Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
icy

icy

25-10-2008 om 18:51

Wie kent een grappig jongensboek?

Ik wil graag een leuk en grappig jongensboek voor onze zon kopen ( 9 jaar ) of in de bieb halen, maar ben zelf niet zo'n lezer.
Heeft iemand een tip misschien?
Alvast bedankt.
Icy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolijt

Jolijt

25-10-2008 om 19:34

Leesniveau?

Op welk avi-niveau leest hij? Want dat verschilt nogal op deze leeftijd. Leuke boeken met 9 hier waren oa "de kameleon' en de "snelle Jelle" serie.

Roald dahl

... heeft ook diverse leuke boeken geschreven. "Sjakie en de chocoladefabriek" bijvoorbeeld, of "De GVR".
Paul van Loon heeft ook veel leuke titels, als hij een beetje van griezelen houdt.
Ga anders eens snuffelen en wat advies vragen in de bieb, bij de B-boeken moet je dan zijn, dan kun je van alles bekijken. Je hoeft daar niet meteen lid voor te worden, dat is alleen nodig als je ook werkelijk wat wilt lenen.

rosa

rosa

26-10-2008 om 10:04

Farao

Deze werd hier erg leuk gevonden: Help er zit een farao in ons bad, van Jeremy Strong.
http://www.bol.com/nl/p/boeken/help-er-zit-een-farao-in-ons-bad/666819472/index.html#product_description

Leuke boeken...

Hoi Icy,

Mijn jongens vinden de boeken van Grote Griebus leuk. De schrijver heet Eric Pringle en er zijn, voor zover ik weet, 2 delen. Verder zijn de boeken van Geronimo Stilton leuk, over een muis die van alles beleeft in een soort cartoonachtige stijl. Of Hoe tem je een draak van Cressida Cowell. De boeken van Tosca Menten (Operatie zeer ernstige ramp of Tom Piekepol) zijn hier haast verslonden!

Ik weet zeker dat ze je in een goede (kinder)boekenwinkel of in de bieb verder kunnen helpen met leuke boeken. Veel leesplezier alvast!!!

En nog even over dat avi

Zeker als je zoon al AVI-9 heeft, hoef je je daar écht niet meer druk over te maken. Kies gewoon een boek wat je LEUK vindt, is hier vooral het advies. Dat advies geven we ook als een kind op AVI-5 ofzo zit overigens

Faith

Faith

26-10-2008 om 21:58

Tips

Wat ook leuk is zijn de boeken van Vreselijke Hendrik, van de schrijver Francesca Simon. Vreselijke Hendrik is de serienaam. Mijn zoon van 9 vindt ze geweldig!
Verder is ook een topper Pudding Tarzan. Altijd goed!! Voor goede maar ook voor minder goede lezers.
Weet je dat het gratis is voor kinderen om te lenen bij de bibliotheek?? Dus ik zou zeker eens gaan kijken.
Groeten en veel plezier, Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.