Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

welke films?

Onze zoon van bijna 9 is gek op allerlei films en is een beetje door de voorraad heen. Films die hij tot nu toe erg leuk vond: Fantastic four, the mask, vele disneyfilms, en nu zoek ik wat nieuwe titels om voor hem in huis te halen.

Wie heeft leuke ideeen?

Bedankt!

creabea

creabea

19-07-2014 om 21:10

paranorman

vond hier de acht-jarige een heel leuke film. Eindelijk een zombiefilm die hij mocht zien van ons :-p

Momenteel staat hier Hoe tem je een draak op het programma. (eerst deel 1 kijken op dvd, en dan naar de bios voor deel 2)

Verder een succes: verschrikkelijke ikke deel 1 en 2, oude film(serie)s als Scooby Doo en de Flintstones, japanse animatiefilms van Miyazaki zoals Ponyo, Totoro en Spirited Away, weer eens wat anders.

amk

amk

19-07-2014 om 21:14

harry potter

de eerste 3 films, daarna gaat de leeftijds indicatie omhoog.

jons

jons

20-07-2014 om 01:03 Topicstarter

bedankt!

Ik denk dat die paranorman al wel wat voor hem is, Harry Potter vindt hij niet zo heel leuk. Verschrikkelijke Ikke vonden we allemaal geweldig maar heeft hij dus wel al een paar keer gezien. Die oude series vindt hij ook niet echt leuk, die japanse animatiefilms kennen we helemaal niet, gaan we eens bekijken, of dat wat is.

Bedankt voor de suggesties, alvast!

Marjoleine64

Marjoleine64

20-07-2014 om 10:19

Back to the future

die hebben wij voor het eerst gedraaid op een feestje van oudste die 12 was, jongste was toen 10. Ze hebben ze daarna nog heel vaak gekeken! En naarmate ze ouder worden gaan ze ook de humor beter snappen.

nao

nao

21-07-2014 om 10:40

deze?

Hercules, Atlantis, Piratenplaneet. Je hebt natuurlijk al veel gezien.
Flubber, Jumaji

Misschien een maandje gratis Netflix (geen aandelen), heeft een apart kindergedeelte.

lisbeth

lisbeth

21-07-2014 om 14:32

hier

back to the future
home alone
superman (diverse soorten)
de hobbit
ghostbusters

http://www.filmvandaag.nl/
Hier kun je zoeken op genre, daar doe ik wel eens leuke ideeen op

creabea

creabea

21-07-2014 om 20:37

jaaa.... home alone!

Dat heeft mijn 8-jarige nog niet gezien, maar hij zou deel 1 helemaal geweldig vinden. Hij is zelf heel erg van het bouwen van installaties en vallen enzo nl

Overigens hier hoe tem je een draak deel 1 gezien en dat was wel een groot succes. Veel draken!
Oja, en Ice age 4 wordt hier in huis de allerleukste Ice Agefilm gevonden. En Madagaskar, Toy Story, maar die zijn vast al bekend.

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2014 om 20:52

En...

Spykids!!! Alle delen zijn wel leuk, eigenlijk, ik dacht dat er vier zijn.

vlinder72

vlinder72

21-07-2014 om 23:01

narnia

Mijn zoon vindt de Narnia films leuk. En de Spiderman films. Nanny McPhee is ook leuk. De Gremlins vond hij ook leuk. Griezelig maar leuk.

jons

jons

21-07-2014 om 23:59 Topicstarter

alweer leuk

Zelf ook nog gedacht aan Ghostbusters, denk dat hij dat ook erg leuk gaat vinden (net als zijn zussen, overigens). Gremlins was hier minder succesvol. Ice Age een grote hit, net als de andere animatiefilms. Ik ga zelf met hem donderdag naar Hoe tem je een draak 2, ben met oudste zoon naar draak 1 geweest!

amk

amk

22-07-2014 om 07:25

roald dahl

doet het hier ook goed trouwens, Mahilda, De heksen. De oude Sjakie en de chocoladefabriek, chitty chitty bang bang.

mijk

mijk

22-07-2014 om 08:21

Dochter van 9

Ishier helemaal gek van avatar en e hebben net de hele starwars serie met ze gezien
mijk

jons

jons

22-07-2014 om 08:26 Topicstarter

crocodile dundee

hebben we inmiddels ook aan het lijstje toegevoegd. Zitten ook heerlijke scenes in! Avatar was geweldig, star wars kan ik proberen, hoewel sf niet helemaal zijn 'ding' is.

