Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fleur Mas

Fleur Mas

13-06-2011 om 16:21

Wiebeltand

Tjee, waarschijnlijk een hele domme vraag,maar mijn zoontje van 5 heeft gisteren zijn tandje eruit,ding zat al enkele dagen los en is er nu uit,maar.......zonder worteltje,is dat normaal?Of hoort het worteltje mee te komen?Hij klaagt namelijk nu al 2 dagen over tand/wangpijn.

groet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

13-06-2011 om 16:28

Goede vraag

De melktanden en -kiezen gaan er (normaal gesproken) altijd uit zonder wortel. Ik heb het zelf ook opgezocht toen mijn oudste de eerste tand wisselde

Ayanna

Ayanna

13-06-2011 om 18:45

Ander vraagje

Hier nog geen wiebeltanden, maar wat ik me afvraag: gaan ze met het doorkomen van hun nieuwe tanden ook zoveel last krijgen? Onze zoon heeft echt heel veel ellende gehad met het krijgen van tandjes (pijn, koorts, diaree). Dat hoeft ie toch niet nog eens mee te maken???

Vic

Vic

13-06-2011 om 21:11

Een keer

Mijn oudste heeft alleen last gehad van het doorkomen van de eerste blijvende kiezen. Daar zaten nog geen melkkiezen, dus die kiezen hebben het wat lastiger denk ik. Ze kwamen ook nog eens allevier tegelijk door, waardoor dochter dikke opgezwollen klieren had onder haar oren. Ik best in paniek, op zondagochtend naar de HAP, waar ze constateerden dat die kiezen doorkwamen. Nou ja, beter een keer teveel naar de HAP dan te weinig.

Fleur

Fleur

14-06-2011 om 06:39

Bestaat er een volgorde?

Ergens gelezen dat de eerste tanden die eruit gaan,boven zitten, bij mijn kind is het het tandje linksonder,maar wat ik echt vervelend vindt en hoop dat het niet blijvend is, hij begint te slissen,groet

Ayanna

Ayanna

14-06-2011 om 18:18

Volgorde

Hmmm, als ik kijk in het klasje van mijn zoon heeft toch het merendeel van de kindjes als eerste een wiebeltand in de onderkaak.
Hoopte al dat het doorkomen van een blijvend gebit niet zo pijnlijk is als bij een melkgebit. We wachten het hier nog even rustig af!

Rafelkap

Rafelkap

14-06-2011 om 18:50

Eerst onder

Bij mijn zoontje is het ook begonnen toen hij bijna 6 was. Eerst onder twee tandjes, nu z'n boventand eruit en de andere bovenkant zit al een beetje los. Hij is nu 6 en een kwart jaar.
Het lijkt er ook op dat de tandjes gezellig wachten op elkaar voordat er een nieuwe komt. Boven is dus nog niets te zien, ik verwacht dat die pas komt als z'n buurtand eruit is!

Vroeg zeg

Mijn zoontje is in maart 6 geworden en heeft nog geen tandje eruit gehad. Wel voel ik zijn voortand een heel klein beetje los zitten maar zal er nog lang niet uitvallen. Hij slikt fluortabletjes. Ik slikte die als kind ook en wisselde ook 'moeilijk', al m'n melkkiezen zijn getrokken plus alle hoektanden.
Ik hoop maar dat het niet al te lang meer zal duren..

Rafelkap

Rafelkap

15-06-2011 om 10:02

Fluor

Ik gok dat het niet door de fluor komt dat je tanden langer bleven zitten, maar dat dit genetisch bepaald is. (ik slikte dit zelf op, tegenwoordig zit het in de tandpasta) Zeg ik met mijn boerenverstand
Dat het tandje een beetje los zit wil trouwens ook niet zeggen dat het lang gaat duren. Sterker nog, bij de eerste tand van mijn zoontje wist ik niet eens dat er een los zat, hij kwam met tand eruit uit school, ik dacht dat hij was gevallen! Mijn zoontje was erg blij want hij was de enige die nog niet had gewisseld (toen net 6)

Tijgeroog

Tijgeroog

15-06-2011 om 10:17

Pelle

Is dat bij meer dan een tand een probleem? Pff... M'n zoon is net 6 en heeft 2 weken terug z'n eerste tand er bij tandarts uit laten trekken, de nieuwe tand kwam te ver naar achteren door. En nu bij de 2e lijkt dat weer een probleem te worden. Ik had gehoopt dat het bij een zou blijven, Maar jij hebt dus andere ervaringen...
Is er bij jouw zoon trouwens verdoving gebruikt bij het trekken? Hier wel, en daar had ie het meeste last van. Hij is heel dapper geweest, maar vond de verdoving echt niet leuk. Maarja, ik weet niet hoe het zonder verdoving geweest zou zijn.(ik schrok trouwens van de hoeveelheid bloed die erbij kwam kijken)

En warempel,

nu zei m'n zoontje gisteren tijdens het eten dat ie pijn heeft in z'n ondertand. En ja hoor, hij wiebelt! Die zal er vandaag of morgen wel uitvallen. Ik heb 'm nog nooit zó trots gezien

Tango

Tango

16-06-2011 om 21:59

Hier ook laat

Tangozoon is in september 6 geworden en al zijn tanden zitten echt nog stevig in zijn mond. Gaat dus w.s. ook nog wel even duren. Nu is hij verder ook nog wel wat jong voor zijn leeftijd en klein en heeft bovendien ook nog langer gekleuterd, dus opvallen doet het niet. Hoewel ik nu toch echt wel veel kinderen in zijn klas zie die een stuk jonger zijn en al wisselen. Tangodochter begon destijds met wisselen toen ze net 6 was, wel meteen 4 tanden vlak na elkaar. Kort daarvoor zat alles ook nog stevig vast, dus het kan zomaar ineens komen natuurlijk.

Vier jaar en twee wiebeltanden

Vanmiddag bij mn dochter twee beginnend wiebelende ondertanden gezien. Is dat niet erg vroeg?
Het gaat al zo snel en dan nu ook al aan de wissel.......

Sascha2

Sascha2

18-06-2011 om 20:00

Ze kunnen nog wel even wiebelen

De eerste tanden van mijn zoon wiebelden vorig jaar in de zomer (hij was toen vijf jaar). In november liet de eerste los, een kleine twee weken later de tweede. Vervolgens wiebelden zijn boventanden en daarvan is twee weken geleden de eerste uitgevallen, de tweede wiebelt nog vrolijk.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-06-2011 om 00:32

Chris35

Het kan, mijn dochter was geloof ik vijf toen haar eerste ondertand eruit ging. Vroeg, vond men, en in het geval van jouw kind erg vroeg, maar niet raar.

Afwachten en niet aankomen

Ik heb even zitten zoeken op internet en het kan zijn, maar het is wel erg vroeg, vooral omdat ik steeds lees dat kiezen eerst komen.
Ik heb gezegd dat ze er maar niet aan moet komen, niet expres wiebelen. Kan na de vakantie altijd nog ff de tandarts bellen.
En even geen harde noten eten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.