Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bertje1

bertje1

28-11-2010 om 09:01

Wie kan dit ontcijferen (verlanglijstje)

mijn dochter heeft een lootje getrokken in de klas. Er staan zeer slordig geschreven dingen op. Wat ik echt niet kan lezen is dit: 'plastion 3 (dat snap ik nog) en dan het spel er denk ik achter: moderwarvare 2 of zo iets.
ik wil een computer maken (surprise) met het spel er op op het beeldscherm maar ja als je niet weet hoe het heet....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ise

Ise

28-11-2010 om 09:10

Modern warfare

Ik denk dat ze dit bedoelt: http://nl.playstation.com/modernwarfare2/
Maakt me trouwens wel heel nieuwsgierig over welke leeftijd we het nu hebben ;o).

bertje1

bertje1

28-11-2010 om 11:03

Aaaaaah dat moet het wel zijn

dankje. hij is uit groep 6 dus rond de 9 denk ik. hoezo.. ik ken het niet..

bertje1

bertje1

28-11-2010 om 11:06

Waaaaaat 18+

nee toch. dit is toch niet normaal. bevestigd mijn eerdere berichten her en der (kinderen die veeel te snel dingen voor oudere leeftijd doen).
nou. kan ik een lekker gedicht over maken..

vlinder72

vlinder72

28-11-2010 om 12:55

Nee toch bertje

"nee toch. dit is toch niet normaal. bevestigd mijn eerdere berichten her en der (kinderen die veeel te snel dingen voor oudere leeftijd doen).

nou. kan ik een lekker gedicht over maken"

Dat hoop ik toch niet. Je kind maakt een gedicht. En het is niet erg aardig om een kind commentaar te geven op iets wat hij blijkbaar leuk vindt maar waar hij in jouw ogen te jong voor is. Commentaar heb je op zijn ouders niet op het kind zelf. En wie zegt dat hij dat spel mag spelen. Het kind kan ook stoer doen naar zijn vriendjes toe. Hij weet immers niet eens hoe hij het moet schrijven. Ik heb daarom mijn twijfels of hij het spel wel echt kent of het alleen maar van horen zeggen heeft.

emma43

emma43

28-11-2010 om 16:04

Inderdaad

dit kind krijgt van zijn ouders waarschijnlijk geen playstation 3 en probeert het op deze manier.Het spel heeft hij misschien bij een oudere jongen gezien.
Ik heb zo een hekel aan knikkers ,dus zoon had vorig jaar knikkers op zijn lijstje van school gezet.......en gekregen.

bertje1

bertje1

28-11-2010 om 16:14

Nee joh

ik ga niet een afkraak gedicht maken maar zet er wel iets over in. zeker. ze hadden 3 dingen op geschreven bij 'hou ik van (hobbies) en 3 dingen wat ze wilden hebben. Dit stond toch Echt bij de hobbies.

Inge M

Inge M

28-11-2010 om 17:23

Bertje

Je blijft schrijven over wat jij in het gedicht gaat zetten. Je dochter moet het gedicht schrijven en niet jij. Daar moeten dus ook dingen in komen die zij van belang vindt, niet jij.

vlinder72

vlinder72

28-11-2010 om 18:06

Hobby?

Dan juist kan het toch iets zijn wat hij graag wil of waarvan hij denkt dat dat stoer is. Mijn zoon kan ook heel stoer praten over Habbo hotel met zijn vriendjes. En dat terwijl hij daar van mij niet op mag en geen idee heeft wat het nou eigenlijk is en hoe het eruit ziet.

Ik zou er maar vanuit gaan dat hij het spel niet zelf heeft maar erover gehoord heeft of het wel eens gezien heeft bij een oudere neef of zo. Anders had hij echt wel geweten hoe hij het moest schrijven.

Maak nou maar een gewoon, aardig gedicht. Ik vind het echt niet normaal om steken onder water of misplaatste opmerkingen te maken in een gedicht (dat geldt trouwens voor iedereen. Hierboven heeft al een keer eerder een draadje gestaan waarin een moeder steken onder water wou geven in een gedicht). Je bent niet zijn moeder en bovendien moet je dochter een surprise en gedicht maken (jij mag als moeder helpen meer niet).

Jij toch niet

Je schrijft dat jij de surprise en het gedicht maakt, maar volgens mij is dat niet de bedoeling van lootjes trekken op school hoor. Je mag een beetje helpen, maar je dochter zal zelf aan de slag moeten!

