Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke kinderencyclopedie

Wij willen dochter van 8½, groep 4, een kinderencyclopedie cadeau voor Sinterklaas. Wat is voor die leeftijd een leuke encyclopedie? Liefst met veel plaatjes en eenvoudige woorden/zinnen.

Bedankt voor jullie tips voor namen, dan kan ik het op bol.com bekijken of in een winkel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

18-11-2010 om 13:36

Wow

ik ken hem zelf niet maar ik hoor over de WOW encyclopedie goede verhalen

Chippie

Chippie

18-11-2010 om 16:32

Hier ook wow

De tekstjes zijn niet heel erg makkelijk om te lezen, maar dit maakt hem ook veel langer interessanter! De foto's zijn geweldig. Maar het is geen encyclopedie waar je bij de D kijkt als je iets wilt weten over dinosaurussen en bij de H voor honden. Honden staan er niet als onderwerp in (komen wel aan bod bij andere, meer abstracte onderwerpen). Dino's wel en dan in twee pagina's vol postzegels met soorten dino's. Het boek is wel Amerikaans; dat heeft wel zo zijn consequenties over bv geschiedenis etc. Maar dat vind ik niet storend.

Read

Read

18-11-2010 om 22:37

Bij ons in huis

wij hebben "van aarde tot zwaartekracht" waar heel erg veel instaat maar om diezelfde reden natuurlijk niet ieder onderwerp heel erg diep uitgelegd. 800 blz. dus een aardige pil. Hier vinden ze hem erg leuk. Te zoeken op letter, dus inderdaad de honden onder de H en de indianen onder de I
Welke ik ook leuk vind voor hele eenvoudige vragen en antwoorden: Deltas grote encyclopedie voor kinderen, in vraag en antwoord. Met vragen als bijvoorbeeld: Hoe eet de regenworm/hoe groot is het heelal/wanneer krijg je kippenvel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.