Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wie heeft tips?

Hoi.
Ik maak me zo druk weet gewoon even niet hoe ik hier mee om moet gaan.

Mijn zoontje (6jr) heeft zijn plasser laten zien eerst op school en vandaag bij een vriendje, ik heb het aan hem gevraagd eerst ontkent hij het maar na even door vragen (en niet boos worden)gaf hij het toe. Ik heb hem gezegd dat hij dit niet mag en dat het iets van hem zelf is.. Op school heb ik er al over gepraat met een maatschappelijk werkster maar die kan ik ivm vakantie niet bereiken.

Door mijn scheiding merk ik dat hij niet lekker in zijn vel zit zijn papa laat het soms afweten en doet meer met zijn oudere broer, ik probeer hem dan zo goed mogelijk op te vangen, als ik het daar met ex over heb krijg ik geen reactie.

HELP!!

Marijke

Marijke

23-07-2014 om 21:15

Geen paniek

Toen mijn zoon zes was dook hij op de buitenschoolse opvang met een vriendje regelmatig de toiletten in om elkaars piemels te bekijken. Toen ik de leiding vroeg of ze hiervan op de hoogte waren was het antwoord: Ja, het mag één keer, en dan moeten ze weer gewoon lekker buiten spelen.
Leek mij een heel gezonde reactie, die nieuwsgierigheid hoort volgens mij ook bij een normale seksuele ontwikkeling.
Iets anders is het als het vriendje het vervelend vindt....

Xoozzie

Xoozzie

24-07-2014 om 20:40 Topicstarter

thnx

Bedankt voor je reactie.

Vriendje was er wel van geschrokken, ik heb mijn zoon (nog een keer) heel duidelijk gemaakt dat hij het niet meer mag doen en dat andere kindjes dat niet leuk vinden of het doorgedrongen is weet ik niet dat zal de tijd uitwijzen.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

29-07-2014 om 11:24

jeetje....

wat een paniekreactie... ˋvolgens mij is dit iets wat volkomen normaal is. Waar wilde je het over hebben met die MW?
Mijn zoon, nu 16, deed ditt ook. Inmiddelss niet meer
Ik zou er geen woord meer aan vuil maken in negaatievee zin: dat het niet zou mogen.
Als dat vriendje er zo van geschrokken is, dan lijkt mij eerlijk gezegd dat er eerder ietss met dat vrriendje mis is. En dat bedoel ik serieus. Misschien is hij heel preuts/angstig opgevoed?

+ Brunette +

+ Brunette +

03-08-2014 om 16:55

Eens met Bulletje Bliep

Het hoort bij de leeftijd. Mijn dochter had toen ze een jaar of zeven was ook weleens van de rare dingen. Is vanzelf overgewaaid. Wel in de gaten houden of het niet uit de hand loopt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.