Elmo

Elmo

29-11-2010 om 09:06

Zoon doet het ook niet

Hier idem Pelle. Ik weet ook niet wie beslist dat ik dat niet MAG? Of zou de suprise weer mee terug naar huis worden gegeven . Ik kan kiezen, óf samen knutselen met een onweerswolk die én geen zin én er niks van bakt en mijn hele zondag bezig zijn met knutselen wat eigenlijk ook niet mijn grootste hobby is óf ik rammel er zelf even een paar uurtjes doorheen als zoon naar school is. Surprises zijn af, zoon niet meegeholpen. Het gedicht moet hij deze week nog wel zelf even verzinnen, heb ik nog een beetje het idee dat hij ook een bijdrage heeft geleverd

ps: ik zou me ook niet zo druk maken over die spelletjes, zoon speelt ook spelletjes die boven zijn leeftijd liggen. Kijkt trouwens ook films die boven zijn leeftijd liggen zonder met zijn ogen te knipperen. Scheelt misschien dat er in huis ook een jonge volwassene rondloopt als zus.

Vic

Vic

29-11-2010 om 11:07

Nou

Volgend jaar ga ik me er weer meer mee bemoeien. Dochter heeft gisteren haar surprise grotendeels zelf gemaakt. Nouja, het snipperen van een halve meter foldertjes voor de vulling hebben jongste en ik gedaan Ze had een wit shirt, waar ze met marker op de voorkant zwarte letters en op de achterkant een grote 7 moest zetten (bij wijze van voetbalshirt). Toen ik even ging kijken, bleek dat er een prachtige 7 op de vóórkant stond ;-( Ach, het gaat om het idee, maar ik vond het wel een beetje jammer.

Tango

Tango

29-11-2010 om 11:29

Nou

Ik ga toch echt geen surprise helemaal in elkaar zetten hoor en dat heb ik Tangodochter gisteren ook duidelijk gemaakt. Ze had een hele dwarse bui en ik heb gezegd dat als ze zo doorging ik haar niet meer zou helpen. Het interesseerde haar in eerst instantie niets, maar later zat ze toch weer mee te helpen. En het gedicht moet ze zelf maken van mij. Kan ze niet, roept ze de hele dag door. Eerst maar eens proberen hoor en als er woensdag nog niets op papier staat, gaan we er samen wel voor zitten.

vlinder72

vlinder72

29-11-2010 om 16:10

Pelle en elmo

Jullie maken die surprises (of doen het samen met een kind) maar ik kan mij niet voorstellen dat jullie de surprise of het gedicht gebruiken om het kind in kwestie een "lesje" te leren. En dat is het verschil. Ik denk dat ik volgend jaar ook aan de bak kan. Mijn oudste zit dan in groep 6. Zoon kan zelf wel iets bedenken maar ik zal vast moeten knutselen. Hij kan zelf niet eens iets fatsoenlijk uitknippen. Pfff, ik ben zelf ook niet erg handig maar dat is een latere zorg.

Dus helpen of maken prima maar niet je eigen beeldvorming/ideeën over het kind of de keuzes van het kind erin verwerken. Tenminste zo denk ik erover.

zomaar een naam

zomaar een naam

29-11-2010 om 18:32

Gedicht

Ik heb mijn dochter geholpen met haar surprise.
En het gedicht heb ik bijna helemaal zelf gemaakt ik heb haar wel mee laten denken. Maar het dichten was vrij moeilijk voor haar.
Kan je van een 9 jarige al verwachten dat ze een sinterklaasgedicht kunnen maken?

Vic

Vic

29-11-2010 om 21:46

Gedichten

Volgens mij kunnen ze het een of het ander. Mijn dochter kan leuke ideeën verzinnen, maar de uitvoering van de surprise is wat lastiger. Gedichten daarentegen heeft ze binnen no time op papier. Ik heb haar, sinds ze surprises gingen doen in groep 5, nog nooit geholpen met het gedicht (hooguit eens een spelfoutje eruit gehaald).

Julia64

Julia64

30-11-2010 om 10:32

Noouuuu...

Mijn zoon is 9 en kan het allebei niet, haha.
Hij is onhandig & slordig(heeft-ie van mij) en een gedicht schrijven, hmmm, hij moet er nog aan beginnen dit jaar, maar ik heb er een hard hoofd in. We gaan er vanavond maar even voor zitten denk ik, want de tijd gaat dringen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.