Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Clementine

Clementine

14-02-2010 om 15:09

Welke leeftijd voor het eerst thuis blijven?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jee vlinder

Gelukkig hebben wij niet van die rare collectanten hier.

En bovendien vind ik dat nu ook echt een geval waar ze mij voor zouden moeten bellen.

Pelle

Juist daarom denk ik. Vaak durven volwassen wel iets aan een kind te vragen wat ze nooit aan een andere volwassenen zouden durven vragen, zoals gebruik maken van toilet.

Ik was er natuurlijk niet bij

dus ik weet niet precies hoe het gesprek gelopen is, maar het is inderdaad wel raar.

Nou ja, gelukkig was het een vrouwelijke postbode en geen man die lekker in het rond gaat spetteren

Mathilde

Mathilde

19-02-2010 om 17:36

Afweging

Ik vond dat het wel kon, anders had ik het natuurlijk niet gedaan. Mijn jongste heb ik als baby ook wel eens thuis laten slapen terwijl ik oudste ergens ging ophalen. Dat had ik met mijn oudste nooit gedaan, dat was een ander soort baby. Maar haar liet ik weer met een gerust hart beneden in de kamer toen ze 2,5 was, dan ging ik rustig boven even wasgoed in de kasten doen en zo. Dat kon met jongste op die leeftijd weer niet.
Nou ja, het is een beetje dezelfde discussie als waarom je geen traphekjes hebt en waarom jouw kind al wel de glijbaan af mag terwijl andere moeders ernaast plaatsvervangend staan te zweten. Van mij mogen andere dingen dan weer niet .

Inderdaad, die verantwoordelijkheid

Ik ben het eens met de mensen hier die het over de verantwoordelijkheid van de oudste hebben wanneer twee of meer kinderen thuis gelaten worden met nog erg jonge zoals in het geval van die kindjes van 6 en 3. Ook al kunnen ze heel goed met elkaar opschieten en zijn het de liefste kinderen van de hele wereld, als er in de tijd dat jij als ouder weg bent iets gebeurd, en dat kunnen heel erg nare dingen zijn (ik ga geen voorbeelden noemen van dingen die ik bij vriendinnen beleeft heb, want dan word ik er zelf nog vreselijk verdrietig van) vergeef je het je jezelf nooit van je leven meer. En de oudste blijft ook voor altijd met een schuldgevoel zitten omdat er met de kleinste iets gebeurd is toen ze met zijn tweetjes alleen waren en hij/zij voor broer/zus moest "zorgen". Ik doe liever een beetje meer moeite en neem ze gewoon mee en bedenk dat die boodschap waarschijnlijk toch niet zo belangrijk is en ook op een ander moment kan gebeuren.

Puck

Puck

23-02-2010 om 21:49

Huh, miresa

Ga niet het hele draadje weer teruglezen, maar er heeft hier volgens mij nog bijna niemand hetgehad over de verantwoording van het oudste kind voor een jonger broertje/zusje. Maar je hebt wel een punt vind ik, ik geef niet de oudste de leiding maar maak ze beiden even verantwoordelijk als ze alleen thuis blijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.