MichielVaderVan3
06-08-2026 om 20:56
Wie wil een simpel belhorloge?
Hi allemaal,
Ik heb drie kinderen van 7-11 jaar en stel de smartphone het liefst zo lang mogelijk uit.
Om toch bereikbaar te zijn, hun zelfstandigheid te vergroten en ze te kunnen vinden wanneer nodig is een belhorloge wmb een prima alternatief. Alleen alles wat ik zie (en heb gekocht) heeft een flashy kleuren touchscreen, camera, overdreven gps tracking en soms nog meer spelletjes etc die voor mij onnodig ruimte innemen en batterij vragen.
Ik wil eigenlijk alleen kunnen bellen/berichten en hun locatie kunnen zien wanneer nodig. Met in ruil daarvoor geen afleidend scherm en waarschijnlijk een écht compact en licht horloge dat past om die kleine polsjes.
Zijn er meer die dit zouden willen? En bestaat zo'n horloge? Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Due-scimmie
08-08-2026 om 16:51
Valeria schreef op 08-08-2026 om 15:22:
[..]
Met 15 minuten lopen is hij al thuis voordat jij je auto hebt gepakt, daarheen hebt gereden en de achterbank naar beneden hebt gedaan om die fiets in te laden.
30 minuten is misschien wat vervelender, maar nog steeds niet ver.
Ik zou er heen fietsen en dan samen teruglopen als hij dat wil
. Dat jij het niet doet prima, dat ik het wel doe is ook prima.
Due-scimmie
08-08-2026 om 16:53
Ik heb altijd geleerd dat als je niks vriendelijks of nuttigs te zeggen hebt, je beter je mond kan houden.
Ninoea
08-08-2026 om 17:20
Due-scimmie schreef op 08-08-2026 om 16:53:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat als je niks vriendelijks of nuttigs te zeggen hebt, je beter je mond kan houden.
Waarop reageer je?
Meesje
08-08-2026 om 17:37
Ninoea schreef op 08-08-2026 om 15:39:
Niemand heeft een excuus nodig om zo’n horloge prettig te vinden voor zijn of haar kind. Net zo min als jij er een nodig hebt om dat niet te doen. De tendens in dit soort topics, dat degenen die er wel voor moeten kiezen, soort van moeten verdedigen of bewijzen dat het een verantwoorde keuze is vind ik onprettig.
nou, dit. Ik stond op het punt om soortgelijk te reageren. Mijn kind heeft geen horloge. Ik vind het prima als anderen het wel doen. En ook prima om de redenen te lezen waarom mensen het wel of juist niet doen. Maar als je zegt dat mensen die het wel doen 'gekke excuses verzinnen' voor hun keuze dan vind ik dat een nare toon. Mensen hebben 'redenen' voor hun keuze, geen 'excuses'.
Miepjecody
08-08-2026 om 18:11
Due-scimmie schreef op 08-08-2026 om 14:41:
Onze kinderen hebben een gps horloge van One2Track. Oudste zodat hij naar vriendjes kan die aan de andere kant van school wonen en hij vind het fijn om die mee te nemen als hij een boodschap voor ons gaat doen. Kan hij zonder, ja maar dit werkt voor ons. Plus de vrienden wonen toch zo'n 5 tot 10 minuten fietsen van hier en dan is het ver lopen met een lekke band.
Jongste draagt hem minder maar gaat ook nog niet zo ver weg. Zijn ze een keer alleen thuis, kunnen ze ons er ook mee bellen aangezien we geen huistelefoon hebben wat wij vroeger thuis wel hadden. Het belhorloge vervangt dus ook deels de thuistelefoon.
Ze zijn 7 en 9 en we stellen de smartphone uit tot groep 8 voor zover dat kan.Ze hebben trouwens ook een gewoon analoog horloge voor als ze in de wijk spelen en op bepaalde tijd naar huis moeten.
