Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Judith

Judith

26-04-2009 om 08:22

Wild schoppen in slaap

De laatste paar weken slaapt mijn 5-jarige dochtertje zo onrustig. Om half twaalf 's nachts ongeveer begint ze in haar slaap om zich heen te slaan, met haar benen te schoppen en te huilen. Ik ben dan bij haar om het een beetje te temperen. Ik weet niet of ik haar moet wakker maken. Dit herhaalt zich dan gedurende de nacht in mindere mate, steeds ongeveer om de anderhalf à twee uur. Het neemt uiteindelijk dan wel af en de volgende ochtend weet ze er niets meer van. Als ik haar dan vraag wat ze gedroomd heeft, vertelt ze iets onschuldigs over bijv. een mugje en een bloempje.

Ik kan me herinneren dat ik een hele tijd geleden, zoekend naar iets anders, iets over dit fenomeen ben tegengekomen op internet. Helaas kan ik nu niets meer vinden.

Mijn dochter slaapt al weken heel onregelmatig en komt vaak haar bed uit en klaagt dat ze niet kan slapen als ze eenmaal wakker is, maar dit is iets nieuws binnen deze periode.

Misschien heeft dit te maken met haar ontwikkelingsfase van dit moment? Ze zit sinds anderhalve maand op zwemles. Verder is er naar ons gevoel weinig onrust in haar leven en heeft ze het naar zin.

Ik hoop op reacties met ervaringen hiermee of tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Judith

Judith

26-04-2009 om 17:15

Pelle

Dank je wel Pelle!

Groet, Judith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.