Dendy Pearson
26-04-2013 om 20:53
Welk boek?
Mijn dochter van 10 leest graag en goed. Maar ik weet even niet meer welk boek ik voor haar moet bestellen. Ze houdt wel van een beetje spannend, maar lekker weglezen vind ze ook fijn. Ze heeft genoten van de Floor-serie, het Dagboek van een loser en Zwarth, het donker ontwaakt. Van Marjon Hofmann heeft ze ook veel. En Paul van Loon en Roald Dahl hebben we ook in huis en vind ze ook leuk. De klasiekers van Thea Beckmann enzo vind ze niet leuk, misschien ook nog wel te moeilijk.
Wie helpt mij eens op weg met een paar namen van schrijvers? Misschien kan ik morgen op de vrijmarkt ook nog wat voor haar vinden.
O, en de bieb gaat het niet worden. Ik ben altijd een vermogen kwijt aan boetes
grt. Dendy

Dendy Pearson
26-04-2013 om 21:24
Torak en wolf
Ik las in het archief enthousiaste verhalen over Torak en Wolf. Dus daar heb ik net deel 1 van besteld.
Dendy

Ilva
26-04-2013 om 22:12
Ja, torak
Mijn zoon van 10 leest nu Torak. Hij vind het geweldig. Binnen drie weken 4 delen uit, helaas was deel 5 uitgeleend. Deel 6 wel meegenomen in de hoop dat deel 5 snel te lenen is (we hebben 'm gereserveerd).
Ook de boeken van Lemony Snicket vind hij geweldig. Ook een hele serie. En Bakkerij Bliss (het toverboek van Bakkerij Bliss heet het geloof ik of zoiets dergelijks). Hij vind dit boek zo leuk dat z'n broer van bijna 13 het nu aan het lezen is omdat hij er maar over blijft vertellen.

Tijgeroog
26-04-2013 om 22:51
Bibliotheek
Ik ben fan van Thea Beckham, dus met de boeken kan ik je niet helpen. Wel met de boetes: als je je aanmeldt bij boekenliefde.nl kun je een mailtje krijgen als je je boeken moet verlengen, je kan zelf aangeven hoe lang van te voren. Ik krijg 7, 3 en 1 dag van te voren een mail, op de dagen dat ik het in moet leveren en alle dagen erna. En sindsdien heb ik bijna nooit meer een boete, ervoor ook regelmatig.

lisbeth
26-04-2013 om 23:02
Harry potter?
Of boeken van J Vriens, bijv oorlogsgeheimen
Of boeken van cornelia funke: de wilde kippenclub of de spokenjagers. En als je het wat dikker zoekt Hart van inkt. Daar heeft dochter zo van genoten
Lydia Rood is hier ook wel populair
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre
27-04-2013 om 08:01
Grijze jager
Ik heb zelf geen dochters in die leeftijd maar bij vrienden en familie zie ik regelmatig deze boeken rondslingeren:
Die zijn blijkbaar populair.

Misdreavus
28-04-2013 om 01:32
Mijn zoon
Mijn zoon van 11 leest graag griezel- en/of fantasyboeken.
Zijn favorieten:
- Gregor de Bovenlanderserie - Suzanne Collins
- De Hongerspelenserie - Suzanne Collins (heeft hij pas recent gelezen, misschien is 10 daar nog te jong voor)
- De Geestenjagerserie - Joseph Delaney (helaas maar 4 delen vertaald)
- Eragon - Christopher Paolini (de latere delen vond hij niet zo leuk)
- De Hobbit - JRR Tolkien (hij is ook begonnen in In de ban van de ring, maar dat is te saai bevonden)
Verder leest hij ook Paul van Loon en Roald Dahl.
De zin van de ommezijde van Frank van Pamelen schijnt ook heel leuk te zijn. Dit heeft een vriendin van me laatst aan haar kinderen voorgelezen en zij was heel enthousiast, het wordt nu voorgelezen in groep 8 en die vinden het ook leuk. Heb het nog niet zelf gelezen en zoon ook niet, dus dit is alleen van horen zeggen.

Geerke
29-04-2013 om 11:10
Het geheim van....!
Mijn zoon van 9 leest alle boeken van "het geheim van..." ze zijn van verschillende schrijvers maar in de bieb zeer goed te herkennen aan de rug van het boek. Kijk anders even op de site http://www.hetgeheimvan.nl/

Anoniem
29-04-2013 om 14:40
Boy 7
Hier heeft dochter(10) laatst Boy 7 gekregen en dat was een voltreffer. Boek wilde ze het liefst in 1 keer uitlezen en na haar hebben vriendinnetjes en hun moeders, maar ook de juf het boek geleend.

Merel
29-04-2013 om 15:22
Boy 7
Klopt, Boy 7 heb ik ook gelezen toen zoon 'm voor zijn verjaardag kreeg. Spannend boek, vond hij ook. En hier was Razend van Carry Slee ook een succes.