Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke racebaan?

Mijn zoon van 5.5 jaar wil graag een racebaan van Sinterklaas. 1 probleempje, hij is niet superhandig en is ook redelijk slordig.
Wat is een goede racebaan die makkelijk in elkaar te zetten is (door hem!) die ook nog eens tegen een stootje kan?
Imand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

25-11-2008 om 10:12

Wader

Wij hebben een echte racebaan. Die is géén doen met in elkaar zetten voor onze 6-jarige. Dat mogen wij dus altijd doen, dat kan niet onbeperkt want de contacten zijn heel teer. De autootjes doen het ook de helft van de tijd niet.
Wat hier een groot succes is: de wegdelen van Wader. Megasimpel in elkaar te zetten en met een auto met pull-back-mechanisme kun je er ook leuk overheen crossen. Ook met de lego- en duplo-auto's en alle gewone autootjes trouwens. En het kan ook steeds anders worden neergelegd.
Kleine broer van 19 maanden speelt al volop mee met deze baan.

Guinevere

Guinevere

25-11-2008 om 10:59

Dit bedoel ik

http://link.marktplaats.nl/206524815

Wij hebben er alleen véél meer weggetjes bij, 2 complete dozen wegdelen, dan kun je er tenminste iets mee.

Hèt merk is acs

Hèt racebanen merk is ACS, maar dat is meer iets voor vaders dan voor kleuters!

liora

liora

25-11-2008 om 19:52

Hot wheels

Aha,

Heb net vandaag namens Sinterklaas een Hotwheels racebaan gekocht voor mijn zoon. Iemand daar ervaring mee?

Liora

Ja, hot wheels!

Hier hebben we zelfs een paar hot wheels banen. Een van de varianten hangt nu bij mijn zoon (4,5) aan de kast. Er zit een soort liftje aan en daar zet je het autootje op. Je trekt aan een touwtje zodat de lift omhoog gaat en dan komt hij vanzelf op de baan. Zoeft naar beneden maakt daar nog een looping en vliegt door de brandende hoepel (kartonnen vlammen!). Groot succes hier.

Hot wheels ook racebaan?

Ik zie zo'n hot wheels ding niet echt als een racebaan. Daar stel ik me meer iets voor waarbij je met twee op afstand bediende autootjes naast elkaar achtjes rijdt. Maar misschien moeten we de definitie wat oprekken!

Sharon*

Sharon*

26-11-2008 om 09:59 Topicstarter

Cars

Ik heb gister via MP een racebaan van Cars gevonden. Die lijkt me vrij eenvoudig en wel geschikt voor zoonlief.
Zo'n Waderding lijkt me ook leuk, Guinevere, maar ik denk dat hij echt teleurgesteld zal zijn. Niet wat hij in gedachten heeft. Misschien wel iets voor onze middelste.

sjaan

sjaan

26-11-2008 om 16:20

Nadeel hotweels

Ik vind zelf een nadeel van de hot weels baan dat als je hem uit elkaar haalt, je het eigenlijk niet echt geweldig meer in elkaar krijgt. Het is een beetje slap kunststof.
Ik vind het voor de prijs redelijk tegen vallen.
(Wij hebben zo'n ding met een enkele looping...)

Succes

Guinevere

Guinevere

27-11-2008 om 09:30

Verschil echte racebaan/bouwweggetjes

Een gewone racebaan, daar is een kind snel op uitgekeken. De mijne in elk geval wel. Maar die weggetjes die je steeds op een andere manier kunt neerleggen, daar blíjft hij mee spelen. Dus probeer in elk geval iets te zoeken waar hij meer mee kan dan alleen op 1 manier rondjes racen, dat is erg saai.
Ik zag trouwens ook een Märklin-treinbaan bij de Aldi, 99,-. Kan je ook van alles mee en maakt vast diepe indruk!
Hoe is het trouwens bij je nieuwe werk?

Sharon*

Sharon*

27-11-2008 om 10:31 Topicstarter

Hmm guinevere

Je hebt wel gelijk.
Pardon 99 euro?? Da's echt boven ons budget hoor! Misschien is die eerdere tip die je gaf wel goed. Ik ga even neuzen op marktplaats.

Ik begin pas in feb. Wild eik ivm wachtlijsten kinderopvang. En maar hopen dat ze dan intussen plek hebben...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.