Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mik

mik

22-08-2011 om 13:36

Wel of geen fietsvlaggetje?

Onze dochter is 4 jaar en fietst sinds een paar dagen op een 14 of 16inch fietsje (weet de precieze maat niet). Op haar 12inch fietsje had ze een vlaggetje, maar deze is stuk.
Nu zijn hier in de buurt veel 4-5 jarige kinderen met een 14/16inch fietsjes, maar allen zonder vlag. Ik vind het eerlijk gezegd veiliger mét vlag, omdat ze dan toch beter zichtbaar zijn.
Wat is jullie ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-08-2011 om 13:51

Geen vlag

die dingen stoten overal tegen aan. Zeker als kinderen op de stoep fietsen. Ik heb er al meerdere tegen mijn hoofd aangehad.
En in de auto let ik er ook niet echt op, daar zijn ze eigenlijk net weer te klein voor.

Niet

Ik heb het wel eens eerder geschreven, het zijn rotdingen. Ze zwieperen gevaarlijk en geven de kinderen naar mijn idee een gevoel van schijnveiligheid. Onze kinderen hebben nooit zo'n vlag op de fiets gehad.

Een korte

mijn dochter had wel een vlaggetje, maar ik had'm wat ingekort zodat het niet zo zwiepte. Ze viel er wel voldoende mee op, maar prikte geen argeloze vorbijgangers in hun ogen. Ik vind ze dus standaard veel te lang.

Annet

Annet

22-08-2011 om 19:44

Fietst ze op de weg?

Zolang ze op de stoep fietsen, lijkt me een vlaggetje niet handig.
Als ze op de weg naast jou fietsen, is zo'n vlaggetje ook niet handig. daar heb je vooral zelf last van.
Volgens mij is zo'n vlaggetje alleen handig als ze heel jong zelfstandig op de weg zitten. Nou, dat zal wel zelden voorkomen.
Voor een jochie in onze fietsonvriendelijke straat lijkt het me wel handig. Hij fietst in zijn eentje in grote snelheid over de stoep, langs allerlei opritten van huizen. Hij met fiets is te klein om goed zichtbaar te zijn. Zo'n vlaggetje zou het beter maken. Zelf kijk ik altijd goed uit. Maar onze oprit wordt ook geregeld gebruikt door mensen die willen keren op de weg. Ik denk niet dat die een goed beeld hebben van de gevaren.
Helaas hebben zijn ouders ook geen goed beeld van de gevaren.

Snuggle's

Snuggle's

22-08-2011 om 21:40

Wel

Hier hadden ze wel een vlag op de fiets toen ze klein waren. Vooral voor het speelfietsen op het woonerf, maar ook als we samen in het verkeer fietsten vond ik het veiliger en duidelijker.
Maar ik zie ze steeds minder eigenlijk, dus misschien zijn de inzichten erover verandert.

Snuggle's

mik

mik

23-08-2011 om 13:40

Niet

Besloten om geen fietsvlaggetje te kopen. Inderdaad zwiept dat ding regelmatig in andermans gezicht (ook de mijne).
Als ze op de openbare weg fiets, dan nooit alleen, maar met man of mij samen. Als ze wel alleen fietst, dan is het op de stoep rond de speeltuin tegenover ons huis.
Bedankt voor de reacties !

Auto

Voor automobilisten toch wel handig. Zo'n vlaggetje valt gewoon op. Bij regen en mist maar vooral ook in woonwijken komt er zo'n uk opeens tussen 2 geparkeerde auto's door de straat op. Misschien een beetje inkorten of een minder zwiepend exempaar.

Maar

Een kind wat tussen geparkeerde auto's ineens de straat op fiets is met een vlag ook niet veilig. Automobilisten gaan er namelijk niet van uit dat een kind ineens de weg op fietst. Beter is om je kind te leren noooooit tussen geparkeerde auto's door te fietsen.
Hier staat er een fietsvlag in de schuur, gekregen van iemand. Maar geloof niet dat wij hem gaan gebruiken. Vind het een onding en zie hier dat ik niet de enige ben.

Tango

Tango

24-08-2011 om 12:16

Vlag

Hier hebben ze alleen op de 12 inch fietsjes een vlag gehad. Dat ding zat er dan vooral voor ons om vast te houden als ze zonder zijwielen leerden fietsen, zodat we niet zo hoefden te bukken om het zadel vast te houden. Zodra ze over gingen naar een grotere fiets, en dus al los konden fietsen, was de vlag niet meer nodig. Hier fietsen ze ook alleen in de buurt op de stoep en in de speeltuin en op de weg met ons samen.

Wel vlag

maar ingkort en met extra tyewrap vastgezet tegen het zwiepen. Vlag is hier eerder voor de fun.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.