Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mams

mams

17-06-2012 om 20:09

Werkstuk over kanker

Dochterlief heeft een werkstuk over kanker. Pfff. Heftig zeg. Nu gaat ze binnenkort naar een kennisje van ons. Haar zoon is 5 jaar terug overleden aan leukemie. Ze mag dan een interview doen. Ik wil dat ze zelf de vragen verzint, maar zijn er ook vragen die je niet goed kan vinden? Kennisje is heel open en praat heel vaak over hem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

17-06-2012 om 21:15

Ik zou de vragen loslaten

Een kind heeft andere vragen dan een volwassene. Als degene die geinterviewd wordt weet dat een kind de vragen zal stellen, is ze ook voorbereid op vragen op kinderniveau. Die kunnen erg direct of erg gedetailleerd zijn. Het kan ook over totaal andere dingen gaan dan jij zou bedenken.
Ik zou het loslaten. De kennis zal vast in staat zijn om vragen te ontwijken die ze niet wil beantwoorden. Jij hoeft als ouder niet de verantwoordelijkheid over de vragen te nemen.
(in andere situaties kan dat anders liggen, maar dit interview is gepland)

Ely

Ely

17-06-2012 om 23:58

Wellicht

Kan vraag 1 zijn; zijn er dingen waar je het liever niet over hebt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mams

mams

18-06-2012 om 19:13

Strak plan

Dat is een goede tip Ely!
Inge, natuurlijk zal haar vraagstelling op een ander niveau liggen, heel begrijpelijk. we gaan het zien.

Ely

Ely

18-06-2012 om 22:04

Fijn

Altijd leuk als je iemand een beetje kunt helpen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kien

kien

18-06-2012 om 22:59

Ervaring

Uit ervaring (zoontje is drie jaar geleden overleden aan een hersentumor) kan ik zeggen dat eigenlijk geen vraag niet zou kunnen wat mij betreft. Wij praten er ook makkelijk en open over en ik zou er geen problemen mee hebben.
Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

19-06-2012 om 07:49

En..

Ik denk er net zo over als Kien. Juist van een kind zou ik elke vraag accepteren en beantwoorden.

Ook

Als moeder van een meisje dat nu onder behandeling is voor leukemie zou ik ook iedere vraag proberen te beantwoorden. Veel vervelender zijn situaties waarin je merkt dat iemand iets wil weten, maar het niet durft te vragen...

mams

mams

21-06-2012 om 22:49

Vandaag

Is dochterlief bij ons kennisje geweest. Haar eerste vraag was de vraag van Ely. Hierop werd meteen positief gereageerd dat het fijn was deze vraag te krijgen maar het absoluut niet nodig is.
Dochter had goede vragen voorbereid en kreeg eerlijke antwoorden. Ook kreeg ze een compliment dat ze het aandurfde dit interview aan te gaan. Het was een fijn en open gesprek. "Eigenlijk zou er vaker zo open over gepraat en gevraagd moeten worden, dan maakt het niet zo beladen" Ze liet zien waar de urn stond.
Ik ben trots op allebei.

mams

mams

03-07-2012 om 22:47

Supertrots

Ze heeft een 9,5!!!

Ely

Ely

03-07-2012 om 23:40

Wauw!

Wat een toppertje! Gefeliciteerd!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mams

mams

04-07-2012 om 13:32

Thanks!

... zoals ik al zei.. Dank je wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.