Leuk, al die suggesties, hebben inmiddels al een aardige lijst samengesteld. Nu nog zien dat we een aantal van die films te pakken krijgen

lisbeth

lisbeth

22-07-2014 om 09:18

mocht je niet zo aan leeftijdsindicaties vasthouden dan zou je nog aan LOTR of de Hobbit kunnen denken.
Mijn dochter is verzot op stevige actie, dus die heeft ondertussen al films zoals die hard, terminator en rambo gezien.
Wat ze ook erg leuk vond is sherlock holmes (met Robert downey junior dus voor mij ook erg leuk om te zien) en Iron man.

en dan nog...

En dan wil ik nog even een lans breken voor mijn persoonlijke favorieten: alles van Wallace&Gromit (vooral de lange film De Vloek van het Weerkonijn), en van dezelfde makers: Chicken Run.

O, en zijn Kung Fu Panda 1 en 2 al langsgeweest?

groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

22-07-2014 om 12:39

ook van nederlansche bodem

Precies, alles van Aardman producties (Wallace and Gromit)is hier ook favoriet met stip, net als de Roald Dahls.

Denk ook aan de (iets oudere, dus wellicht iets minder bekende) Nederlandse films, als: lang leve de koningin, het zakmes, Abeltje/Minoes/Ibbeltje/Otje of Dolfje Weerwolfje.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-07-2014 om 19:04

Hier zijn ze dol op

Harry Potter (alle delen)
Star Wars (alle delen)
Jurassic Park (alle delen)

En alle leuke Nederlandse films als Abeltje, Minoes, het klein insectenboek
Daarnaast Cars, Planes, Bug's life, Minuscule

Al te geestdodende rommel als 'Verschrikkelijke Ikke' en 'Turbo' e.d. met die vreselijke dialogen probeer ik te vermijden.

Mijn oudste (8) is ook helemaal gek van luisterboeken van bijv. Harry Potter, hele stukken dialogen kan hij zo oplepelen.

Dit bijvoorbeeld (maar dan in het NL):

https://www.youtube.com/watch?v=32pxPFYHKmI

creabea

creabea

22-07-2014 om 23:01

nou zeg, Ad Hombre

Verschrikkelijke Ikke is hartstikke leuk, heb je dat al wel eens gezien?! Het hoeft niet allemaal hoogstaand te zijn toch

vlinder72

vlinder72

22-07-2014 om 23:07

ad hombre

Grappig. Verschrikkelijke Ikke vind ik juist een van de allerleukste tekenfilms. Er zitten ook nog wat subtielere grappen in. En er is een verhaal.

ik ben in slaap gevallen in de bioscoop bij zowel Cars 2 als Planes.

jons

jons

23-07-2014 om 00:13 Topicstarter

verschrikkelijke ikke

vonden wij ook geweldig (ook ik en mijn man), cars en planes vinden we allemaal niet echt geweldig. Jurassic Park vond hij wel te doen, sommige stukjes toch nog een beetje te spannend. Luisterboeken werken bij hem niet echt (helaas).
Turbo vonden we ook niets, dus dat snap ik wel, Hombre. Nogmaals dank voor de tips, we zullen ondertussen moeten gaan schiften, zoveel suggesties heb ik al binnen. Dank, namens zoon en ons!

Ad Hombre

Ad Hombre

23-07-2014 om 07:19

Misschien

Was het onterecht om Turbo en verschrikkelijke ikke op 1 hoop te gooien. Ik zal het nog eens een kans geven.

Casr en Planes vinden de jongens natuurlijk fantastisch al was het maar omdat het over auto's en vliegtuigen gaat en dat je er zelf ook nog mee kan spelen.

jons

jons

23-07-2014 om 07:34 Topicstarter

Op dit moment

is hij de film walking with Dinosaures aan het kijken. Lijkt wel aan te slaan, maar hij is net begonnen, dus kan ik nog niet definitief zeggen.

En echt, Hombre, geef Ikke nog een kans, wij vonden hem echt leuk!

jons

jons

24-07-2014 om 08:29 Topicstarter

walking with dinosaures

was een groot succes, wat een mooie film! Mooi gemaakt, redelijk goed verhaal, mooie beelden en vooral de 'special effects' vond zoon erg geweldig! Een aanrader, dus!

Ad Hombre

Ad Hombre

24-07-2014 om 15:53

Jons

Yep, dinosaurussen, altijd goed. Papa, daarentegen, was in slaap gevallen in de bioscoop

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.