5 tot minuten fietsen is te ver om met lekke band te lopen????
Miepjecody
08-08-2026 om 18:16
Meesje schreef op 08-08-2026 om 17:37:
[..]
nou, dit. Ik stond op het punt om soortgelijk te reageren. Mijn kind heeft geen horloge. Ik vind het prima als anderen het wel doen. En ook prima om de redenen te lezen waarom mensen het wel of juist niet doen. Maar als je zegt dat mensen die het wel doen 'gekke excuses verzinnen' voor hun keuze dan vind ik dat een nare toon. Mensen hebben 'redenen' voor hun keuze, geen 'excuses'.
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten
Echter is er wel iets gaande waardoor kinderen minder zelfredzaam worden en dat is zeker wel een probleem
TineWinkel
08-08-2026 om 21:55
Miepjecody schreef op 08-08-2026 om 18:11:
[..]
mwah, hangt er vanaf hoe de band lek is: dochter van 11 moest 2 of 3 km lopen met een fiets waarvan het achterwiel niet meer draaide doordat de band lek was - dat is best een afstand om met een fiets te lopen en gelijktijdig het achterwiel te moeten optillen... ze belde met haar mobieltje, dus ik heb haar gezegd dat ze de fiets maar aan een hek moest vastzetten en verder naar huis kon lopen. Later hebben we met de auto even de fiets opgehaald.
Due-scimmie
10-08-2026 om 22:29
Miepjecody schreef op 08-08-2026 om 18:11:
[..]
Mijn kind zit op de basisschool. Dat vind ik al anders dan een puber ofzo. Maar tegen die tijd hebben ze ongetwijfeld geen belhorloge meer of het moet een smartwatch zijn.
Broadway
11-08-2026 om 09:42
TineWinkel schreef op 08-08-2026 om 21:55:
[..]
mwah, hangt er vanaf hoe de band lek is: dochter van 11 moest 2 of 3 km lopen met een fiets waarvan het achterwiel niet meer draaide doordat de band lek was - dat is best een afstand om met een fiets te lopen en gelijktijdig het achterwiel te moeten optillen... ze belde met haar mobieltje, dus ik heb haar gezegd dat ze de fiets maar aan een hek moest vastzetten en verder naar huis kon lopen. Later hebben we met de auto even de fiets opgehaald.
volgens mij gaat het topic er inmiddels juist over dat verwacht wordt dat een kind van 11 daarvoor niet hoeft te bellen, maar zelf bedenkt dat de fiets op slot achterlaten en naar huis lopen waarschijnlijk handiger is dan met een kapotte fiets slepen
Nick90
11-08-2026 om 10:27
Broadway schreef op 11-08-2026 om 09:42:
[..]
volgens mij gaat het topic er inmiddels juist over dat verwacht wordt dat een kind van 11 daarvoor niet hoeft te bellen, maar zelf bedenkt dat de fiets op slot achterlaten en naar huis lopen waarschijnlijk handiger is dan met een kapotte fiets slepen
Dus kind komt te laat thuis en daarna mag de ouder ook regelen dat de fiets wordt opgehaald? Dan lijkt bellen en overleggen met ouder mij voor een 11jarige handiger.
Broadway
11-08-2026 om 10:52
Nick90 schreef op 11-08-2026 om 10:27:
[..]
Dus kind komt te laat thuis en daarna mag de ouder ook regelen dat de fiets wordt opgehaald? Dan lijkt bellen en overleggen met ouder mij voor een 11jarige handiger.
mij ook! maar dat neemt niet weg dat het kind zonder contact niet meteen in de goot terecht gekomen was.
Gingergirl
11-08-2026 om 10:58
Broadway schreef op 11-08-2026 om 10:52:
[..]
mij ook! maar dat neemt niet weg dat het kind zonder contact niet meteen in de goot terecht gekomen was.
Dat schrijft toch ook niemand.