Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

04-04-2012 om 10:14

Welke sport kleuter?

Doet jouw kleuter al aan een sport? En zo ja welke sport? Ik ben me een beetje aan het oriënteren wat leuk zou kunnen zijn (naast zwemles) voor onze bijna 5-jarige zoon, hij is gek op basketballen, dribbelt zó weg met de bal (van wie heeft ie dat nou, niet van zijn moeder). Maar ja, er bestaat voor kleuters toch vooral gym, ukkie-voetbal en judo in mijn beleving. Klopt dat?
Verder vind ik het ook wel leuk om te horen wat er in NL nog meer te beleven is op kleutersportgebied.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angelina ballerina

angelina ballerina

04-04-2012 om 14:10

Volgens mij

kan je bijna alle sporten doen vanaf een jaar of 5/6. Van basketbal weet ik het niet maar hier in het dorp kan je bijv. wel korfbal, handbal en volleybal doen vanaf 5. Wel zijn ook hier voetbal, judo en gym het meest populair. Hier twee meiden die allebei op dansles zitten en 1 zwemt daarnaast nog en 1 zit daarnaast op judo, al twijfelt ze heel erg of ze dat nog wil want voetbal, tennis en volleybal vindt ze ook erg leuk, maar ja, ze kan niet alles. Vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen, tussen 5 en 7 jaar zitten vooral op dansen, gym, voetbal, tennis en volleybal. Vanaf 7 ook op hockey.

lisbeth

lisbeth

04-04-2012 om 14:22

Voetbal

Vanaf 5 bij de bambino's en scouting

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Clowntje

Clowntje

04-04-2012 om 20:01

Tennis

Kan bij ons al vanaf 5 jaar.
Voor de meeste geldt hier dat de meisjes ballet (vanaf 3 jaar) en de meeste jongens op voetbal.
Er zit hier ook een hockeyclub in de buurt waar 5- jarigen al welkom zijn.
Daarnaast een mix van voetbal en hockey (samenwerking tussen voetbalclub en hockeyclub). Ontwikkelen van balgevoel, lekker rennen, in een team spelen.
Ik hoor ook veel jongens die op judo zitten (heb zelf alleen meisjes....).
Golfen? Of kan dat ook pas vanaf 6?

Guinevere

Guinevere

04-04-2012 om 21:32

Ik krijg al inspiratie

Ah, sommige sporten waren nog helemaal niet bij mij opgekomen! Tennis, handbal en korfbal... en het blijkt dat er in de regio ook voor kleuters tennis en korfbal wordt aangeboden, een soort probeercursussen. Ik zal 'm eens wat sporten laten zien en dan bepalen wat hij gaat proberen. Voetbal is hier zo te zien niet voor (bijna) 5 jarigen. Volleybal vanaf 6.

Annet

Annet

05-04-2012 om 20:09

Taekwondo kan hier vanaf 5 jaar

Zoon beoefent taekwondo naast de hockey. Voor hem is het balanceren tussen beide voeten en werken met beide armen heel goed. Een soort braingym.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.