-01-2014 om 19:42

Mijn zoon wil hem wel vertellen hoe het is: eerst urenlang een vreselijke pijn hebben en dan gaat het wat beter als je wat paracetamol hebt gehad en gips (of als je pech hebt krijg je een operatie). Dan kom je thuis, je kunt niets meer, moet overal bij geholpen worden, je kunt niet met krukken lopen (dat duurde in zijn geval zelfs drie weken) je kunt niet naar de wc (zeker bij gips tot je heup) je verveelt je al heel snel rot en ja op school ben je 1 dag heel interessant en zegt iedereen dat ze ook wel willen weten hoe dat is en dat ze ook wel eens in een rolstoel willen maar na een paar dagen is het interessante eraf. Als je dan ook nog eens tijdens een warme periode je been hebt gebroken en het gewoon te zwaar is om op school te blijven moet jij naar huis, je verder vervelen en de anderen gaan lekker naar het zwembad.

Kortom: na de eerste dagen pijn is het nog een dagje interessant en dan is het vooral wekenlang afzien en daarna loop je zo idioot dat mensen je nastaren

Dochter heeft hier ook wel eens de wens geuit haar arm te breken. Dat had grote broer namelijk ook gehad, vier jaar geleden, en alles wat grote broer kan/doet/heeft vindt zij ook interessant.

Zij heeft onlangs ook een keer geroepen dat ze wel naar de hemel wilde om God te ontmoeten (ze was naar de zondagsschool bij de kerk van mijn schoonouders geweest, zelf zijn we niet gelovig). Ik heb toen gezegd dat dat betekende dat ze eerst dood moest gaan, dat wij daar erg verdrietig van zouden worden dus dat ze daar nog maar even mee moest wachten. Een jaar of 90 ofzo. Ik geloof dat ze daar ook de redelijkheid wel van inzag

't Is een lekker ding... Die van jou ook, geloof ik.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.